Mei 21, 2012, 15:39:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Boeddhisme en vlees  (gelezen 11712 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
nicky_too
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #120 Gepost op: Februari 10, 2006, 15:56:04 »

Doe ik het lekker weer met quote.  Tongue

Ik kan de Dikke v.D. er niet op naslaan, maar voor mijn gevoel heeft een geloof toch ook iets van doen met een god. Je moet per slot van ergens in geloven. Denk ik Huh?

Ik heb in een ver verleden de Dikke v.D. er wel op nageslagen en die beweert volgens mij dat geloof gelijk is aan godsdienst en daar zijn de Dikke en ik het dus gewoon niet eens.

Citaat
V.w.b. het aanbidden van de boeddha, op het moment dat in tempels offers worden gebracht aan de boeddha en er gebeden aan hem worden gericht denk ik dat er wel voldaan wordt aan het aanbidden van een god. Ik vermoed wel dat dit ook per regio verschilt.

En daar gaan de meesten de mist in.
Boeddhisten doen niet aan aanbidden! Laat ik dat nuanceren, het hoort niet zo te zijn.

Ik heb zelf bijv. wel een boeddhabeeld, maar die gebruik ik bij de meditatie. Het is voor de concentratie, niet om te aanbidden.

Gebeden worden niet ook niet aan de boeddha gericht, voor zover ik weet.

Offers worden wel gebracht, maar zijn ook niet expliciet aan de boeddha gericht. Daar zit vaak een andere reden achter.

Je moet het woord aanbidden eigenlijk vervangen door het woord respecteren.

"AAAH!!"
"HMPF!"
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar: