Vegatopia Forum

Eten op vliegvelden

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Eten op vliegvelden
« Gepost op: 21 oktober 2006, 23:25:12 »
Wellicht is het ook nuttig een draad te hebben of er wat fatsoenlijks te eten is op vliegvelden als veggie, dat scheelt namelijk ook nogal en het is handig om te weten of je zelf eten moet meenemen. Zo herinner ik me dat het in Lissabon en Madrid erg beroerd was.
Op New York JFK hangt het erg af in welke terminal je zit: terminal 4 was wel te doen: ik heb er een hele grote salade gehad die lekker was en er was ook wok spul te krijgen.
London Gatwick: bij de aanwezige Starbucks heb je goede broodjes, niet de sandwiches, maar de broodjes ernaast: die maken ze op verzoek warm, en zijn te krijgen met veggie gestremde kaas (er staat een V op): de mozzarella met gegrillde aubergine en olijven, en de marmite met kaas zijn allebei goed te eten.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2006, 23:25:47 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2006, 17:09:17 »
Breek me de bek niet open  ;D

Op Schiphol is het aardig te doen, pizzapunten, italiaanse bollen etc. De pub op de 1e verdieping naast de Mac vergist zich door op broodjes gezond en op uitsmijters toch ham te doen en dan als je klaagt het er snel tussenuit te vissen. Niet gaan eten dus!

Stansted: Na de douane is er weinig meer, voor de douane zit er een hele grote pub met onwijs lekkere vegoburgers.

Heathrow: Ruime keuze, een van de pubs heeft een all day vegetarian breakfast (weet zo niet uit mijn hoofd welke)

Luton: Erg beperk aantal eetgelegenheden maar wel OK

Rome: Nagenoeg onmogelijk, er zit 1 pizzatent maar die heeft vieze lauwe pizza's die nergens naar smaken.

Australie: Alle vliegvelden OK, ruime keuze, ook veel verse sappen enzo.

Toronto: Mexicaanse restaurant daar had 3 vego gerechten op de kaart die er alle 3 niet waren toen ik ze wou bestellen. Ze hebben toen wel speciaal voor mij vegetarische wraps verzonnen, erg lekker.

Washington: Veel restaurants, maar bij de meeste kom je toch uit op een bord nacho's of potato wedges als vegetarier, net als in de rest van de USA, wordt een beetje saai.

Singapore: Hallelujah.... mijn favoriete vliegveld. Van alles en nog wat te krijgen, en bij elke tent in ieder geval 1 vegetarische optie. Ik zit helaas meestal te vol van het eten bij Singapore airlines om er optimaal gebruik van te maken. Veel vers fruit en sappen te krijgen, ook bevroren smoothies, aanrader! Net als de voetmassage etc trouwens.

Egypte, Sharm el Sheik: Alleen vegetarische pizzapunten van Sbarro en zakjes chips, absoluut geen aanrader. Aangezien de vluchten nogal eens vertraagd zijn, zelf iets meenemen (tijdens de meeste vluchten krijg je ook al niets, al kun je wel zelf hele dure snacks kopen). Zorg vooral dat je egyptische geld nog niet op is zodat je iets te drinken kunt kopen als je het zelf niet bij je hebt.

Nice, Barcelona, Praag en Madrid zijn me niet echt bijgebleven, kan me niet herinneren dat ik daar iets lekkers gevonden heb. Ik neem eigenlijk nooit zelf eten mee naar het vliegveld, ik kan wel een paar uurtjes zonder. Alleen bij lange afstandsvluchten zorg ik altijd wel voor een grote fles water en wat nootjes, voor het geval het tegen mocht vallen tijdens de vlucht of op het vliegveld.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:04:38 »
Ik loop altijd met sultana's en crackers rond te sjouwen als ik op reis ben.
Budapest heeft een erg klein vliegveld met nog voor de incheckbalie goed Illy koffie, en na de incheckbalie is er op zich wel een vegetarisch broodje te krijgen, voor zo'n klein vliegveld wel te doen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2006, 18:10:12 »
Gister op London City Airport: er zit voordat je door de tassenscanner gaat boven een restaurant wat voor een airport zeer prima is: op de grote kaart is duidelijk aangegeven wat allemaal veggie en niet veggie is en er waren wel 10 vega dingen: pasta's en risotto, een veggie burgermaaltijd en ook veggie worstjes, maaltijdsalades aan te vullen met van alles, veggie sushi, veggie soep. Het was misschien niet goedkoop (ik denk tussen de 15 en 18 euro) maar dat is Engeland ook niet, maar ik had geen tijd in Londen te eten en het was al laat, dus ik was heel, heel blij dat ik niet op een airport was waar alleen een burger king was.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2006, 16:29:03 »
Kopenhagen airport. Werd ergens geroemd om lekker eten. Nou. Dat vond ik niet. Wel was er een pizzatent en een pastatent, veggiepasta gegeten, best okee, beetje vet, maar wel een maaltijd op zich. Een friettent is er niet. Wel een oester- en visbar  ::)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2008, 20:23:52 »
Osaka airport was waardeloos. De enige mogelijkheid was een scone van Starbucks of een kleffe sandwich. Brr.
Edinburgh airport was prima, er zit daar een pub met lekkere gepofte aardappel met vulling en erbij een goeie salade. Ze hebben ook veggie burgers. Wel jammer dat ze niet een veggie maaltijdsalade hadden.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2008, 23:39:14 »
atlanta:   zeer oké, ik heb er zo'n wrap van een fastfood ding gegeten die heel erg goed was (vraag niet waarom, mijn darmen lagen al 5 dagen stil wegens immodium incident en dan heb je wel wat aan bruine bonen)  en er was ook een grote health food snackbar met pasta's en slaatjes en weet ik wat nog allemaal voor verse groenten. aangename overstap moest hij geen 10 uur geduurd hebben.

lima:    daarentegen was alleen maar pizza die nog niet open was en zoetigheid. als een donutbar. vettigheid was tegenaangewezen op dat moment, dus maar lief aan de mevrouw van het typisch peruaans voer gevraagd of ze vanalle groenten wou geven zonder het vlees. en ze deed het nog lief ook.

cuzco:     euhm, neen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2009, 21:08:32 »
Schiphol (Internationale deel) heeft er nu een sushitent en noodletent, bij beide hebben ze een veggie optie. De noodles heb ik niet gehad, wel de veggie sushibox. Je betaalt je er een ongeluk aan, 9,60 maar we hebben er wel lekker met z'n 2'en van gegeten toen we in de gate voor ons vliegtuig aan het wachten waren: makisushi in ik geloof 2 smaken, een tofuzakje en een omelet sushi met sojasaus, gember en wasabi in zakjes er los bij.

HongKong Airport heeft vooral een hele gave Shanghai Tang winkel voor souvenirs, maar die kun je niet eten. Er zijn veel niet veggie dingen en verder is er bovenin een soort Ierse pub met nog wat veggie dingen waaronder een grote salade. Duur, maar redelijk.

JFK Terminal 4 is, sja, voor Amerikaanse luchthavenbegrippen misschien nog best oke Vooral duuuuuuur. Pizza voor 10 dollar, glas bier voor 8 dollar, wel was er een lekkere Griekse salade (ook 9 dollar ofzo).

Heathrow terminal 5 is wel geweldig: Wagamama, Pret a Manger en een soort mezzeketen, Giraffe ofzo? En die vervelende Gordom Ramsey zit er ook.
,,,,فلافل

Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2011, 22:13:42 »
Singapore: Indian Vegetarian....hmmmmm :adhd:

Ik vond het erg lekker, ik heb de een of andere special genomen en dat was een ongelofelijk grote wrap die ik totaal verkeerd zat de eten, maar smaak was er niet minder om.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten op vliegvelden
« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2014, 10:31:49 »
Ik was laatst op Londen Gatwick North Terminal en was behoorlijk tevreden met het aanbod. Er zat een Libanees, een Jamies Italian, een sushizaak, een pub en veel meer. Omdat mijn reisgenoot niet iets al te uitgebreids wilde, kwamen we terecht bij Eat. Ik nam een prima broodje en een erg lekkere supergreens feta side salad. Bier erbij.
Mijn reisgenoot was heel blij met zijn warme Engelse pie, waarvan er trouwens ook een veggie variant was.

Schiphol vind ik echt heel erg duur geworden, voor over het algemeen zo-zo eten.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2014, 10:34:01 »
Osaka airport was waardeloos. De enige mogelijkheid was een scone van Starbucks of een kleffe sandwich. Brr.

Dit is nu iets beter, er zijn bij Kiosken vegetarische rijstballen te krijgen (2 soorten, iets met zeewier en nog een andere). Duidelijk aangegeven wat wat is. Er zijn geloof ik inmiddels bij diezelfde kiosken ook ei-sandwiches.
Nog steeds geen plek om uitgebreid te ontbijten, maar er zijn tenminste lekkere veggie rijstballen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten op vliegvelden
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2016, 21:39:44 »
Ik dacht dat Valencia airport erg klein was, maar er waren toch wel wat eet-tentjes met zelfs vega-opties in het besloten deel. Ik nam een lekkere geitenkaassalade, die ook nog wel betaalbaar was. Er waren ook vers belegde broodjes met diverse soorten kaas (niet gehad) en de onvermijdelijke voorverpakte sandwiches (ook een vegaoptie, wat niet vanzelfsprekend is). Verder nog een zaakje met patatas bravas.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Eten op vliegvelden
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2016, 09:55:14 »
Leon fast food komt trouwens naar Schiphol en Cupcake Chic verandert in Hotel Viran (maar de cupcakes blijven :D )
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten op vliegvelden
« Reactie #13 Gepost op: 14 augustus 2017, 17:32:08 »
Schiphol is nog steeds afgrijselijk duur. Ik at een wrap met groente, die eigenlijk niet zo lekker was (wel duur). En frietjes.
Vorige keer had ik zelf wat mee, en denk dat ik dat volgende keer dat ook maar weer doe.
Zag wel dat McDonalds nu de groenteburger ook heeft op Schiphol.

Boston (Logan International) Airport was juist wel weer goed. Veel opties, niet te duur. Ging bij een Mexicaans zaakje een rice bowl halen, die je zelf kon samenstellen. Ik had bruine rijst, zwarte bonen, sla, kaas, mangosalsa, hete salsa en mais en tomaat. Erg lekker, maar de hete salsa was wel echt enorm heet.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten op vliegvelden
« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2018, 08:19:29 »
Kopenhagen airport. Werd ergens geroemd om lekker eten. Nou. Dat vond ik niet. Wel was er een pizzatent en een pastatent, veggiepasta gegeten, best okee, beetje vet, maar wel een maaltijd op zich. Een friettent is er niet. Wel een oester- en visbar  ::)

12 jaar later is dat geheel anders, Kopenhagen airport is onherkenbaar in een soort mall veranderd, met veel zaakjes waar ook vega is. Ik wilde wat bij pret a manger eten, maar kwam uiteindelijk in een soort pub terecht waar ik een salade at. Prima.
,,,,فلافل