Vegatopia Forum

Haren wassen zonder shampoo

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Haren wassen zonder shampoo
« Gepost op: 09 september 2009, 12:08:40 »
Zijn er hier mensen bekend met het 'no-poo' systeem van haren wassen, dus zonder shampoo maar met sodium bicarbonaat en dan naspoelen met appel cider vinegar? Goedkoop, niet op dieren getest en goed voor het milieu. Ik vind het wel een interessant concept en op internet lees ik er voornamelijk op amerikaanse sites enthousiaste verhalen over. Ik kan gewoon echt geen shampoo vinden die ik prettig vind, het wordt altijd te droog, dus ik ga dit maar eens proberen denk ik.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2009, 12:30:06 »
Vanwaar de naam 'geen-poep'?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2009, 12:57:18 »
Afkorting van "no shampoo" natuurlijk  ;)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2009, 13:05:11 »
Hm ja, maar er zullen vast niet veel mensen zijn die dat zo gebruiken, als in 'I wash my hair with poo'?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2009, 13:13:33 »
niet met de manier die je noemt.. wel met niet wassen.. maar ik had toen dreads en zou beter zijn.. nou als ik 1 ding geleerd heb daarvan is dat wassen beter helpt dan niet wassen  ;) heb t in die tijd wel eens gewassen met bier en dat soort fratsen maar dat is geen succes!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #5 Gepost op: 09 september 2009, 13:43:50 »
Zijn er hier mensen bekend met het 'no-poo' systeem van haren wassen, dus zonder shampoo maar met sodium bicarbonaat en dan naspoelen met appel cider vinegar? Goedkoop, niet op dieren getest en goed voor het milieu. Ik vind het wel een interessant concept en op internet lees ik er voornamelijk op amerikaanse sites enthousiaste verhalen over. Ik kan gewoon echt geen shampoo vinden die ik prettig vind, het wordt altijd te droog, dus ik ga dit maar eens proberen denk ik.

 :gossip: Avalon shampoo van de tuinen... aanrader.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Aiko

Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #6 Gepost op: 09 september 2009, 15:44:50 »
Ik was mijn haar met het stuk zeep dat ik altijd koop. Gaat goed. Geloof ik. Wordt wel langzameraan kaal, maar dat is meer het manzijn en de genen. En kaal, maar dat is te wijten aan het aantal herfsten die al voorbij zijn. Denk ik.

Kiwi

Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2009, 21:45:40 »
Twee keer kaal? Of ook nog grijs?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2009, 22:23:35 »
Wat is er gebeurd met droogshampoo. Dat gebruikte ik twintig jaar geleden al wel voor angstige of zwaar gehandicapte oudjes.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2009, 22:25:08 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2009, 22:27:37 »
Wat waren de ingredienten eigenlijk van droogshampoo? Dat was toch een soort talkpoeder?

Ik ga de gok maar eens wagen. Ik waste mijn haar al niet zo vaak, een keer per week ofzo. In de vakantie helemaal niet gewassen, alleen heel vaak goed natgeregend :) De afgelopen week wel regelmatig uitgespoeld en een keertje met azijn nagespoeld, het is nu dus een week of vier geleden dat ik shampoo gebruikt heb en het wordt nu wel een beetje vettig, maar niet eens vies, het ruikt ook nog lekker. Van het weekend maar eens de alternatieve manier proberen met sodium bicarbonaat en azijn.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2009, 01:22:36 »
Wat is er gebeurd met droogshampoo. Dat gebruikte ik twintig jaar geleden al wel voor angstige of zwaar gehandicapte oudjes.

Heb het een aantal jaren geleden nog gebruikt toen ik groupie uit hing bij een reeks concerten, van concert naar concert reizen en enkel voor het stadium slapen, en je wassen in de wc's. Maar vond het geen succes. Raar spulletje. Nooit meer ergens gezien maar ook nooit meer gekocht.


Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2009, 13:43:52 »
Ik heb nog even snel gezien dat het nog steeds te koop is, maar niet meer van die vlokken, maar in een spuitbus en zo. Zag al googelende onderweg dat er nu ook wasnotenshampoo is, wellicht ook het proberen waard(?)
Vroeger had ik heel snel last van vet haar en ik geloof dat ik toen berkenwater gebruikte van Jacob Hooy. Nu heb jij last van "droog", daar heeft Jacob Hooy vast ook wel iets voor.
de tuin: dat ben ik

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2009, 20:53:00 »
Ik heb er een poosje terug iets over gelezen. Ben er toen niet aan begonnen, het leek me nogal bewerkelijk en ik waste mijn haren altijd 's ochtends voordat ik naar mijn werk ging, snelsnel (om de twee a drie dagen).
Ik zit er nu weer over te denken, met mijn dreadjes. Daarvoor wordt waarschijnlijk zaterdag wasdag. Omdat het nog bijna drie weken duurt voordat ik ze echt mag wassen, heb ik nog wel wat denktijd.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2009, 00:10:36 »
Zit je dan weken met ongewassen haar?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2009, 17:28:16 »
Dat is een kloppende redenatie.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2009, 18:09:44 »
@ marie als je straks je haar weer mag wassen zou ik het de eerste paar x savonds/ smiddags doen.. dreads drogen een stuk lastiger, maar dat had je vast zelf ook wel bedacht. Wel fijn om even een x eerst te proberen  ;) voordat je de hele dag nat haar hebt op je werk.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2009, 18:26:57 »
Je kan proberen alleen je hoofdhuid te wassen, je dreads vastpakken boven je hoofd en beetje moeilijk doen. Ik heb regelmatig van die neppers ingehad en het op die manier gedaan, dreads worden superzwaar als je ze vasthoudt.
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2009, 13:57:15 »
Het bevalt eigenlijk heel erg goed, zo zonder shampoo. Ik heb sinds half augustus, dus nu twee maanden, geen shampoo en conditioner meer gebruikt, alleen maar sodium bicarbonaat om mee te wassen en citroensap of appelciderazijn (of balsamico...) als spoeling. Mijn haar lijkt veel dikker (en niet van het vuil  ;)) en het krult ook meer, het is minder pluizig. Ik denk niet dat ik snel terug ga naar shampoo, dit voelt gewoon veel lekkerder.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2009, 14:06:35 »
klinkt goed.. oeeeeh dikker haar en meer krullen klinkt als iets wat ik ook fijn vind
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Theo

Re:Haren wassen zonder shampoo
« Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2010, 13:49:58 »
Ik heb nog veel sodium bicarbonaat  maar nooit geweten dat je je haar mee kunt wassen , het is in een soort suiker vorm , dus niet in een spuitbus. In het verleden gebruikten forumleden het als zeer goed schoonmaakmiddel en in de sport. ??? ???