Mei 23, 2012, 10:36:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Duitsland - Berlijn  (gelezen 12523 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
haantje
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #80 Gepost op: April 30, 2011, 22:03:57 »

Leuk  Cheesy
Veel plezier, Maartje!

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #81 Gepost op: Mei 20, 2011, 14:23:48 »

Via Tim Ferriss, menu ziet er leuk uit met bv. een Fresh Ricotta, Nettle Pesto & Rocket Crostini:

http://www.littleotik.de/

Little Otik
Mittwoch-Samstag ab 19uhr
Wednesday-Saturday at 7pm
Graefestraße 71
10967 Berlin
(030) 5036 2301
littleotikrestaurant(@)gmail.com

Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #82 Gepost op: Juli 10, 2011, 16:11:48 »

Vorige weekend waren we voor mn verjaardag in Berlijn.
In de reisgids stond een vegetarisch restaurant vermeld dat 'vlees' aan het spit zou hebben. Geintrigeerd zijn we half Berlijn door gefietst op zoek naar dit restaurant. Anderhalf uur later hadden we het eindelijk gevonden en bleken ze tot maandag op vakantie. Wij bleven tot zondag dus ik heb dit helaas niet kunnen ervaren.
Duizelig van de honger klapten we 10 meter verder neer bij het eerste tentje dat we zagen. Het leek mij geen goed idee, ze hadden wel van alles vegetarisch, maar pasta's van rond de 4-5 euro kunnen nooit wat voorstellen natuurlijk. Toch besloten we hier dan vast iets te eten tot we genoeg energie hadden om verder te fietsen.
Dit bleek een goed besluit, want je kreeg hele grote borden met heeel veel en heel lekker eten. Je kon echt proeven dat alle ingedienten vers waren en dat er zorg aan was besteed. Voor wie ook het spit mislopt: Lavanderia Vecchia is een absolute aanrader.

Zaterdag aten we aan het Alexanderplein in restaurant Spinosa. Deze was een stuk duurder (duurder dan 5 euro, dat gaat ook nog al makkelijk), maar wederom heerlijk. Van de vier hoofdgerechten die per week wisselen - naast de vaste kaart - waren er drie vegetarisch.
Buiten was het warmer dan binnen (het regende) want om de twee meter stond wel een buitenkachel te loeien.

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #83 Gepost op: Mei 09, 2012, 09:38:41 »

He, wat is Berlijn toch een leuke stad, en wat kun je er fijn eten.
Onze tips van de laatste keer:

Genazvale, een Georgisch restaurant in een zijstraat van de Kantstrasse. We begrepen niet wat er gebeurde, ik bestelde gemengde voorgerechtjes (aubergines met walnotenvulling, walnoot-spinaziepuree, zachte kaas en een nogal lompe bos kruiden en lente-ui) en rare soep (zout en melkig, met een soort grove ravioli erin). Met het idee de soep eerst te eten en daarna de voorgerechtjes en daar dan khachapuri bij. L had een salade en een klein hoofdgerecht. En toen ried de serveerster ons ook nog een stukje huisgemaakte taart aan, wat ik toch lastig te weigeren vind. En toen ontploften we zo'n beetje. Maar het was wel erg lekker (al was de khachapuri wel erg vettig). Borjomi, zout mineraalwater, erbij.

April: Zo'n van-alles-wat-kaart (flammkuchen, pasta, enchilada's, salades, en onvegaë Duitsheden) maar wel erg goed, mijn flammkuchen met twee kleuren asperges was echt geweldig lekker. Mooie zaak en aardig personeel.

Matrëshka, (Boxhagener Str. 60, 10245, vlak bij Ostkreuz (dus een beetje uit richting van veel)): een fris (bijna scandinavisch) uitziend Russisch restaurant. De serveerster was in haar eentje en dat was eigenlijk te druk, maar ze bleef rustig, efficiënt en heel vriendelijk en daardoor werd het niet vervelend. We deelden vooraf een gemengd bord voorgerechtjes met onder andere Georgische aubergines (zo heb ik ze in Georgië nooit gehad), zoute augurk en een Russisch (=gevuld) eitje. En blini's zonder vegavulling en smetana. Daarna had ik de aardappelschnitzel, van aardappelpuree, gevuld met een paddestoelmengsel. Erbij kwam zurige champignonroomsaus en sla. Toe nog blini met gecondenseerde melk en thee uit zo'n Russisch treinglas. O, en ik dronk er berkensap bij. Dat heb ik wel eens sterker gehad, en het is niet het lekkerste wat ik ken, maar ik vind het zo leuk, berkensap. En het was rete-goedkoop, 37 euro.

En dan nog taart bij de Kuchenladen (in de Kantstrasse) en de KaDeWe (het enige met een goede prijs-kwaliteit-hoeveelheidverhouding daar boven). O, en ontbijten bij Ottenthal of bij Bleibtreu.

This is between me and the vegetable!
Pagina's: 1 2 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: