Mei 23, 2012, 19:41:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Smaakbijbel  (gelezen 333 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
duifje
Bekende op het forum
**

« Gepost op: Juli 11, 2011, 20:18:03 »

Klinkt interessant, maar er bestaat al een soortgelijk en zeer gedegen boek op dit gebied, favoriet onder serieuze koks, onder de titel "Culinary Artistry'. De auteurs heb ik niet in mijn hoofd, en ik kan het zo gauw niet vinden, maar even googelen of naar bol.com en je vindt het zo. Is wel in het Engels (Amerikaans).
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 11, 2011, 20:24:28 »

Klinkt interessant, maar er bestaat al een soortgelijk en zeer gedegen boek op dit gebied, favoriet onder serieuze koks, onder de titel "Culinary Artistry'. De auteurs heb ik niet in mijn hoofd, en ik kan het zo gauw niet vinden, maar even googelen of naar bol.com en je vindt het zo. Is wel in het Engels (Amerikaans).

Ik denk dat je doelt op de recensie van Niki Segnits Smaakbijbel?: http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/11531-de-smaakbijbel

Van de schrijvers van Culinary Artistry heb ik The Flavor Bible, ook een topuitgave.
duifje
Bekende op het forum
**

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 11, 2011, 20:43:18 »

Ik denk dat je doelt op de recensie van Niki Segnits Smaakbijbel?: http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/11531-de-smaakbijbel

Van de schrijvers van Culinary Artistry heb ik The Flavor Bible, ook een topuitgave.
Die ken ik dan weer niet, ga ik eens opzoeken; is dat een vervolg? Want ik vind eerlijk gezegd wel dat culinary artistry aan revisie toe is o.a. om dat het erg euro/amerikaans geörienteerd is, en er voor  bijvoorbeeld Aziatische, vegetarische, of zoete dessert/bak-ingrediënten/combinaties te weinig of geen aandacht wordt besteed...Tofu laat staan seitan komen er bijvoorbeeld niet in voor, terwijl dat op wereldschaal toch veel gebruikt wordt, desondanks een erg goed boek, en nog niets beters gevonden.
lennekevg
Bekende op het forum
**

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 12, 2011, 10:42:55 »

Als je een goed boek wilt over smaken combineren zou ik 'Smaakvrienden' van Angelique Schmeinck willen aanbevelen (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/smaakvrienden-groente/1001004007581829/index.html). Dit gaat uit van de groente, en noemt talloze combinaties met alle productgroepen (te combineren met welke kruiden/ kaas/ koolhydraten/ saus/etc). Wat zijn standaardcombi's (altijd goed) en 'spannende combi's'? De recepten zijn heel minimaal, dus je moet er wel een beetje voor kunnen koken. Maar dat zit wel goed hier geloof ik  Wink.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: