Vegatopia Forum

Chips

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Chips
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2009, 10:42:10 »
bugles met zachte geitenkaas om te dippen (en eventueel cresson)  owww yeah!  :hungry:

oh jaaaaaa. Of zo'n tube van een man met een koksmuts en dat spul dat er uit komt om te dippen. Hm volgens mij klinkt dit heel ranzig. Ik bedoel deze: http://farm2.static.flickr.com/1026/988757035_2dffffb436.jpg?v=0

Zo. Na deze opmerking heb je voorlopig weer even je stijlpolitiekrediet verspild.  ;D

Geld dat dan alleen voor de koksmutsman, of ook voor de geitenkaas? En zo ja, waarom?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Chips
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2009, 14:36:21 »
bugles met zachte geitenkaas om te dippen (en eventueel cresson)  owww yeah!  :hungry:

oh jaaaaaa. Of zo'n tube van een man met een koksmuts en dat spul dat er uit komt om te dippen. Hm volgens mij klinkt dit heel ranzig. Ik bedoel deze: http://farm2.static.flickr.com/1026/988757035_2dffffb436.jpg?v=0

Zo. Na deze opmerking heb je voorlopig weer even je stijlpolitiekrediet verspild.  ;D

Geld dat dan alleen voor de koksmutsman, of ook voor de geitenkaas? En zo ja, waarom?

nee hoor die geitenkaas (zelfs met cresson) is zeer verantwoord  :D
,,,,فلافل

Re:Chips
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2009, 14:45:23 »
nee hoor die geitenkaas (zelfs met cresson) is zeer verantwoord  :D

Doe mij die kotsmutstube maar. Geitenkaas vind ik zóó jekkie. Eet ik alleen als ik voor mijn fatsoen niet kan weigeren.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #23 Gepost op: 27 maart 2009, 16:15:28 »
bugles met zachte geitenkaas om te dippen (en eventueel cresson)  owww yeah!  :hungry:

oh jaaaaaa. Of zo'n tube van een man met een koksmuts en dat spul dat er uit komt om te dippen. Hm volgens mij klinkt dit heel ranzig. Ik bedoel deze: http://farm2.static.flickr.com/1026/988757035_2dffffb436.jpg?v=0

Zo. Na deze opmerking heb je voorlopig weer even je stijlpolitiekrediet verspild.  ;D

Geld dat dan alleen voor de koksmutsman, of ook voor de geitenkaas? En zo ja, waarom?

nee hoor die geitenkaas (zelfs met cresson) is zeer verantwoord  :D

Ik dip altijd met Philidelphia, ook zeer verantwoord én lekker.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Chips
« Reactie #24 Gepost op: 27 maart 2009, 17:07:07 »
bugles met zachte geitenkaas om te dippen (en eventueel cresson)  owww yeah!  :hungry:

oh jaaaaaa. Of zo'n tube van een man met een koksmuts en dat spul dat er uit komt om te dippen. Hm volgens mij klinkt dit heel ranzig. Ik bedoel deze: http://farm2.static.flickr.com/1026/988757035_2dffffb436.jpg?v=0

Zo. Na deze opmerking heb je voorlopig weer even je stijlpolitiekrediet verspild.  ;D

Geld dat dan alleen voor de koksmutsman, of ook voor de geitenkaas? En zo ja, waarom?

Voor de koksmutsman.
Alleen al vanwege die opmerking zou ik haast de eindejaarsquiz weer terug willen zien.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2009, 21:48:56 »
die koksmutsmannetjeskaas zou toch, na al die jaren, eigenlijk weer heel erg hip moete, zijn...

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Chips
« Reactie #26 Gepost op: 31 maart 2009, 11:28:48 »
bugles met zachte geitenkaas om te dippen (en eventueel cresson)  owww yeah!  :hungry:

oh jaaaaaa. Of zo'n tube van een man met een koksmuts en dat spul dat er uit komt om te dippen. Hm volgens mij klinkt dit heel ranzig. Ik bedoel deze: http://farm2.static.flickr.com/1026/988757035_2dffffb436.jpg?v=0


Zo. Na deze opmerking heb je voorlopig weer even je stijlpolitiekrediet verspild.  ;D

Geld dat dan alleen voor de koksmutsman, of ook voor de geitenkaas? En zo ja, waarom?

Voor de koksmutsman.
Alleen al vanwege die opmerking zou ik haast de eindejaarsquiz weer terug willen zien.

Dus als ik het goed heb begrepen stijgt mijn hip-kookgehalte, maar voor m'n ander hip-gehalte heeft de opmerking geen goed gedaan...
Moeilijke mensen, hier, hoor  ;)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #27 Gepost op: 31 maart 2009, 18:26:35 »
Het lekkerst vind ik Lay's Heinz Ketchup, geribbeld. Maar die vind je niet overal (meer).
Peper en zout kan me ook wel bekoren af en toe. Ben wel niet zo'n chips-eter, alleen tijdens een filmavond ofzo.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2009, 20:54:50 »
Ik eet alles, ik ben gek op chips!! Ook kinderchips, het maakt mij niet uit!


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #29 Gepost op: 04 april 2009, 17:07:31 »
Bolognese?

Eigenlijk altijd vanuit gegaan dat die niet vega waren door de naam, stom eigenlijk t zijn maar chips natuurlijk. zelfde dacht ik bij HamKa's die ik altijd zooo lekker vond maar waar ik de ingredienten niet van begrijp. Weet iemand of die dingen vega zijn??

Verder gaat mn voorkeur zeker uit naar bugles met dippie en cheese&onion.

Kiwi

Re:Chips
« Reactie #30 Gepost op: 04 april 2009, 17:18:55 »
Ligt eraan hoe streng je in de leer bent. Hamka's bevatten niet-vegetarische aroma's (van rund volgens mij), maar er zit geen ham in, zoals je misschien zou verwachten.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #31 Gepost op: 04 april 2009, 17:42:58 »
Damn
Ben een beetje dubbel in de leer, niet vega aroma's en bouillion enzo eet ik niet, maar toch werk ik telkens weer niet vega kaas naar binnen. Ben een rare :-\

Geen hamkaasjes meer voor mij dus. Snik.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #32 Gepost op: 04 april 2009, 17:51:05 »
er staat ham- en kaassmaak [aroma .....], niet iets duidelijks in elk geval.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #33 Gepost op: 04 april 2009, 18:07:47 »
Dus er is hoop?

O ja, die light varianten zijn trouwens ook best goed te eten. lekkerder dan de gewone vaak, maar misschien is dat psychisch. Geen vet, geen schuldgevoel ;D

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Chips
« Reactie #34 Gepost op: 04 april 2009, 19:52:58 »
Dus er is hoop?

Nee, iemand van hier heeft dat al eens nagevraagd, met het resultaat dat kiwi hierboven vermeldt.

Ik doe dat trouwens tegenwoordig ook, reguliere kaas eten, terwijl ik alle eetwaar met E120 of gelatine ofzo erin resoluut weiger. Nouja, dat mag ik gelukkig zelf uitmaken. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Chips
« Reactie #35 Gepost op: 04 april 2009, 20:20:47 »
In het buitenland is het soms weer anders. Zo is in Engeland de garnalenchips en de kipchips van Lays veggie (dat staat ook achterop).
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #36 Gepost op: 05 april 2009, 00:51:53 »
In het buitenland is het soms weer anders. Zo is in Engeland de garnalenchips en de kipchips van Lays veggie (dat staat ook achterop).
En toch zou het nou weer nooit in me opkomen GARNALEN chips te eten. Ook niet nu ik weet dat ze vega zijn. :-X

@Calimero; Heeel herkenbaar, heb ook heel lang met zo'n e-nummers lijstje rondgelopen, maar kwam erachter dat ik het leven veel leuker vond zonder al die kennis. En dan toch snoepjes met gelatine eten.

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re:Chips
« Reactie #37 Gepost op: 05 april 2009, 07:12:17 »
Ik eet alles, ik ben gek op chips!! Ook kinderchips, het maakt mij niet uit!
Wat zijn kinderchips? Chips met geraspte kindertjes eroverheen? :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Chips
« Reactie #38 Gepost op: 05 april 2009, 11:11:52 »
Ik eet alles, ik ben gek op chips!! Ook kinderchips, het maakt mij niet uit!
Wat zijn kinderchips? Chips met geraspte kindertjes eroverheen? :hungry:

Oeh, jum! :chef:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chips
« Reactie #39 Gepost op: 05 april 2009, 11:32:02 »
Ik at in Thailand vaak Lays met nori maar die ben ik hier nog niet tegengekomen.

Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!