Vegatopia Forum

Eten voor € 5 per dag

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aiko

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #20 Gepost op: 09 september 2006, 15:18:32 »
Qua afbraak aan de omgeving en aan hun eigen economische voorspoed is het juist voor de armere landen het beste niet te exporteren. Vraag mij niet naar de specifieke argumenten, die ben ik allang weer vergeten. Lees het rustig in het boek Een groene geschiedenis van de wereld van Clive Pontings. Erg verhelderend boek.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #22 Gepost op: 11 september 2006, 11:31:46 »
Ik ga verhuizen en daar komen nogal wat kosten bij (nieuwe spulletjes voor in huis, maand dubbele huur, verfjes en zo...) dus ik moet een beetje bezuinigen. Ik ga de tips maar een volgen. Nog meer tips toevallig? Ik heb straks wel een diepvries, dus kan ik groter, dus goedkoper inkopen en restjes bewaren, daarmee kan ik ook wel wat bezuinigen, hoop ik...

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #23 Gepost op: 11 september 2006, 23:44:03 »
Sprekende als student, als ik meer dan 5 euro kwijt ben per dag, dan heb ik een probleem. Dus ja het kan...

Maar mijn zusje en ik doen samen boodschappen. Voor ongeveer 100 euro in de maand pp.

Gewoon niet teveel kopen en geen onzin. Nou ja, af en toe dan. (In het weekend naar je ouders gaan helpt ook   ::))

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2006, 16:29:18 »
Nou had ik geen fruit gehaald (had ik nog), maar wel quorn (vind ik duur: 2,39, maar ik doe er wel 3 keer mee)

Zusje, hoe doe jij drie keer met één pakje Qourn? Op de verpakking staat dat je het na opmaken en/of bereiden nog maar 24 uur kan bewaren... Of ben ik nou de enige suffe muts die braaf let op houdbaarheidsdatum?  :P

Knap hoor, de mensen hierboven. Allemaal mensen die het stukje beter hadden kunnen schrijven dan ik, hihi.  ;D

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2006, 22:58:26 »
je kunt het toch in de vriezer gooien...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #26 Gepost op: 13 september 2006, 08:34:11 »
ja Bianca, lees de tips dan ook eens goed !  ;)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #27 Gepost op: 13 september 2006, 09:43:24 »


Zusje, hoe doe jij drie keer met één pakje Qourn? Op de verpakking staat dat je het na opmaken en/of bereiden nog maar 24 uur kan bewaren...
Citaat
Is dat zo  :o ? Ik maak regelmatig dubbele portie spaghettisaus, en dan maak ik daar lasagne van, die nog enkele dagen in de frigo blijft. Je kan trouwens kant en klare quornlasagne kopen, die blijft toch ook langer in de frigo na bewerking.

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #28 Gepost op: 13 september 2006, 09:49:06 »
Hihi, als Joske nog niet dood is neergevallen door het eten van oudere quorn, zal het allemaal wel meevallen.  ;D

Ah, kan invriezen ook? Hmmm, probleem opgelost dus! Blijkbaar moet ik de verpakking nog íets beter lezen...  :-[

Ik heb nog veel te leren in de wereld van goedkoop koken!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2006, 11:04:17 »
Ik heb gister speciaal doordat ik deze draad gelezen heb niet mijn gebruikelijke geschrapte worteltjes gehaald, maar gewoon een grote zak winterwortelen.  ::)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

smikkeltje

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #30 Gepost op: 15 september 2006, 12:27:13 »
ik eet al jaren voor 30E in de week, geen enkel probleem! als je gewoon boodschapjes doet bij de aldi, digros, of zelfs AH en dan vooral de Euroshopperproducten koopt, kom je daar prima mee rond. en ja, ik eet elke dag twee ons groente en 2 stuks fruit. alleen fruit is wel duur, dus da probeer ik zoveel mogelijk in het weekend op de markt te halen, einde van de dag.
nu heb ik een baan en geef ik mezelf 40E per week, maar da's dus wel incl drankjes met uitgaan.

Marga63

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #31 Gepost op: 17 september 2006, 08:52:47 »
Wij zijn met ons tweetjes en met 3 honden. Per week geven we aan boodschappen uit : € 49 dus dat is 7 per dag voor ons samen.Voor de honden hebben we dan nog 2 euro per dag nodig.Dan komen we op € 9 per dag.Daar zit eten,drinken,schoonmaakmiddel, waspoeder, allemaal in.
 Dat lukt goed. Soms heb je iets minder nodig..soms iets meer..dus dat kompenseer je dan weer met de andere week zeg maar.

groet, Marga
« Laatst bewerkt op: 17 september 2006, 08:54:53 door Marga63 »

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #32 Gepost op: 19 september 2006, 09:48:33 »
Na een klein telsommetje kom ik voor ons gezin van 4 (de pubermeisjes eten als een grote) dan op 4 x 5€ x 30 = 600€ per maand. Nu is het wel goedkoper koken voor 4, maar ik verschiet toch dat we zoveel op eten. Nu begrijp ik beter waar al dat geld telkens naar toe is. Ik denk wel dat het mogelijk is, de ene dag zit je erboven en de andere er onder. Maar dan zijn er ook nog dagen dat je eens uit eten gaat of dat er iemand mee eet. Het leven is toch duur, he!

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #33 Gepost op: 19 september 2006, 12:48:07 »
Voor een gezin van 4 geven wij zo'n €300 per week aan eten uit. Het eten van de hond niet meegerekend, ik denk dat er dagen zijn dat zijn eten alleen al op €5 uitkomt. Maar andere dagen zal dat veel minder zijn.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #34 Gepost op: 19 september 2006, 13:23:59 »
Maar andere dagen veel meer dan?
Want 300 per week voor 4 personen is meer dan 10 euro pppd.

edit: Ooh, wacht, het eten van de hond kost 5 euro per dag. Wat eet jullie hond dan? Onze hond eet Royal Canin mini junior en Energique nummer 2, maar dat kost volgens mij nog geen euro per dag (ze eet ook niet zo heel veel natuurlijk)
« Laatst bewerkt op: 19 september 2006, 13:31:01 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2006, 13:29:57 »
Het eten van de hond niet meegerekend, ik denk dat er dagen zijn dat zijn eten alleen al op €5 uitkomt.

:o Wow, dat is een boel geld voor een dagje voer voor de hond. Wat voor merk beest hebben jullie? En wat voor dieet volgt het?
Gemüse ist mein Fleisch

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #36 Gepost op: 19 september 2006, 15:15:31 »
Het is een Mopshond. Hij eet als droogvoer ook Royal Canin, wat op een eurootje per dag uitkomt. Dan nog een koek per dag (soms 2) van een euro. Hondenchocolaatjes, en nog andere koekjes af en toe. DE grote kost voor hem is wel zijn verse vis. Een stuk verse tonijnfilet of een stuk struisvogelfilet kost toch al gauw een dikke 3 euro.

Aiko

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #37 Gepost op: 19 september 2006, 15:19:28 »
Mops hoeft zich niet miskent te voelen in ieder geval. Sterker nog, hij mag zich tot het gelukkigste hondje van de wereld rekenen.

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #38 Gepost op: 19 september 2006, 15:25:56 »
Hij is een lekkerbekje  ;D

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #39 Gepost op: 19 september 2006, 15:27:19 »

Lijkt hij op z'n baasje?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner