Mei 22, 2012, 21:04:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat vind je van veganisme?  (gelezen 18832 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Ligfietsertje
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #100 Gepost op: Maart 22, 2008, 17:27:59 »

Ik vind snijbloemen ook zielig! Ze verwelken zo snel.

En de snijbloemenindustrie is heel milieuvervuilend.  En veel snijbloemen zijn 'met gif doordrenkt', wie wil zo'n gifgevallen in huis halen?
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #101 Gepost op: Maart 22, 2008, 17:35:40 »

Tegenwoordig zijn er ook eko-snijbloemen, maar dat is misschien meer iets voor in de tuin- en groendraad.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
Sam
Mega-forummer

« Antwoord #102 Gepost op: Maart 23, 2008, 09:46:52 »

Ik vind snijbloemen ook zielig, en dat vond ik al voor ik vegetarier werd. Zo'n bos bloemen die een beetje dood staat te gaan op jouw tafel, brrr...

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
Monique
Mega-forummer

moniquedubbelman m_dubbelm
« Antwoord #103 Gepost op: Maart 24, 2008, 21:48:44 »

Wie wil zo'n gifgevallen in huis halen?

Ik. Afgelopen vrijdag op de bloemenjaarmarkt in Groningen een bos van 50 witte tulpen gehaald. Helpt toch wel om een beetje vrolijk te worden na al dat rotweer van de laatste tijd een de berg sneeuw van vanmorgen. Van de bloemetjes in mijn tuin kan ik niet echt genieten op het moment.
Marit
Bekende op het forum
**

« Antwoord #104 Gepost op: Maart 29, 2008, 18:24:30 »

Ik heb daar niet echt problemen mee, in de tuin staan bloemen als groenbemesting, dan moet je ze toch plukken voordat ze zich uitzaaien. Tulpenbollen groeien bijvoorbeeld sterker als je de bloem eraf haalt, dan gaat alle energie naar de bol net zoals bij veel planten trouwens.

Of de bloem nu verdort in mijn tuin of in een vaas.

Wortelen en knollen eten kan ik me meer bij voorstellen omdat je dan  vaak de hele plant kapot maakt. Maar vaak is ook dat niet zo, de plant sterft toch af, is eenjarig. Toch vind ik dat inderdaad wel moeilijker om te doen dan om een bloem te plukken. (mijn thijm en bieslook laat ik ook zelden bloeien).
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #105 Gepost op: Maart 29, 2008, 18:53:01 »

Ik heb nu een bos oranje gerbera's staan en ze zijn zooooo mooi en vrolijk! Af en toe koop ik een bosje, ondanks het gif.
Sil
Godswonder
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #106 Gepost op: Maart 29, 2008, 19:11:08 »

Ik heb nu een bos oranje gerbera's staan en ze zijn zooooo mooi en vrolijk! Af en toe koop ik een bosje, ondanks het gif.

Ik ben al jaren trotse bezitter van 2 gerberaplantjes (in potgrond uiteraard) die meerdere keren per jaar bloemen krijgen Tongue (Ooit nog van Maud gekregen...)

Hmmm, koffie!
butterfly
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: Mei 16, 2008, 14:19:18 »

Al een lange tijd eet ik vegetarisch. Ik had al eerder erover nagedacht, om ook te stoppen met eieren/melk/kaas e.d., maar telkens niet doorgezet omdat ik deze producten juist ook wel heel lekker vind.
Vandaag las ik een stukje over hoe melk word gemaakt en hoe dieronvriendelijk het eigenlijk ook is om deze producten te eten. Dus nu begin ik erover na te denken, om ook veganistisch te gaan eten.
Zijn er hier meer die veganistisch eten? En is het te doen om veganistisch te eten, of moet je dan echt veel gaan aanpassen in je eetpatroon?
Het lijkt me wel erg lastig met bijvoorbeeld uit eten gaan, en daarbij lijkt het me ook heel duur..(ben student)
(daarbij heb ik een eetstoornis gehad, dus wil ik ook voorkomen dat ik er heel obsessief mee bezig ga..)

Iemand misschien meningen, ervaringen e.d?
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

poekie
« Antwoord #108 Gepost op: Mei 16, 2008, 14:30:51 »

Je zou op het forum van www.veganisme.org kunnen kijken. Maar het is inderdaad wel oppassen als je een eetstoornis hebt gehad.

Citaat
Het lijkt me wel erg lastig met bijvoorbeeld uit eten gaan

Lijkt me ook, maar een optie is flexanisme: thuis veganistisch eten, buiten de deur minder streng zijn.

M.
Super-forummer

« Antwoord #109 Gepost op: Mei 17, 2008, 17:01:16 »

Al een lange tijd eet ik vegetarisch. Ik had al eerder erover nagedacht, om ook te stoppen met eieren/melk/kaas e.d., maar telkens niet doorgezet omdat ik deze producten juist ook wel heel lekker vind.
Vandaag las ik een stukje over hoe melk word gemaakt en hoe dieronvriendelijk het eigenlijk ook is om deze producten te eten. Dus nu begin ik erover na te denken, om ook veganistisch te gaan eten.
Zijn er hier meer die veganistisch eten? En is het te doen om veganistisch te eten, of moet je dan echt veel gaan aanpassen in je eetpatroon?
Het lijkt me wel erg lastig met bijvoorbeeld uit eten gaan, en daarbij lijkt het me ook heel duur..(ben student)
(daarbij heb ik een eetstoornis gehad, dus wil ik ook voorkomen dat ik er heel obsessief mee bezig ga..)

Iemand misschien meningen, ervaringen e.d?

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je die eetstoornis had en hoe goed/lekker je nu in je vel zit maar ik denk dat je daar inderdaad wel een beetje mee moet uitkijken. Als ik jou was zou ik in ieder geval in het begin niet al te streng zijn (dus in ieder geval niet letten op e-nummers bijvoorbeeld, en gewoon mee-eten als iemand iets heeft klaargemaakt waar iets in zit wat niet vegan is).
Niet teveel denken aan regeltjes dus, gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!

Ik ben zelf veganist en ik vind het echt heel erg makkelijk, maar ik ken veel veganisten in mijn omgeving en ik heb het heel erg getroffen met mijn familie en dat scheelt ook een boel.
Annet
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: Juni 19, 2008, 23:17:25 »

Ben nog maar net vegetarier , en bij mij is het kwartje pas gevallen
n 45 jaar . Maar goed , heb na veel lezen eerst een goed jaar
biologisch vlees en eieren gegeten.
Nu  geen vlees vis en kip meer.
Veganisme snap ik heel goed, alleen past het nog niet  bij mij.
Buitenshuis ben ik het bijna wel , want ik wil perse geen eieren
uit de bio-industrie eten  .Dus ook geen koekejes enz waar deze vreselijke eieren in verwerkt zitten.Ook niet vega kaas gaat er bij mij niet in.
En na mijn schoenen te hebben versleten ga ik voor
nep.
Ik denk soms als ik nu zelf wat kipjes had en een koetje dan kon ik die best melken en wat eitjes wegnemen, en
daarom eet ik dit nog steeds.
Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]   Omhoog
  Print  

Ga naar: