Mei 21, 2012, 17:01:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel  (gelezen 4737 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Gepost op: September 14, 2006, 07:30:28 »

Willen we dat? Met z'n allen bij elkaar hokken in een kasteel als we oud zijn?

http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article624831.ece
fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: September 14, 2006, 09:39:59 »

Ikke ook! Als er een lift is tenminste, maar dat zal wel. (Dat zal mogelijk ook wel het probleem zijn, want hoeveel mag je aanpassen in een kasteel?)

Maargoed, een vega-bejaardentehuis lijkt me wel handig en gezellig (kun je in een gewoon bejaardentehuis eigenlijk vega eten?), en dit kasteel ziet er cool uit.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #2 Gepost op: September 14, 2006, 09:48:25 »

Mij lijkt het ook wel wat, afgezien dat het niet in een stad is. Ik denk niet dat een lift inbouwen in een kasteel een probleem is, zeker niet in een kasteel voor bejaarden.

Gezien de wachtlijst is het misschien trouwens wel slim om je alvast in te schrijven Tongue

Hier wat meer info over het kasteel, hier over het al bestaande vegetarische zorgcentrum.

Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: September 14, 2006, 09:54:34 »

Ik moet er niet aan denken mijn dagen te moeten gaan slijten in een bejaardenhuis.
Ook al is het een kasteel, als je begrijpt wat ik bedoel.
En al helemaal niet in een stad!

Satan called.
He wants his weather back.
Hausfrau
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: September 14, 2006, 10:08:51 »

Ik schrijf me in voor een plekje over 40 jaar  :O

Hoor wie klopt daar kinders???
Sam
Mega-forummer

« Antwoord #5 Gepost op: September 14, 2006, 15:47:19 »

Ik hoef niet zozeer met medevegetariers samen te wonen, maar een woongroep met vrienden met in-huis verzorging lijkt me wel wat. Als dat een kasteel kan zijn, zoveel te beter, maar een oude fabriekshal die verbouwd is (in de stad) zou ik nog leuker vinden. Een beetje zoals een studentenhuis, maar dan met schoonmaakster en catering (en medische zorg indien nodig). Ik zou eerder kiezen voor een woongroep met vrienden dan voor vegetariers, duikers of andere doelgroepen. Ik heb al een groep van een stuk of zes vrienden die hier ook wel wat in zien dus dat kan best gezellig worden na ons pensioen  Cheesy

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
Harry
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 15, 2006, 02:25:57 »

Mij lijkt het ook wel wat, afgezien dat het niet in een stad is.
Het ligt wel vlakbij het immer bruisende Houten.
Harry
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 15, 2006, 02:42:18 »

Het lijkt me wel een leuke werkplek. Ligt lekker dichtbij, dus is goed te fietsen. Ik ga eens informeren.
Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

« Antwoord #8 Gepost op: September 15, 2006, 08:05:21 »

Vertel even wanneer je binnenbent, hebben we een mooie locatie voor een Vegatopia-uitje.

« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
Anna
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: September 21, 2006, 01:57:44 »

Leuk!

Haha, maargoed ik ga wel naar felixoord! Ligt in de buurt van mijn woonplaats! Iemand schreef hierboven dat ie niet zonodig met andere Vegetariers samen wil wonen...maar nadat ik zelf stage heb gelopen in een bejaardenhuis wil ik dat zelf absoluut wel!! Het eten is daar zo goor, en bekende Nederlandse hap: aardappelen, stukje vlees en te lang gekookte groenten...straks ben je dement en zetten ze je gewoon een stuk vlees voor, nee dan ga ik voor zekerheid, mensen die hetzelfde denken over belangrijke zaken en waarschijnlijk eten dat veel beter te 'pruimen' is!
Harry
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: September 21, 2006, 10:07:06 »

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Felixoord niet zo goed draait/draaide vanwege problemen tussen het management (waarom zegt men niet gewoon leiding?) en het personeel. Maar ja, waar zijn dat soort problemen nou niet in de (ouderen)zorg vraag ik mezelf wel eens af? Roll Eyes
willem
Super-forummer

« Antwoord #11 Gepost op: September 21, 2006, 16:03:44 »

Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt. Maar als je de ontwikkelingen ziet die keukens in ziekenhuizen doormaken dan is het niet zo verwonderlijk dat er ook steeds meer in gangbare verzorgingshuizen vegetarische maatlijden zijn te krijgen.

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #12 Gepost op: September 21, 2006, 18:44:43 »

Jeuh  Smiley wat sneu dat het niet zo goed met felixoord gaat  Sad

,,,,فلافل
Harry
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: September 21, 2006, 19:28:52 »

Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt.
"Assen is toch niet zo dicht bij Oosterbeek of Werkhoven", dacht ik toen ik het las. Toen had ik pas door dat je het over leeftijd had. Roll Eyes Ik word toch een dagje ouder. Wink
willem
Super-forummer

« Antwoord #14 Gepost op: September 21, 2006, 19:32:51 »

Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt.
"Assen is toch niet zo dicht bij Oosterbeek of Werkhoven", dacht ik toen ik het las. Toen had ik pas door dat je het over leeftijd had. Roll Eyes Ik word toch een dagje ouder. Wink
taal kan erg genuanceerd zijn inderdaad. Maar als ik het geografisch had bedoeld had ik wel 'wonen' gebruikt. Maar jouw ironie ontgaat mij zelden en is een grote bron van vermaak.  Cheesy

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken
Irene
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 29, 2006, 16:21:51 »

Ja daar ga ik heen als ik oud en bejaard ben! Cheesy
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 26, 2006, 12:19:34 »

Iedereen wil er heen, zo te horen. Uit het Brabants Dagblad: "De komende jaren bouwt de Stichting Philadelphia Vegetarisch Centrum er twee nieuwe grote parken voor vegetarische ouderen bij. „We kunnen de vraag niet aan. Er staan nu al 1300 mensen op de wachtlijst.“"

Jacqueline
Ervaren forumgebruiker

Jacqueline Blase Vd Meer @JacquelineBlase
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 26, 2006, 21:04:32 »

Lijkt me ook wel wat!

psychogoogje
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: November 28, 2006, 23:34:52 »

Ik heb de links al doorgestuurd naar m'n moeder  Grin
Die is 70 en fanatiek vega!
proud-veggie
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 11, 2007, 18:53:01 »

Het lijkt me wel wat om daar later terecht te komen. Maar voor mij is het wel ver weg. Dan krijg je zelde bezoek. Maar tegen de tijd dat ik 70 ben zijn er waarschijnlijk veel meer vegetarische verzorgingshuizen. Ze zoeken bij Felixoord een helpende om er te werken. Eind dit jaar ben ik afgestudeerd helpende, maar ik ga verder leren, anders had ik daar gesolliciteerd.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: