Vegatopia Forum

Overijssel

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Almelo
« Reactie #20 Gepost op: 22 december 2014, 13:11:07 »
Afgelopen zaterdag werd er een surprise-etentje georganiseerd voor mijn vriendin. We hebben met een groep van ca 20 personen gegeten in restaurant Zuid in Almelo.
Ik had er niet zoveel van verwacht wat betreft vegetarisch eten, maar ik heb heerljik gegeten! Er was een 3 gangen-menu voor een vast bedrag (24,-? Ik weet het niet meer precies). Wij namen 2 gangen. Ik had als hoofdgerecht sushi, dit kon ook vegetarisch. De serveerster vond het geloof ik wel 'zielig' dat ik geen vlees of vis at ('Dan is het eigenlijk alleen maar sushi met groente hoor!'), maar het was erg lekker. Mijn tafelgenoten kregen friet en salade bij hun gerecht, waar ik ook wat van meegegeten heb.
Er stond ook een vegetarische lasagne op de kaart.

Toe nam ik creme brulee met liquor 43 (niet teruggeproefd maar wel lekker).

Ik heb prima gegeten en een superleuke avond gehad!

Offline Mo

  • **
  • 21
Re: Overijssel
« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2014, 16:18:54 »
Lang niet op dit forum geweest, maar ik wilde jullie dit niet onthouden.

Gisteren wilden wij na een wandeling weer eens pannenkoeken eten, en we kwamen uit bij Pannenkoekerie "In den Markenrichter" in Ambt-Delden. De kaart telt enorm veel pannenkoeken, ook veel vegetarische opties, tot zover niets mis mee. Tot je bij de daadwerkelijke pagina 'vegetarische pannenkoeken' komt (ook online te bekijken op http://www.pannenkoekerie.nl/menukaart&cat=9.html ). Daar staan vrolijk een paar pannenkoeken met spek in het rijtje (ik meen dat er in het restaurant 3 stonden, maar online 'slechts' 2 dus misschien vergis ik me hierin).

Ik sprak de bediening (eigenaresse?) hierop aan toen ze onze bestelling kwam opnemen, maar voor ik überhaupt uitgesproken was reageerde ze - op een 'daar heb je weer zo'n zeur'- toon - met 'jaja, er staat er een tussen, ik moet het toch ergens neer zetten, maar ik denk dat u het wel snapt mevrouw'. En dat was het. Nee, eigenlijk snap ik het dus niet. Er staan zat andere vegetarische pannenkoeken in de andere categorieën. Waarom niet de pannenkoeken met geitenkaas en spek gewoon bij de hartige pannenkoeken? Dat ze met geitenkaas zijn maakt ze nog niet vegetarisch  ::) . Laat voor mijn part het hele hoofdstuk 'vegetarische pannenkoeken' weg, ik vind de vega versies zelf wel. Maar om nou met zo'n smoes pannenkoeken met spek bij de vegetarische pannenkoeken te zetten? Ik vond het vrij suf en respectloos.

De pannenkoeken (boerenjongens in mijn geval) waren trouwens lekker, daar niet van. Maar ik ga volgende keer wel weer ergens anders heen ;)

Re: Overijssel
« Reactie #22 Gepost op: 29 december 2014, 17:55:23 »
Goh is dat een pannenkoekenrestaurant tegenwoordig. Ik dacht altijd dat het een vrij exclusief restaurant was, jaren geleden.

In Weerselo vroegen ze ons ook eens, wetende dat we vegetarisch wensten te eten, of we wel spekjes door de gebakken aardappels wensten. Kennelijk is de Twentse definitie van vegetarisch toch net anders dan de landelijke.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overijssel (Hardenberg)
« Reactie #23 Gepost op: 09 februari 2015, 10:27:44 »
Vrijdag ben ik uit eten geweest (met zus, moeder en 'familievriendin'), aansluitend naar het theater. De keuze was gevallen op restaurant Docks in Hardenberg.

Om goed beslagen ten ijs te komen, keek ik alvast online op de kaart en zag niet al te veel spannende vegetarische gerechten staan, maar wel een aantal lekkere bijgerechten op de vleeskaart (gegrilde groentes enzo).
Aangezien de dames tapasachtige hapjes wilden eten, heb ik het restaurant gemaild met de vraag of deze groentebijgerechten als vegetarische tapas konden worden geserveerd (erbij gezet dat ik dit vooraf graag wist, zodat ik me op de avond zelf niet de 'zeurende vegetarier' zou voelen). Het was geen probleem en zou dik in orde komen, antwoordde de restauranteigenaar.

En het was prima! Toen we binnenkwamen en zeiden dat we gereserveerd hadden, zei het meisje direct: 'Ah, vier personen waarvan 1 vegetarier'.

We aten tapasachtige hapjes in een aantal gangen en iedere gang (eerst soepje, toen koud, toen warm, vervolgens toetje) kreeg ik mijn eigen vega-dienblaadje met allemaal lekkere hapjes erop (geen één ronde geitenkaas met honing en walnoten gehad!). De andere 3 kregen een groot dienblad met allemaal vl33sdingetjes erop.

Kortom, het was helemaal geslaagd. Aansluitend zijn we naar Lenette van Dongen geweest, ook echt een aanrader!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overijssel
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2015, 15:59:06 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overijssel
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2015, 16:15:15 »