Vegatopia Forum

Broodje smeren voor je werk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #140 Gepost op: 30 mei 2011, 21:18:55 »
Ach, wat zal ik zeggen. Als je light-frisdrank aanbeveelt aan 9-jarigen kan ik je onmogelijk meer serieus nemen op voedselgebied.
Overigens vond ik dat boterhammetje zalm met kruidenboter toch wel iets decadenter  ;D
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #141 Gepost op: 31 mei 2011, 13:28:20 »
Als je light-frisdrank aanbeveelt aan 9-jarigen kan ik je onmogelijk meer serieus nemen op voedselgebied.

 :o :frusty:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #142 Gepost op: 01 juni 2011, 15:53:39 »
Kom op, schooljuffen kunnen al amper netjes rekenen. Denk je dan dat ze daar verstand van kunnen hebben?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #143 Gepost op: 01 juni 2011, 17:14:17 »
Het probleem zit hem erin dat de juf een autoriteitsfiguur is en ik dus nu die autoriteit weghaal. Dat vind ik eigenlijk niet de bedoeling.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #144 Gepost op: 01 juni 2011, 17:31:43 »
Deze schooljuf vindt van zichhaarzelf dat ze prima goed genoeg kan rekenen en uitstekend kan spellen, maar de tijd dat schooljuffen een autoriteit waren, ligt ver, ver achter ons  ::)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #145 Gepost op: 06 juni 2011, 08:15:20 »
Het probleem zit hem erin dat de juf een autoriteitsfiguur is en ik dus nu die autoriteit weghaal. Dat vind ik eigenlijk niet de bedoeling.
Later gaan ze zich toch niks aantrekken van autoriteitsfiguren, dus dan kan je ze maar beter leren dat op de juiste gronden te doen :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #146 Gepost op: 09 juli 2011, 09:24:28 »
Ik wou iets kwijt en ik dacht het het beste hier te kunnen plaatsen. Ik zag van de week iets nieuws in de Super, nl. vegetarische VLEESsalade ( ja ik kan er ook niks aan doen ) van Vivera. Ik moet zeggen het is erg lekker  ! Het deed me dus een beetje denken aan de echte vl--ssalade die ik heeel vroeger wel eens bij de Aldi kocht. Er zit precies zo'n vies smaakje aan. En dat vieze smaakje bedoel ik dus eigenlijk positief, een beetje zo van tikkeltje vet maar wel verslavend lekker. Helaas zijn de bakjes nogal aan de kleine kant, haha. Maar goed, voor op broodje in je lunchtrommel dus wel echt lekker!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #147 Gepost op: 09 juli 2011, 12:32:40 »
Is dat een huzarensaladeachtig iets?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #148 Gepost op: 10 juli 2011, 09:57:18 »
De Super, is dat een supermarktketen of bedoel je daarmee iets als Super de boer of een willekeurige supermarkt?
Ik zou wel even op het etiket willen speuren.
(Ben de vis in het vegetarische broodbeleg nog niet vergeten :-\).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #149 Gepost op: 10 juli 2011, 10:43:53 »
De Super, is dat een supermarktketen of bedoel je daarmee iets als Super de boer of een willekeurige supermarkt?
Ik zou wel even op het etiket willen speuren.
(Ben de vis in het vegetarische broodbeleg nog niet vergeten :-\).

http://www.vivera.com/producten/salades/

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #150 Gepost op: 10 juli 2011, 14:55:14 »
Thanks!

Niet bij een supermarkt waar ik in de buur kom, helaas. Maar misschien dat ik er eens voor om rijdt.
Verdere ervaringen?


Ik vind de namen toch afschrikken btw.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #151 Gepost op: 24 september 2011, 21:29:53 »
Tofuzakjes weet ik niet, wasdah?, nooit gehad. Nadeel van mijn werk: geen mogelijkheid iets te verwarmen (zelfs geen magnetron), dus ik wil alleen voer mee dat op kamertemperatuur lekker is (ik houd zelf niet van eten op koelkasttemperatuur).

Bij de toko kun je tofuvellen of -zakjes halen om te vullen met bijvoorbeeld rijst. Dat noemen ze inari.

Heb je wel zo'n tosti ijzer of een waterkoker?

De ANWB scheen ook een soort bentoachtigs iets te hebben, maar ik vond het er niet zo gezellig uit zien...

En kun je die tofuzakjes dan zo eten? Of moet dat nog garen op de een of andere manier?

Tosti-ijzer heb ik niet; waterkoker wel.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #152 Gepost op: 25 september 2011, 00:29:19 »
Je hebt losse tofuvellen, daar mag je zelf nog het eea mee doen. Tofuzakjes van de Japanse afdeling zijn al klaar en kan je zo eten. Vullen met sushirijst en bijbehorende dingen (omelet als je dat eet, nori als je dat niet vies vindt, sushigember, andere Japanse pickles, snufje Japans pepermengsel, etc) is wel aan te raden, anders eet je gewoon een flapje plakkerige tofu. Die zakjes zijn gekookt met een mengsel van mirin, beetje sojasaus en ik dacht nog iets. Ze zitten met nat en al in een gesealde zak. De velletje kan je voorzichtig openpeuteren tot een zakje/kleine pouch en dan vullen. Ik vind ze erg lekker.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #153 Gepost op: 27 september 2011, 18:19:40 »
Inari-zushi is echt lekker! Maar het plakt wel. Wat ook lekker is, is een beetje sesamzaad door de sushi rijst mengen voordat je de tofu buideltjes vult.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #154 Gepost op: 28 september 2011, 09:31:07 »
Inari-zushi is echt lekker! Maar het plakt wel. Wat ook lekker is, is een beetje sesamzaad door de sushi rijst mengen voordat je de tofu buideltjes vult.

Dat is ook leuk en lekker met zwart sesamzaad.
,,,,فلافل

Offline Enelya

  • **
  • 30
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #155 Gepost op: 01 oktober 2011, 21:05:04 »
Volgens mij is deze nog niet gemeld:
De V&D heeft allerlei verschillende bento methode bakjes. Yoghurt met muesli/fruit en een lepeltje, verschillende grootten bakjes met meerdere vakjes etc. Ik heb 2 super roze bakjes meegenomen en ben er zo blij mee! :D

Offline Enelya

  • **
  • 30
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje smeren voor je werk
« Reactie #156 Gepost op: 01 oktober 2011, 21:28:19 »