Vegatopia Forum

Vegeterranean kookboek

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #20 Gepost op: 05 april 2009, 20:27:15 »
Ik heb hen vorige week binnengekregen (inderdaad bij het openen van een rekening bij Triodos)
Heb er nog niets uit gemaakt, maar vind de gerechten er heel mooi uitzien. Ik ga het zeker proberen, wie weet kan ik iemand overtuigen die "echt niet zonder vlees kan"...

Lassi

Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:18:12 »
Vegetarranean is een mooi vormgegeven en goed kookboek die ik kreeg na een rekening te hebben geopend bij de Triodos Bank (www.triodos.nl). Toen het boek net uit was wilde ik 'm al kopen, bij Kookpunt Rotterdam zien liggen. Kookpunt is een supergoede kookwinkel, in Rotterdam 2 vestigingen. Maar die in Rotterdam Noord is de aanrader hoor! Qua vegetarische/veganistische kookboeken in het assortiment valt de winkel beetje tegen, ze hebben enkel de meest 'hippe' kookboeken. 

Bij Selexyz Donner in Rotterdam kwam ik bijv. Quick Vegetarian Dishes tegen. Ook een super goed boek, vooral omdat de gerechten vrij makkelijk zijn.

Bij De Slegte Rotterdam kwam ik Vegetarisch Kookboek van Dijkstra tegen die ik kocht voor 10 euro, als ik 't boek nu google kun je bij Bruna voor 7 euro kopen!  Ik kook er al een jaar uit en vind dit absoluut een aanrader.


Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2010, 14:16:40 »
Ik heb het boek zojuist gekocht, want hoorde er veel positieve verhalen over en Mediterraans eten vind ik super, dus ben erg benieuwd!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2010, 15:33:46 »
heeft iemand er al iets uit gekookt? Hij staat bij mij al twee jaar in de keuken mooi te wezen, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Kiwi

Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2010, 15:17:54 »
Volgens mij heb ik de bietencarpaccio met geitenkaas en pacannoten uit dat boek gehaald (maar ik heb tegenwoordig zoveel kookboeken dat het ook heel goed een ander boek zou kunnen zijn). Het was een erg lekker gerecht in ieder geval, zeker voor herhaling vatbaar!

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2010, 17:47:16 »
Ik heb er ook een aantal keren uit gekookt; vaak tijdrovende en dure recepten, maar zeer de moeite waard! Ik heb de 'torri di zucchine ripiene con crema di piselli' gemaakt, die was erg lekker! Ook de asparagi con salsa all' arancia (mwah, wat simpel) Parmentier (erg lekker, wederom) Timbalo alla teramana, pasticcio di melanzane (totnogtoe mijn favoriete recept, echt heel lekker!) en de empadinhas (zonder palmharten, die waren niet te krijgen en zijn volgens mij ook niet erg Italiaans). Wow, dat was meer dan ik dacht, maar er staan echt heel lekkere dingen in voor als je een keer de tijd hebt, uitgebreid te frutselen met eten.

Offline ilja

  • *
  • 12
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2010, 10:50:49 »
Heb tot nog toe maar 1 ding gemaakt, de veganistische sacher taart, maar die was wel erg lekker!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2010, 12:46:30 »
Klinkt lekker.
Dit boek staat nu ook op m'n kookboekenverlanglijstje. :)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #28 Gepost op: 01 oktober 2011, 11:11:58 »
Ik ben net terug van een rondreisje Toscane met de camper en speciaal voor het hotel-restaurant waar dit boek op gebaseerd is zijn we omgereden naar Umbrie, Perugia. Na uren zoeken en steeds weer terugrijden, in de bergen over een onverhard pad over steeds smaller wordende weggetje -dan weet je op een gegeven moment wel zeker dat je aan het verkeerde adres bent- hadden we het alsnog gevonden. Zo'n tien km over een onverhard pad helemaal op de top van een bergje. We kwamen om een uur of drie aan denk ik, de planning was 12 uur -voor de lunch :), En wat bleek... het restaurant was net dicht, en ging pas om acht uur weer open. Het onverharde pad bleek vanzelfsprekend onverlicht en dat zagen wij met de immiddels ietwat gehavende camper niet meer zitten, dus ik kan niet anders zeggen dan dat het water lekker is en het uitzicht adembenemend.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #29 Gepost op: 01 oktober 2011, 14:48:34 »
 ;D

Maar shit dat je er niet hebt kunnen eten. Zou ik ook graag nog een keer heen willen:).

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #30 Gepost op: 03 oktober 2011, 19:30:54 »
Ga op tijd rijden, in een gewone auto (heel goed te doen dan trouwens) en deel vooral je ervaringen. Ben ook wel benieuwd hoe t daar is :)

Offline Pixie

  • **
  • 19
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #31 Gepost op: 31 mei 2012, 14:52:26 »
Wij hebben vorige week twee nachten in het hotel van het kookboek overnacht, als onderdeel van onze huwelijksreis. Met de wegbeschrijving van de hoteleigenaar, was het heel goed te doen om het hotel vlot te vinden. Alles was er piekfijn in orde, het eten was overheerlijk. Het eten daar past zeker in mijn top-3 van wat ik al geproefd heb qua vegetarische keuken!

Telkens kreeg je een antipasti (de soesjes met paddenstoelen uit het boek, maar dan gepimpt met truffel, waren zonder meer het beste dat ik ooit in mijn mond gehad heb...), een primi, een secondi en een dolci. Er werd een wijnsuggestie gedaan, omdat je vooraf niet wist wat je te eten zou krijgen. Ook bij het ontbijt kreeg je een waardig gerecht voorgeschoteld, naast brood en croissants. Zes van de tien gerechten die wij kregen, vonden we achteraf terug in het boek. Dat met die paddenstoelen heb ik direct bij thuiskomst uitgeprobeerd :-). De bediening was zeer correct en vriendelijk.

Voor ons was het een onvergetelijke ervaring om de mensen achter dit boek te leren kennen. We hebben er al veel gerechtjes uit gemaakt, sommigen lukken inderdaad beter dan andere, en er zijn echt toppers bij (de pannekoekjes gevuld met aubergine... mmm!) Het is veel geld, maar als je in de buurt bent, is het de moeite waard om er eens langs te gaan.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #32 Gepost op: 01 juni 2012, 12:08:59 »
ohwwwwwww ik ga vriendje heeeeeeeel lief aankijken  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Chana

  • *
  • 8
Re:Vegeterranean kookboek
« Reactie #33 Gepost op: 02 oktober 2012, 11:09:50 »
Jammer dat Triodos die actie niet meer heeft...