Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Akki

Vleesvervangers
« Gepost op: 10 oktober 2006, 16:20:34 »
Enige tijd geleden kon je bij AH vegetarisch gehakt van Tivall kopen. Helaas is dit uit het arsortiment genomen.
Ik heb beide firma's gevraagd om dit weer in het assortiment op te nemen. (Vraag ook eens, als je dit ook mist!) Maar ja  >:( , wordt blijkbaar te weinig gekocht.
Jammer, al die gehaktvariaties zijn nu niet meer mogelijk, of kent  ??? iemand een vergelijkbaar produkt? Niet dus dat rul-gehakt of Valess.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:24:53 »
Er is ook tofugehakt van AH eigen merk. En van dat merk dat bij de Jumbo enzo verkocht wordt.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:33:34 »
Kun je daar ook balletjes van draaien?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:37:30 »
Oh, ik dacht dat Akki gehakt dat al in 'stukjes' was bedoelde, omdat ze zei 'geen rul-gehakt', maar daar bedoelt ze dus juist niet die stukjes, maar die plakken waar lijntjes in getrokken zijn mee?

Want nee, met die twee die ik noemde kun je geen balletjes draaien.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:42:05 »
Ik weet niet zeker wat Akki bedoelt, maar volgens mij die plakken met die lijntjes, want die zijn niet meer verkrijgbaar. En die vond ik nou juist lekker. Van die Valess-bende kun je wel balletjes maken, maar ik vind het niet lekker.......

Offline Teddy

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:58:28 »
Ik mis het vega gehakt met "lijntjes" ook zo! Het heette toch eerst vegetarische mix en later vegetarisch gehakt? (dat we het wel over dezelfde hebben  ;)
Ik vond die super lekker en waarschijnlijk meer mensen want hij was heel vaak op bij "mijn" ah. Ik heb meteen toen het verdween al gevraagd en toen zeiden ze dat het een seizoensproduct was dus dat het weer terug zou komen. Ook al vind ik gehakt niet echt een seizoensproduct  :-\  Maar dat was niet zo want ik heb het nooit meer gezien!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2006, 18:22:36 »
Ik vond het ook waanzinnig lekker, maakte er ook vega saucijzenbroodjes mee enzo. Nog niets kunnen vinden wat maar in de buurt komt  >:(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

proud-veggie

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2006, 18:30:34 »
Bij de AH krijg je ook gehakt van quorn
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2006, 00:11:29 door proud-veggie »

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2006, 21:29:18 »
Maar dat van quorn is ook geen "gehakt" wat je kunt kneden, dat zijn ook van die vieze losse frummeltjes...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2006, 15:45:16 »
Niet dus dat rul-gehakt of Valess.
Wat is er tegen op Valess? Toen het Tivallgehakt  eruit ging ben ik overgestapt op Valess. Dit gebruik ik alleen afzonderlijk voor bepaalde gerechten waarvoor ik voorheen Tivall gebruikte.Kleine keftaballetjes en zo.

Nog iets anders, wat mij ook goed bevalt.
Rulgehakt mengen met mozarellakaas die je door het rulgehakt heensmelt. Dat kan in de koekepan (witte boekje spelling), maar ook in de magnetron. Dit weer mengen met Valess gehakt. Paneermeel erin met ei en smaakmakers, wat je maar wilt. Die combinatie geeft een resultaat als 'echte' gehaktballen. Iemand vroeg laatst zelfs argeloos of we weer vlees waren gaan eten.
Het enige nadeel is dat je zo veel krijgt. Dus met zijn tweeën is dit niet zo'n geschikt recept. Ik moet nog proberen of je het fatsoenlijk kunt invriezen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2006, 15:51:48 »
Valess is een product van de bio-industrie, ik kan me voorstellen dat vegetariers het daarom niet gebruiken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2006, 16:28:51 »
@Sam
Oke, dan is het recept voor diegenen die de andere producten van Valess ook gebruiken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #12 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:03:29 »
Niet dus dat rul-gehakt of Valess.
Wat is er tegen op Valess? Toen het Tivallgehakt  eruit ging ben ik overgestapt op Valess. Dit gebruik ik alleen afzonderlijk voor bepaalde gerechten waarvoor ik voorheen Tivall gebruikte.Kleine keftaballetjes en zo.
waarom zou het positief zijn als mensen in je omgeving denken dat je weer vlees bent gaan eten?
Nog iets anders, wat mij ook goed bevalt.
Rulgehakt mengen met mozarellakaas die je door het rulgehakt heensmelt. Dat kan in de koekepan (witte boekje spelling), maar ook in de magnetron. Dit weer mengen met Valess gehakt. Paneermeel erin met ei en smaakmakers, wat je maar wilt. Die combinatie geeft een resultaat als 'echte' gehaktballen. Iemand vroeg laatst zelfs argeloos of we weer vlees waren gaan eten.
Het enige nadeel is dat je zo veel krijgt. Dus met zijn tweeën is dit niet zo'n geschikt recept. Ik moet nog proberen of je het fatsoenlijk kunt invriezen.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #13 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:10:43 »
is iets misgegaan. ik wilde opmerken of het positief is als mensen denken dat je weer vlees bent gaan eten. die quots zijn me nog niet duidelijk. ben een dagje ouder

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2006, 21:25:56 »
Ik heb dat Valess gehakt een keer geprobeerd maar ik vond het niet lekker; er zat een raar nasmaakje aan.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2006, 22:54:45 »
is iets misgegaan. ik wilde opmerken of het positief is als mensen denken dat je weer vlees bent gaan eten. die quots zijn me nog niet duidelijk. ben een dagje ouder
Het geeft alleen aan dat je qua smaak heel dicht in de buurt bent wat mensen gewoon zijn te eten. En dan is er niet eens een beest voor doodgemaakt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2006, 08:01:22 »
Ik heb dat Valess gehakt een keer geprobeerd maar ik vond het niet lekker; er zat een raar nasmaakje aan.

Over smaakjes. Of nee, eigenlijk geurtjes: waarom ruikt tofugehakt naar Bonzo? Het is toch voor de menselijke consumptie bedoeld?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2006, 08:19:07 »
Impliceer je nu dat je dieren alles mag voorzetten? Wat voor 'n dierenvrind ben jij?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2006, 08:03:38 »
Impliceer je nu dat je dieren alles mag voorzetten? Wat voor 'n dierenvrind ben jij?

Ben je gek! Dat doe je fikkie toch niet aan? Tofu-gehakt! Wat denk jij wel niet van mij?

Jannijntje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:11:14 »
Ik heb vorige week nog een berg vegetarisch gehakt gehaald bij de AH, niks gehoord over het verdwijnen ervan. Dan zou ik wel ontzettend balen hoor. Ik vind het gehakt van Quorn en het Tofu gehakt niet zo lekker. Valess eet ik niet (mag geen melkproducten). He bah, er verdwijnen steeds meer producten die ik wil en kan eten.. :sadblue: