Mei 23, 2012, 12:10:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waar aten we vandaag?  (gelezen 20770 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Gepost op: Januari 21, 2010, 18:53:17 »

Gisteren bij Eetcafe De Omhelzing in Groningen. Leuke tent, aardige bediening en kok. En lekker eten. Ik had de vegetarische plate nasi rames. Was gewoon veel te veel voor mij!
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1 Gepost op: April 08, 2011, 07:40:09 »

Afgelopen zaterdag was ik bij Canvas in Amsterdam in het oude Volkskrantgebouw. Vond dat geen aanrader, niet om het eten, maar om friet dat steeds niet komt, drankjes die ook niet komen maar die dan wel op de rekening staat als je besluit weg te gaan. Vind ik niet zo netjes.

Woensdag was ik bij Vurrukkuluk in Nijmegen. Leuk tentje in een woonwijk. We aten alleen een hoofgerecht, het was tussen promotieplechtigheid en drankjes in. Grappig gerecht gehad van 3 hartige 'muffins'. Erg prima.

« Laatste verandering: April 08, 2011, 15:11:13 door LL de Ling » Gelogd
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 12, 2011, 14:17:05 »

We aten erg prettig bij La Piazzetta op het Sint-Katelijneplein in Brussel.
Is een Italiaanse traiteur maar geeft non-stop tussen 11 en 19 uur ook ter plaatse te degusteren gerechten. Meestal één bord voor de onmiddellijke honger.
We moesten vroeg eten omwille van een voorstelling en hadden weinig tijd.
Het is een eerlijke, authentieke, lekkere keuken, geweldige meevaller, op een tiental minuten wandelen van de toeristenvallen rond de Grote Markt. (Overigens gezellige buurt hier ook, Dansaertstraat, Goriksplein, Graanmarkt, Vismarkt...)
Het bord antipasti was gevuld met vele verse gegrilleerde groenten, er was een mooie keuze aan pastagerechten en pizza's zijn er ook.
Voor wie meer tijd heeft en nog wat stijlvoller wil dineren is er grote broer I Latini ernaast met een gelijkaardige keuken.
« Laatste verandering: Mei 13, 2011, 17:37:02 door karl » Gelogd
Bast
Super-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 13, 2011, 15:10:35 »

Even geleden Sumo uitgeprobeerd nav lyrische reacties in mijn omgeving. Ik deel ze niet. Het is een mi betere vreetschuur dan een Tokyo Cafe en de bediening is wat vriendelijker over het algemeen. Je betaalt een vaste prijs voor een aantal rondes. Per ronde mag je 5 gerechtjes bestellen. Wat er over blijft, moet je extra voor betalen (dat vind ik wel een goede insteek). In de praktijk wordt het nogal rommelig bij je op tafel neer gepoot, zonder uitleg. Niet handig als je niet kent wat je bestelt hebt en je tafel deelt met omnivoren. Daarnaast was niet alles even netjes. Je vegetarisch aangemerkte mais gunkan is voorzien van roze balletjes. De oranje variant komt je ook regelmatig tegen, alleen zijn dat verdwaalde of bij de presentatie gemoedelijk tegen de vissushi aanschurkende acties. Sushi was soms ook wat te los (dan wordt het extra sexy eten) en een enkele keer te warm. De nori trekt dan droog en dat is niet lekker in je mond. Ook is het beneden met kouder weer opletten dat je strategisch gaat zitten, want de deuren tochten en het personeel is te druk om hier iets aan te kunnen doen.

De voordelen: Je kan er, ook als vegetarier, bunkeren qua hoeveelheden. Het is een schappelijke prijs voor al dat handwerk en ze hebben er ijs in aparte smaken. Door de kleine porties is het ook makkelijker om eens iets uit te proberen. En de vegetarische gerechtjes zijn hier onderdeel van het menu. Het is geen sluitpost van oh jeetje, wat zullen we voor die konijnen bedenken.
De nadelen: Het blijft een vreetschuur, dus druk personeel (wat soms ten koste gaat van de vriendelijkheid) en budgetporties (Je zeewiersalade wordt opgevuld met ijsbergsla. Kleine theepotjes).

Toch gaat mijn voorkeur uit naar een andere Japanner, Umi op de Korte Leidsedwarsstraat. Daar is geen all you can eat, maar krijg je wel korting op bijvoorbeeld de maki, temaki en nigiri. Een goede prijs/kwaliteitverhouding mi. De avocadomaki en mais gunkan vind ik erg lekker daar. Van de warme bijgerechtjes kan ik de tofu no dengaku aanraden. Een vrij hartige bouillon met tofu in een knapperig jasje. En de aubergine van de grill is erg lekker. Leuk als je niet zo'n groot budget hebt of bijvoorbeeld wil afhalen om in het Vondelpark te hangen.

Over afhaal gesproken: Mr Tongs zit er om de hoek op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar heb je als je naar achter door loopt een afhaal met zo'n traditioneel kartonnen bakje. De Happy Buddha is de vegetarische variant met een niet zo uitgesproken sausje voor 4 euro. Je kan kiezen uit witte rijst, nasi of noodles en daar komt dan een groentemixje bij. Als je erom vraagt kan er ook een ander sausje gebruikt worden. Het is geen kleine portie, ik kom nooit dingen erin tegen die ik niet bestelt had en ik word er ook niet naar van zoals bij de duurde Wok to Walk en consorten, waar ik wel garnalen tegen kom in mijn bakje.

Nog meer afhaal in die buurt: Toko Ikan Mas op de Bilderdijkstraat. Heerlijke maispannekoekjes, aardappelkoekjes (die wisselt nog weleens in smaak) en veggie loempia's.
Ook broodjes tempeh en ei verkrijgbaar, naast de gewoonlijke mihoen, nasi kuning, e.d.

Geen betere buur dan moeder natuur
dorinka
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 18, 2011, 19:55:09 »

Zondag met familie in Tubbergen gegeten, in 't alde raadhus (ofzo), welgeteld een vegetarische optie, gevulde paprika. De bediening was niet echt optimaal (als je aanbied twee mandjes brood te halen, breng er dan ook twee, niet alle hoofdgerechten werden meteen gebracht, mijn moeder moest langer op het hare wachten omdat een andere grep eerst hun toetje kreeg) Ik zat op de tocht en de deur kon niet dicht, het ijs toe was heerlijk, en de thee ook.
Het was er enorm gezellig en ik heb er een heerlijke avond gehad.

Zo.
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 01, 2011, 21:58:06 »

Van de week bij Greens in San Francisco gegeten. Erg leuk, uitzicht op de Golden Gate brug, lekker eten, goed wijnadvies.
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 01, 2011, 22:24:49 »

Van de week bij Greens in San Francisco gegeten. Erg leuk, uitzicht op de Golden Gate brug, lekker eten, goed wijnadvies.

Leuk he! Wij zaten er naast Belgen.

,,,,فلافل
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 15, 2011, 22:46:30 »

Braaaaf;).
Enne... welkom op het forum!
Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 18, 2011, 14:40:26 »

Wij hebben gister besteld bij Namaskar in Utrecht. Absoluut waanzinnig heerlijk Indiaas eten.
Echt fantastisch. Heerlijke aloo mattar (erwten en aardappel in kerrieachtige tomatensaus), vegetable khupta buna (kruidige zachte groente) en onion bhajee's (soort gebakken ui in deegje). Echt fantastisch. Verder nog lekkere kruidige kikkererwten in tomatensaus en panir met zoete saus. Een kleine salade en kaas-nan erbij die wel lekker waren maar niet erg bijzonder, en een dal (linzen) soep die ik wel lekker maar vooral vreemd vond, maar dat vind ik nou eenmaal van alle gerechten waar veel verse koriander in zit.
Het merendeel van de dingen was veganistisch.
Al met al subliem gegeten, en nog een heleboel over voor vandaag Cheesy

Alleen jammer dat er van de 2 keer dat we er afgehaald of besteld hebben, er beide keren iets niet klopte met de bestelling. Dat is wel zonde van zo'n restaurant dat ik voor de rest echt een 10 geef. Maar goed, het eten was zo heerlijk dat ik er toch nog wel veel vaker eten zal afhalen.
~*~Gwennepen~*~
Mega-forummer

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 31, 2011, 07:27:53 »

Wij dronken gisteren wat bij de Veldkeuken in Culemborg. Maar we gaan daar ook zeker wat eten. Het zit er gezellig en de kaart is klein, maar voor het grootste gedeelte vega. En alles EKO.
http://www.veldkeuken.nl/index.php?c=5

mollig, kippig en kattig
~*~Gwennepen~*~
Mega-forummer

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 04, 2011, 22:00:59 »

Ik durf niet zeggen waar ik (op verzoek van jarige Simon Tongue) at. Embarrassed
Maar ik had wel een maiskolf en koolsla bij mijn friet. Engel

mollig, kippig en kattig
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 18, 2011, 20:56:38 »

Ik at gisteren weer eens bij Rosereijn. En ik ben zo verliefd op die tent dat ik het helemaal niet erg vind dat het deeg van de quiche een beetje kledderig was. En bovendien zat er heel veel kaas op en was ik in prettig gezelschap.

This is between me and the vegetable!
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 23, 2011, 09:04:21 »

We dineerden bij Bretts tegen de Belgische Hoge Venen (niet ver van Spa), waar we ook logeerden in de B&B.
Het was in de week, dus kon je nu niet kiezen uit de behoorlijk uitgebreide kaart die op vrijdag, zaterdag of zondag wordt aangeboden. Tijdens die dagen staat het ook open voor wie er niet logeert. (Maar groot is het niet, dus je moet zeker telefonisch reserveren.)
Op onze vraag naar vegetarisch (men werkt ook wel met vis, niet met vlees) kregen we een mooie menu met vooraf een groot bord met knapperige toastjes, belegd met kazen en groenten, en een koud rode biet/rode ui-soepje. Als hoofdgerecht een smakelijke en voedzame Shepherds pie. Op de kaart staat er ook moussaka, vol-au-vent, falafel, spaghetti bolognese.
Er is een zekere Engelse inspiratie omdat de aardige gastheer uit dat land komt. (Dus Nederlanders die met hun Frans worstelen kunnen er Engels spreken.)
Heerlijk rustig ook om er te logeren.
Uitzonderlijk dat je in het Zuiden des lands verschillende vegetarische gerechten op een kaart vindt.
Flapke
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: September 19, 2011, 17:03:46 »

Ik at vorige week bij de Nieuwe Erf in Diessen (groepsaccomodatie gehuurd door ons bedrijf ivm een teambuilding dag).

De kok had medelijden met mij zei hij en hij had iets verzonnen wat binnen mij dieet past. Een gebakken koolrabiplak, champignons, ananas en bakbanaan. Op verzoek heeft ie het in de keuken gebakken ('t was een BBQ).

Toen ik op dag 1 niks te lunchen had (alleen fruit) had ik de volgende dag een mooie salade gekregen, dat vond ik erg netjes want ik begrijp best dat het niet gemakkelijk is rekening te houden met mijn dieet.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #14 Gepost op: September 24, 2011, 01:26:13 »

Komende dinsdag en woensdag mag ik me te buiten gaan aan 'free food' bij Google London. Ik ben benieuwd.

This is between me and the vegetable.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #15 Gepost op: September 27, 2011, 11:16:20 »

Komende dinsdag en woensdag mag ik me te buiten gaan aan 'free food' bij Google London. Ik ben benieuwd.
Ons hotel à 150 pond per nacht verlangt nog eens 20 pond extra voor een ontbijt, dus dat hebben we geskipt. Na een zoektocht en een kastje-muur-spelletje zitten we dan nu in een glazen kooi bij Google. Koffie en zoet croissantspul (ik vermoed van de Sainsbury) bij de hand, in de keuken is een 'cerealbar', die we nog moeten verkennen. Verder een gewoon, normaal kantoor.

Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #16 Gepost op: September 28, 2011, 16:06:14 »

Lunch in de Googlekantine: bulgursalade, tomatensalade, lekkere olijven, gemarineerde paprika; verschillende soorten brood; spinaziegnocchi, auberginecurry, gebakken aardappel met ui, frietjes, falafel. En dan heb ik ook nog eens aardig wat vegetarische dingen niet genomen (wegens bord en buik vol) en het toetje geheel overgeslagen.

greet
Super-forummer

« Antwoord #17 Gepost op: September 28, 2011, 16:33:34 »

Lunch in de Googlekantine: bulgursalade, tomatensalade, lekkere olijven, gemarineerde paprika; verschillende soorten brood; spinaziegnocchi, auberginecurry, gebakken aardappel met ui, frietjes, falafel. En dan heb ik ook nog eens aardig wat vegetarische dingen niet genomen (wegens bord en buik vol) en het toetje geheel overgeslagen.

Duimen omhoog! klinkt als een echt fijne kantine...  Smiley
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 01, 2011, 13:17:43 »

Als de treintjes wereld me ooit kwijt wilt ga ik naar google!

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 03, 2011, 15:58:13 »

We waren weer eens in Komkommertijd in Gent, en dat blijft dezelfde vaste waarde. Een uitgebreid koud en warm buffet voor een vaste prijs (zondag is dat 15 euro). In het warm buffet was er, naast heel wat anders, lekkere falafel (van kikkererwten), dat was een prettige meevalller.
Ook de sfeer is aangenaam, ontspannen, met fifties-jazz op de achtergrond.
Prijs/kwaliteit moeilijk te overtreffen.
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: