Mei 22, 2012, 21:54:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rokende vegetariërs  (gelezen 8531 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
IneN
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #40 Gepost op: Januari 13, 2008, 13:00:36 »

Mag ik vragen wat Eurodusni is? Smiley  Huh?
@rno
Super-forummer

Geslacht: Man

vegwijzer
« Antwoord #41 Gepost op: Januari 13, 2008, 17:44:57 »

http://eurodusnie.nl/

"Postparlementair samenwerkingsverband van
solidaire en vrijheidslievende wereldburgers "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurodusnie
« Laatste verandering: Januari 13, 2008, 17:46:52 door @rno » Gelogd

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #42 Gepost op: Januari 13, 2008, 17:55:12 »

Oh. Maar die associatie blijft,
Dus jij mag wél vrij associeren maar Wilders niet? Wink

Citaat
Ik wil zo langzamerhand wel een Verenigd Europa, dus heb sowieso weinig met die club (denk ik).
Ik denk dat Eurodusnie vooral tegen de Europese bureaucratie is. Het zijn per slot krakers. Anarchisten.

"Never lift more than you can eat."
Antje
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #43 Gepost op: Januari 17, 2008, 16:34:50 »

Ik ga eigenlijk alleen met niet-rokers om en daar zitten vegetariers en niet-vegetariers tussen. Beide 'groepen' weten gewoon dat roken vies en slecht is. Wink

Overigens denk ik dat vegetarier en niet-roken niet perse bij elkaar hoort. Onderzoek doen?

Groetjes, Antje
Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #44 Gepost op: Januari 17, 2008, 16:36:19 »

Overigens denk ik dat vegetarier en niet-roken niet perse bij elkaar hoort. Onderzoek doen?

Vroeger wel hoor, toen diende de vegetariër zelfs geheelonthouder te zijn.
« Laatste verandering: Januari 17, 2008, 16:36:37 door Juf @ñs » Gelogd

Satan called.
He wants his weather back.
Hausfrau
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #45 Gepost op: Januari 17, 2008, 17:28:35 »

Ik ken bijna niemand die rookt... totdat je naar mijn schoonfamilie gaat kijken (die roken zichzelf bijna allemaal het graf in Tongue).
Ik ken ook bijna geen vegetariërs.
Ik ken wel vooral mensen met een hoge opleiding (totdat je naar mijn schoonfamilie gaat kijken --> er is dus in ieder geval 1 verband  Grin).

Ik ben het wel eens met de stelling dat denkniveau belangrijk is, hoewel ik veel activisten nou niet zie overkomen als intelligente mensen (zie de laatste jouw vrouw/mijn vrouw). Volgens mij moet je ervoor openstaan. Om met Tom Cruise te spreken: Wij zijn bijzonder, wij weten dat we mensen kunnen helpen en dat moeten we  ook doen. Daarvoor zijn wij hier  :O

Overigens zei de hoogleraar alternatieven voor dierproeven dat actie voeren een averechts effect heeft op het zoeken naar alternatieven omdat de dierproeven zich steeds vaker naar het buitenland verplaatsen terwijl er hier strikte regels voor zijn. Wat is beter.
Hij betwijfelde of je ooit zonder dierproeven zou kunnen en verwacht dat het zeker nog wel 40 jaar gaat duren voordat de meeste dingen zonder dieren getest kunnen worden. (volgens mij FD)

Hoor wie klopt daar kinders???
Laurie
Global Moderator
Super-forummer

« Antwoord #46 Gepost op: Januari 24, 2008, 11:54:33 »

Ik heb deze draad geplitst; graag hier verder discussiëren over de al dan niet noodzakelijkheid van dierproeven.  Smiley
« Laatste verandering: Januari 24, 2008, 11:55:12 door Laurie » Gelogd
sinner
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: Februari 03, 2008, 18:15:09 »

2 van mij ex vriendinnetjes die vega waren rookte ook en ik heb zelf ook 20 jaar gerookt  
Dame Noire
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #48 Gepost op: Februari 03, 2008, 18:58:27 »

Een goede vriend van me is sinds hij op kamers woont vrijwel vegetariër geworden (hij eet alleen nog k*p tandoori) én is gaan roken, dus tsja. Eventuele gezondheidsvoordelen worden zo weer teniet gedaan.  
Gaapaap
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: Februari 29, 2008, 13:17:08 »

Mijn vriendin en ik (beiden vegetariër) roken nu weer even wel.
Tot eind maart, dan stoppen we. Maar de meeste rokers die ik ken vinden een broodje frikandel erg lekker en de meeste vega's roken niet. Dus ik denk dat de meeste vegetariërs niet-rokers zijn omdat ze toch gezond proberen te leven.
IneN
Super-forummer

« Antwoord #50 Gepost op: Februari 29, 2008, 15:09:09 »

Mijn vriendin en ik (beiden vegetariër) roken nu weer even wel.
Tot eind maart, dan stoppen we.

Een rookplan met voorbedachte rade? Vreemd Smiley Smiley
Ichabod
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: Maart 02, 2008, 17:12:01 »

Ik ken 3 vegetariers en ze roken allen. Zelf heb ik 8 jaar lang gerookt (waarvan een jaar vegetarisch) en ben daar sinds kort mee gestopt, deels omdat ik vegetarisme en roken niet samen vind gaan. Ik ben namelijk in eerste instantie vegetarisch geworden omdat vlees slecht voor je lichaam is en volstrekt overbodig. Dus wel vanwege de gezondheidsfactor Wink en dan vind ik het hypocriet om me te onthouden van drank, drugs en dieren maar dan wel te roken.

Ik denk dat wel/niet roken deels aan opleidingsniveau (lees denkniveau) en opvoeding ligt, maar voornamelijk aan de groepscultuur waar in je je verkeerd.

(Als je trouwens bewuster wilt roken dan zijn er ook biologische sigaretten die zijn te koop bij ekoplaza http://www.ekoplaza.nl/ en bij primera het merk is Native American volgens mij, er staan iig indianen op de voorkant Wink)
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: