Vegatopia Forum

De Eetstee - Amersfoort

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Teddy

De Eetstee - Amersfoort
« Gepost op: 18 augustus 2007, 08:30:11 »
Super lekker gegeten bij de Eetstee in Amersfoort.  :cheer: Was eerst een huiskamerrestaurant, maar is nu dus een restaurant dat (bijna?) elke dag open is en waar je ook kan lunchen. De jongen die ons bediende zei dat ze nog maar 4 weken open zijn.

Wij hebben daar gisteravond dus gegeten. Erg goed! Het restaurant is redelijk strak ingericht en opgeleukt met fel rood/rose accenten waardoor het toch gezellig oogt. Toen wij kwamen waren er twee tafeltjes bezet maar in de loop van de avond liep het toch best vol. Er was maar 1 jongen in de bediening maar die deed het super goed. Ondanks dat hij het druk had nam hij voor iedereen de tijd.

Amuse: vijgenbrood met pompoenchutney  :D

Vooraf: brood met zwarte en groene tapenade  :spinsmile: (ong. € 5,-)

Hoofdgerechten: ovenschotel met zoete aardappel, aubergine en yoghurt-bechamelsaus. Met een lekkere salade.  :yummie:
En mijn lief had ravioli. Ook lekker! (beide ong. € 15,-)

WIj dronken lekker bio-biertjes erbij  :thumbsup:

Toe nog chocoladetaart genomen met kersenmascarpone en verse kersen. (ong. € 5,-) Ook super! :D Daarbij lekkere verse muntthee.

Kortom: wij vinden het  :thumbsup: en ons gaan ze zeker vaker terug zien!

Bediening +
Eten +
Omgeving +
Dus allemaal naar dit vega restaurant (met ook veel vegan mogelijkheden op de kaart!)  :cheer:

sammie

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2007, 10:26:00 »
Super lekker gegeten bij de Eetstee in Amersfoort.  :cheer:

Bediening ++
Eten ++
Omgeving ++

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en fris en hip ingericht. Alle gerechten op de kaart zijn vegetarisch en de veganistische gerechten zijn aangegeven met een V!! :wave: Ook de niet vegas waren enthausiast.

http://www.eetstee.nl/

Offline Teddy

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2007, 20:13:18 »
Ik heb afgelopen zaterdag alweer in de Eetstee gegeten!

Wéér zo goed! Ik ben blij dat ik in Amersfoort woon. :yes:

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2007, 20:17:46 »
Die Eetstee is echt van voor naar achter en van achter naar voor goed, zo te horen. Ik ga er ook maar eens eten.
Forumkenner 2007 8)

sammie

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007, 21:46:58 »
Ik heb afgelopen zaterdag alweer in de Eetstee gegeten!

Dat is toevallig, ik was er ook afgelopen zaterdag. Of heb je daar gewoon een vaste tafel :D op zaterdag?

Offline Teddy

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2007, 22:58:30 »
Ik heb afgelopen zaterdag alweer in de Eetstee gegeten!

Dat is toevallig, ik was er ook afgelopen zaterdag. Of heb je daar gewoon een vaste tafel :D op zaterdag?

Grappig dat jij er ook was! :D Ik heb nog net geen vaste tafel, maar misschien moet ik maar eens naar de mogelijkheden informeren  ;)

Ik zat vooraan bij het raam. Misschien heb je me wel gezien!


Offline lianne

  • **
  • 79
Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2007, 13:16:14 »
Ik kreeg van mijn lieve mams gister een krantenartikel uit de ADamersfoort opgestuurd, over De Eetstee in Amersfoort.
Nieuw vegatarisch restaurant, ben er zelf nog niet geweest, als ik in de buurt ben ga ik het eens proberen.

De eigenaar van het restaurant is zelf vegatarisch, 95% van de producten is biologisch en volgens de site is het ook mogenlijk om bepaalde gerechten veganistisch te bestellen.
Wel is er een beperkte wisselende menukaart waarin vooral seizoensproducten gebruikt worden.

http://www.eetstee.nl/

Offline Teddy

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2007, 23:26:27 »
Citaat
Super lekker gegeten bij de Eetstee in Amersfoort.  cheer Was eerst een huiskamerrestaurant, maar is nu dus een restaurant dat (bijna?) elke dag open is en waar je ook kan lunchen. De jongen die ons bediende zei dat ze nog maar 4 weken open zijn.

Wij hebben daar gisteravond dus gegeten. Erg goed! Het restaurant is redelijk strak ingericht en opgeleukt met fel rood/rose accenten waardoor het toch gezellig oogt. Toen wij kwamen waren er twee tafeltjes bezet maar in de loop van de avond liep het toch best vol. Er was maar 1 jongen in de bediening maar die deed het super goed. Ondanks dat hij het druk had nam hij voor iedereen de tijd.

Amuse: vijgenbrood met pompoenchutney

Vooraf: brood met zwarte en groene tapenade  spinsmile (ong. € 5,-)

Hoofdgerechten: ovenschotel met zoete aardappel, aubergine en yoghurt-bechamelsaus. Met een lekkere salade.  yummie
En mijn lief had ravioli. Ook lekker! (beide ong. € 15,-)

WIj dronken lekker bio-biertjes erbij  thumbsup

Toe nog chocoladetaart genomen met kersenmascarpone en verse kersen. (ong. € 5,-) Ook super! Daarbij lekkere verse muntthee.

Kortom: wij vinden het  thumbsup en ons gaan ze zeker vaker terug zien!

Bediening +
Eten +
Omgeving +
Dus allemaal naar dit vega restaurant (met ook veel vegan mogelijkheden op de kaart!)  cheer
   

Wij hebben er ook al vaker gegeten (zie o.a. bovenstaande) en elke keer tevreden. Vorige week ook weer gegeten. Weer  :thumbsup:

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2008, 21:27:57 »
Mijn ouders namen me vanavond mee uit eten in de Eetstee. De eetstee is strak ingericht, maar heeft desondanks iets gezelligs en uitnodigends. Dat komt ook door de vriendelijke en goede bediening.

Ik nam zelf als voorafje de aardappelroomsoep die lekker pittig was. Als hoofdgerecht had ik de spätzle met een kruidige paddestoelen roomsaus met een vleugje truffel. Die was lekker, maar net iets te zoet naar mijn smaak. Toe nam ik simpelweg een koffie verkeerd want ik zat inmiddels erg vol.
Mijn ouders namen beide het weekmenu. Als voorfje hadden zij gevulde flesjes (gevuld met euh... weet ik niet meer, maar lekker was het wel), daarna kregen zij borsjt die volgens mijn moeder erg 'heerlijk en beter dan die uit polen' was (maar die ik maar niet heb geproefd want het enige waarvan ik hardop durf te zeggen dat ik het niet lekker vind zijn bietjes). Als hoofgerecht hadden zij lasagne met aubergine, die 'niet onaardig' werd gevonden. Toe hadden zij ook nog iets 'rijstigs', lekker maar wel erg zwaar voor een toetje.

Al met al zeker de moeite waard om nog eens te gaan eten (ook omdat de biologische rode wijn héél lekker was).
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Kiwi

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2008, 19:31:48 »
Gisteren redactievergadering + diner in De Eetstee. We waren met 11 personen en kregen van alles wat; er werden gewoon borden met verschillende gerechten op tafel gezet waarvan iedereen kon pakken. Het was allemaal heel erg lekker, alleen niet echt heel veel voor zoveel hongerige eters. En nu ben ik altijd nogal een schrokop, maar ik was gelukkig niet de enige van wie het allemaal wel wat meer had mogen zijn, dus het lag zeker niet aan mij. Misschien is de hoeveelheid per persoon groter als je gewoon à la carte eet hoor, daar kan ik verder niet over oordelen.
Het restaurant is in ieder geval mooi ingericht; strakke meubels, leuke hangend bestek aan de muur als kunst en twee grote frambozenfoto's aan de muur voor de kleuraccenten.

Als amuse kregen we een in knoflook en balsamico gebakken cherrytomaat.

Voorgerechten:
- onder de grill in honing en limoensap gemarineerde nectarines met gorgonzola
- bruschetta: twee geroosterde broodjes met tomaten basilicum salade en met boterbonen salade
- involtini: opgerolde gegrilde aubergine gevuld met een puree van ricotta, zongedroogde tomaten en pijnboompitten

Hoofdgerechten:
- moussaka van aardappel, aubergine en bloemkool in een tomatensaus met daarover een romige bechamelsaus
- tagliatelle geserveerd met homemade pesto, Parmazaanse kaas en olijfolie
- droog gebakken groenten
- kruidige aardappelpartjes met schil
- gebakken groenten met een kokoscurry (de schaal was helaas al leeg voor hij aan mijn kant van de tafel was)
- een salade van verschillende soorten sla, kerstomaatjes, pijnboompitten en een lekkere dressing

Nagerechten:
- Abrikozen-amandel taart: taart van abrikozen en een 'spijs' van amandel
- een soort ijs (heb ik ook niet op, ik hoorde later dat het met kokos was)
- truffels
- chocolade-sinaasappelbonbons (èrrug lekker!)
- pure chocolade-rozijnenrotsjes
- iets met witte chocolade wat ik verder niet geproefd heb
- een soort kwarkachtig taartje met verse vruchten

Zoals gezegd was er niet genoeg voor iedereen om alles te proeven, maar dat wat ik wel op heb was allemaal erg lekker. Ze hadden er ook lekkere verse muntthee, dat vind ik altijd wel een pluspuntje. Wat mij betreft zeker een aanrader!
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2008, 19:40:09 door Kiwi »

Jippia

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli 2008, 14:32:37 »
Wij zijn er eind mei geweest en we vonden het allebei erg lekker. Mijn man is zeg maar een alleseter, maar eet steeds vaker ook buitenshuis vegetarisch ;D. Ik had een Japans menu en hij had een risotto. Wij hebben vrienden in Amersfoort wonen en als we daar weer eens op bezoek gaan, gaan we zeker weer bij de Eetstee eten. Ik vond de inrichting erg mooi. Veel licht. Veel gerechten zijn al veganistisch en anders kun je ze veganistisch laten maken. Gewoon vragen. Erg vriendelijke jongeman die de bediening voor zijn rekening nam. Er was over de gerechten nadacht en het zag er mooi uit.  

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #11 Gepost op: 04 oktober 2008, 23:40:49 »
Besproken in VKmag. Niet onderuitgehaald maar ik ga obv wat MvD schrijft nou niet bepaald speciaal naar Amersfoort reizen om bij de Eetstee te eten.
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2008, 07:59:34 »
Niet onderuitgehaald vind ik nog positief. Als ze alleen het toetje erg lekker en verrassend vonden, hoef ik er ook niet echt naar toe. Jammer wel, want ik wilde het eerst wel.

Lassi

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:24:11 »
Mijn moeder en haar partner wonen in Leusden vlakbij Amersfoort. Zij vinden het leuk om mij en m'n partner uit te nodigen om ergens wat te gaan eten. Ik een tijdschrift las ik een stukje over De Eetstee in Amersfoort.
Een aanrader?  De Eetstee lijkt mij vrij prijzig?

De laatste keer dat ik in Amersfoort was kwam ik bij Kalash, een leuk, nieuw initiatief waar je ook op koopavond aan kunt schuiven voor een veg. dagschotel.  Ze doen ook catering. Coole zaak.


~Anne.

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2011, 18:31:21 »
Gisteren gegeten bij de eetstee, een vegetarisch restaurant in Amersfoort. Was erg lekker, sjieker dan ik gewend was en aparte gerechten, die je thuis niet zo snel eet. Aanradertje!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2011, 19:31:45 »
De Eetstee staat ook in onze top10 van restaurants!

Misschien kun je nog een reactie hier achterlaten en/of sterren geven?: http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/utrecht/9924-amersfoort-de-eetstee

~Anne.

Re:De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2011, 22:00:55 »
Gedaan hoor.  ;)

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2015, 17:46:51 »
Van huiskamerrestaurant is het intussen "het beste vegetarisch restaurant" geworden volgens de groene GaultMillau, dus stond het op ons verlanglijstje. Onthaal en bediening zijn zeker op een hoog niveau. Het interieur is hedendaags en fris, met voldoende ruimte tussen de tafels.
Sommige zaken wijken af van een gewoon restaurant. De "v" achter gerechten staat hier voor veganistisch. Wijnen zijn veelal bio, vele rond 30 euro, maar we hadden een hele leuke witte Italiaanse voor een goede twintig.
Een beetje afwijkend dat je eerst de wijnkaart krijgt en pas later de eetkaart. Nu neem ik aan dat het bij vegetarische gerechten iets minder nauw luistert welke wijn je bij welk gerecht kiest, maar toch wat ongewoon. Hoewel het ook wijst op het bevorderen van wijngebruik, terwijl er ook volop groentesmoothies werden gemaakt en er ook bieren verkrijgbaar zijn. Flessenwater staat ook op tafel en wordt aangerekend: allerlei kleine extra's die de rekening wat aandikken, zoals ook het bij de aanvang voorgestelde brood (lekker, van lokale bakker) met drie smeersels (rode biet, zongedroogde tomaten, wortel-pompoen). Smaakvol, maar ik kan het invoelen dat hier en daar iemand bedenkingen heeft bij dit redelijk prijzige (een 9 euro), een beetje vriendelijk opgedrongen, voorafje/begeleiding. (Er bestaan zaken waar je brood en smeersels er gewoon bijkrijgt.) Een kleine amuse, opgediend in lepel, van pastinaakcrème en stukje gebakken tempeh.
Het menu beviel ons niet zo, meloen met kaas, maiïssoep... dus aten we à la carte.
Een groenteloempia (vederlicht deeg) met lekkere norisaus en salade en een in zoutkorst bereide bataat, goed contrasterende kimchi, zure room. Aardige gerechten, ik vraag me wel af of de zoutkorst (die ik hoewel het werd afgeraden toch even stiekem proefde, erg zout inderdaad) zoveel bijdraagt aan de zoete aardappel.
Hoofdgerechten waren een lentegerecht van allemaal verschillende in mijn ogen wat onsamenhangende bereidingen (omeletschijfje, olijven, geroosterde groenteblokjes..), die in afzonderlijke schaaltjes werden opgediend en dus niet in hoopjes op één bord zoals in traditionele vegetarische restaurants gebruikelijk. Het andere hoofdgerecht was een krokant risottotimbaaltje op preislierten met parmesaancrème. Best smakelijk.
Nog een dessert genomen in de vorm van een chocoladesmaakbom en pepermuntijs en fruitcoulis ("aftereightstee").
Al met al duurder dan het doorsnee-vegetarisch eethuis, meer verzorgd (de chef loopt niet joviaal, loftuitingen aannemend langs,  maar inspecteert zeer ernstig en nauwkeurig de uitgaande borden), een verademing voor wie geitenkaassalade gewoon is als suggestie, maar nu ook weer niet van de sokken blazend.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2015, 07:52:59 door karl »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2015, 20:06:25 »
In Amersfoort woonachtige vrienden wezen me erop dat de Eetstee van eigenaar gaat veranderen en zo kwamen we uiteindelijk zaterdagavond daar weer eens daar terecht.
In zijn laatste maand (jullie hebben nog een paar dagen!) is er geen à la carte maar worden de door de bezoekers tot favorieten van de afgelopen acht jaar verkozen gerechten aangeboden.

Zaterdag waren er mogelijkheden voor vier gangen vega en/of vier gangen vegan.
Het vega-menu:
* balletjes van bakbanaan, tempeh en kaas (?) met erbij een mole met oa chocola en pinda
* paprikasoep met komijn
* lasagne met oesterzwammen en ehm, nog iets, en een bechamelsaus
* bietentaartje met mascarpone
Het vegan-menu:
* panzanella
* bloemkoolsoep met kerrie
* notenbrood (zou ik zelf notengehakt hebben genoemd) met gestoomde groenten erbij en een groentenjus
* choco-crème brulee obv zijdetofu, met sinaasappelsorbetijs

We waren met z'n zessen dus het lukte me wel om van alle gerechten op z'n minst een hapje te proeven. Vooral het notengehakt en het bietentaartje vond ik erg lekker, de tempehballetjes met mole waren ook niet mis. Was weer een goede eetervaring! :) Ik dronk er overigens iets met cranberry bij en vervolgens wortel-tomaat-bleekselderijsap.

Ik ben benieuwd of het met de nieuwe eigenaar net zo goed zal blijven.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2015, 20:16:24 »
Hé ik lees het nu ook op de site.
Benieuwd hoe het onder de nieuwe eigenaar wordt.
,,,,فلافل