Vegatopia Forum

Panir (paneer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goiia

Panir (paneer)
« Gepost op: 09 oktober 2006, 17:53:20 »
ik gebruik Panir best vaak, maar alleen in Indiase gerechten. Heeft iemand ervaring  met panir in ander soort gerechten? Ik las in een eerdere draad dat iemand zei het ' net zoals tofu' te gebruiken. Gooi je het dan ook door de pasta?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Panir (paneer)
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2006, 18:09:46 »
Ik zat laatst te denken dat het ook wel bruikbaar is ipv haloumikaas wellicht.
Dan evt. wel wat extra zout gebruiken.
,,,,فلافل

Akki

Re:Panir (paneer)
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2006, 16:08:24 »
Ik heb panir al een paar keer gebruikt als vervanger van kaas in diverse gerechten, gewoon een andere smaak.
Als tofu vervanger is het wat moeilijker, dat is afhankelijk van wat je oorspronkelijk met de tofu had willen doen.

goiia

Re:Panir (paneer)
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2006, 10:03:09 »
Nou ik heb het in de pasta met roomsaus en groenten gedaan, en het was lekker! Gewoon rpoberen dus...

Offline leonoor

  • **
  • 24
  • Geslacht: Vrouw
Panir, kaas uit India
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2007, 02:08:03 »

Volgens het tijdschrift 'Leven' van de vegetariersbond is de Indiase kaas  panir (of paneer) nu te koop in de natuurvoedingswinkel; zelf ken ik dit alleen maar in combinatie met  een spinazieprutje. Vind het vrij smakeloos, net als sojakaas. Wie weet er wat lekkers van te knutselen? Uitdaging? :D

mjets

Re:Panir (paneer)
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2007, 12:51:40 »
Nee! Juist heerlijk, in blokjes door de (gewokte) spinazie (of andijvie), nog even verwarmen, gebakken pijnboompitjes, peper, zout erdoor... mmmm. Aardappelen uit de oven erbij... beetje witlofsla.... Ook super easy zelf te maken overigens, panir, of doe je dat juist al?
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2007, 12:54:59 door mjets »

Sonjavr

Re:Panir (paneer)
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2007, 14:44:24 »
persoonlijk gebruik ik het gewoon overal in als het moet :P

dus roerbakjes, daar mik k blokjes panir in
pasta's , curries,
ik vind het lekkerder dan tofu, het is frisser

mjets

Re:Panir (paneer)
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2007, 19:13:27 »
Vanavond Saag Paneer gemaakt (btw 'n heerlijk India's recept) maar ik vraag me toch af... is Valess en Paneer niet hetzelfde?? De smaken lijken zo op elkaar of  ???