Vegatopia Forum

Veggiedeli

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Gepost op: 09 juni 2010, 09:34:37 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Veggiedeli
« Reactie #1 Gepost op: 09 juni 2010, 10:22:13 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.

Ik ook benieuwd :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Veggiedeli
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2010, 19:39:02 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.

Ik ook benieuwd :)

Volgens mij is het hetzelfde spul als Veggietrend/ Veggiemaster? Het lijkt er wel erg op op die site in ieder geval. Veggiemaster is erg lekker vind ik maar de meningen verschillen.
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2010, 10:15:43 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.
Mijn partner was nogal geïnteresseerd in salamiworst. Dit kon je krijgen in plakjes en in een worstvorm. Die plakjes halen het niet bij het vegetarische broodbeleg van AH en smaakt zeker niet naar salami. De worst moet ik nog proberen.
Ik heb ook rundvlees zonder rundvlees geprobeerd en die was erg smaakvol. De garnalen zonder garnalen vond ik iets te groot, maar hadden wel een prima smaak. De beet was goed. Vooral in salades komt de smaak tot zijn recht. Ik heb het ook op pizza geprobeerd, maar daar valt het weg tussen de andere onderdelen van het pizzabeleg.
Voorts heb ik nog in huis: ham zonder ham, zalmfilet, tonijn, jerky steaks beef style, vegankaas pittig, eendenborstfilet en  kipfilet. Dit heb ik nog niet geprobeerd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Veggiedeli
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2010, 11:14:58 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.
Mijn partner was nogal geïnteresseerd in salamiworst. Dit kon je krijgen in plakjes en in een worstvorm. Die plakjes halen het niet bij het vegetarische broodbeleg van AH en smaakt zeker niet naar salami. De worst moet ik nog proberen.
Ik heb ook rundvlees zonder rundvlees geprobeerd en die was erg smaakvol. De garnalen zonder garnalen vond ik iets te groot, maar hadden wel een prima smaak. De beet was goed. Vooral in salades komt de smaak tot zijn recht. Ik heb het ook op pizza geprobeerd, maar daar valt het weg tussen de andere onderdelen van het pizzabeleg.
Voorts heb ik nog in huis: ham zonder ham, zalmfilet, tonijn, jerky steaks beef style, vegankaas pittig, eendenborstfilet en  kipfilet. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Leuk om te lezen! Hoe lang is de houdbaarheid, omdat je in 1x best veel hebt besteld, neem ik aan dat het best wel een tijdje goed blijft?
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Veggiedeli
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2010, 14:40:41 »
Goede vega-salami zou ik ook wel willen hebben. Had ik trouwens niet ooit het plan opgevat om dat zelf te maken...? Er moest iig venkel in en een boel knoflook.

sufferthebear

Veggiedeli
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2010, 15:56:58 »
Salamiworst mis ik inderdaad ook wel eens. vooral met kaas en mayonaise op een koude wrap  :angel:

Wat ik ook mis is toch wel de turkse worst: Wij aten 'vroegah' altijd turkse noodles maar daarin is die worst gewoon niet te vervangen of weg te laten. jammer. maar nu ga ik weer heel erg offtopic volgensmij  :-X

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2010, 11:15:58 »
Via een andere draad (Nieuwe vleesvervangers! SOYES) ben ik eens gaan kijken welke producten via Veggiedeli te koop zijn. Dit is overweldigend. Ik ga zeker een aantal producten proberen en jullie hier verslag van doen. Maar ook was er bij de lijst een product waar wij veel vraag naar hebben, gehakt om ballen te maken. http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-gehakt-1200-gr-
Ook dit ga ik proberen. Ben benieuwd.
Mijn partner was nogal geïnteresseerd in salamiworst. Dit kon je krijgen in plakjes en in een worstvorm. Die plakjes halen het niet bij het vegetarische broodbeleg van AH en smaakt zeker niet naar salami. De worst moet ik nog proberen.
Ik heb ook rundvlees zonder rundvlees geprobeerd en die was erg smaakvol. De garnalen zonder garnalen vond ik iets te groot, maar hadden wel een prima smaak. De beet was goed. Vooral in salades komt de smaak tot zijn recht. Ik heb het ook op pizza geprobeerd, maar daar valt het weg tussen de andere onderdelen van het pizzabeleg.
Voorts heb ik nog in huis: ham zonder ham, zalmfilet, tonijn, jerky steaks beef style, vegankaas pittig, eendenborstfilet en  kipfilet. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Leuk om te lezen! Hoe lang is de houdbaarheid, omdat je in 1x best veel hebt besteld, neem ik aan dat het best wel een tijdje goed blijft?
Ik heb diepvriesproducten aangeschaft die zijn (uit ervaring) minstens een jaar houdbaar. Tenminste als je de vriezer goed koud houdt. De producten zitten in kleine zakjes zodat je niet eerst moet hakken en daarna weer moet invriezen. De andere producten zijn vacuüm getrokken en houdbaar tot eind van het jaar. (20 oktober tot 30 november) Ik heb ze voor de zekerheid maar in de koelkast gedaan, zodat de houdbaarheid nog toeneemt, neem ik aan.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2010, 10:00:55 »
Ik heb intussen ook een ander product: varken zonder varken. Het zijn een soort van baconplakjes. Ook nog niet geprobeerd, maar ik zal het tussen de middag eens bakken en jullie verslag doen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2010, 13:26:58 »
Varken zonder varken smaakt naar de ham die AH bij het broodbeleg verkoopt. Maar dan wat uitgesprokener. Wel lekker. Je kunt het goed bakken en ik heb het bij een gebakken ei gegeten. Wat ik mij herinner van vroeger (zeker 40 jaar geleden dus) is dat echte bacon zouter was. Maar dat valt natuurlijk te verhelpen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Veggiedeli
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2010, 13:29:26 »
Klinkt spannend allemaal! Wordt dat met een vriesauto gebracht ofzo?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2010, 19:34:51 »
Het zit in piepschuimverpakking en met een koelelement. De vriesproducten komen in diepgevroren toestand aan.
Vandaag het salamiworstje geprobeerd. Na de schijfjes die ook die naam hadden (maar geen smaak) was dit worstje echt lekker. Mijn vrouw vond dit ook, maar zij had nog altijd de smaak van het origineel in gedachten en ze zei, dat dit niet hetzelfde was. Ik kan dat niet beoordelen, omdat ik dit in het verleden nooit gegeten heb. Ik vond de smaak lekker pittig, kruidig en knoflookachtig. Op de pizza valt de smaak wat weg; ik hou wel van pittige pizza en dat viel dus tegen. Maar als snack in schijfjes zal iedereen het op een feestje wel waarderen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2010, 19:36:38 »
Gisteren de ham zonder ham in blokjes geprobeerd. Het is prima, maar geen betere versie dan die je bij de AH kunt kopen. Dus bestellen hoeft niet.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Veggiedeli
« Reactie #13 Gepost op: 08 juli 2010, 11:43:41 »
Ik heb intussen de zalmfilet klaargemaakt. Niet een overdreven succes. Eigenlijk wat te droog. Van wat ik nog weet over vissmaak, die zat hier niet bij. http://www.veggiedeli.nl/webshop/visvervangers/vantastic-foods-zalmfilet
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Veggiedeli
« Reactie #14 Gepost op: 08 juli 2010, 12:06:19 »
Misschien vertekent de foto, maar het ziet er ook nog groen uit, dat zou ik echt niet proberen.

Nu snap ik wel opeens wat sommige vegetariërs tegen vegetarische vleesvervangers hebben, ik moet er niet aan denken ergens een vissige smaak in te ontdekken, dat hebben anderen dus met een gehaktbal oid.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2010, 12:15:14 door NederLelle »

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Veggiedeli
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2010, 21:02:57 »
De 'baconplakjes' zijn een prima alternatief. Je kunt ze samen met ei bakken, maar ook met aubergines samen oprollen en dan versterkt dit de beet en de smaak. Het is tot nu toe het enige product wat er een beetje bovenuit steekt.
http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes/soyes-baconplakjes-1200-gr-
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiedeli
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2010, 21:17:33 »
Dat op die foto is vegetarisch?
Jeetje ziet er wel echt uit.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Veggiedeli
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2010, 11:31:30 »
What's in a name, eendenborstfilet.
Het ziet er eng uit, vooral voor mij die al in geen 40 jaar meer iets van vleeseiwit heeft gegeten. De substantie lijkt heel erg op echt. Vooral als je terugkijkt op maaltijden met vleeseters in een restaurant. Hoe smaakt het? Net seitan. Volgens de ingrediënten is het ook van tarwe-eiwit. Ze hebben het op zo'n manier gesneden of voorgevormd dat het een duidelijke filetstructuur krijgt. Je hebt in de nasmaak ook iets wat je hebt bij seitan. Verder is de beet goed, maar de kruidige samenstelling heb ik niet kunnen ontdekken. Ik denk dat met een marinade veel meer te bereiken is. Er zit veel in een pakje, waardoor je met twee personen eigenlijk veel te veel hebt. Bereiden en in de diepvries dan maar. Ik vind het wel een aanwinst, omdat al die alternatieven met een laagje paneermeel voor mij ook niet alles is. Hiermee kun je ook kleinere reepjes maken en die gekruid bakken en op een laagje ricolasla presenteren.
http://www.veggiedeli.nl/webshop/panklaar-product/vantastic-foods-veggie-eendenborstfilet
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiedeli
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2010, 19:59:56 »
Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiedeli
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2010, 20:24:45 »
Ik vind al die dingen er eerlijk gezegd heel erg uitzien als het nepvlees dat je ook bij veel toko's kunt krijgen, maar dan met een hipper verpakkinkje. Dat zijn ook de producten die je wel eens bij een Chinees vindt als vegetarische 'kip', 'garnalen', 'rundvlees etc. Soy (in Utrecht) en Maharaja (Nijmegen) en volgens mij ook de Oude Plek (Rotterdam) zijn voorbeelden van dit soort restaurants, maar de buurtChinees bij m'n ouders in de Bilt gebruikt 't ook.

Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was