Mei 23, 2012, 19:41:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: The Modern Vegetarian / Eigentijds vegetarisch  (gelezen 371 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Sam
Mega-forummer

« Gepost op: Juli 22, 2011, 17:26:12 »

The Modern Vegetarian

Ik heb het gisteren gekocht, het een heel mooi en inspirerend kookboek. Het zijn niet de makkelijkste recepten, maar alles ziet er prachtig uit, het zijn vegetarische gerechten die ik best graag in restaurants wil zien. Het zijn geen recepten voor als ik 's avonds uit mijn werk kom, maar wel recepten voor een zaterdag bijzondere ingredienten scoren in de stad en dan uitgebreid koken.

Het is al uit 2009, dus misschien zijn er hier al meer mensen die dit kookboek hebben?

Verdere review volgt als ik er een paar recepten uit gemaakt heb.
« Laatste verandering: Juli 23, 2011, 22:25:34 door Sam » Gelogd

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 23, 2011, 09:48:23 »

Ja ik heb hem.
Idd mooie gerechten, wel wat ingewikkelder.
Ben benieuwd hoe het je bevalt.

Hier ook een recensie http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/9741-eigentijds-vegetarisch-maria-elia

,,,,فلافل
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 23, 2011, 12:16:37 »

Ik heb de NL-versie laatst in de bieb geleend (en alles gefotografeerd Grin). Nog niets uit gemaakt, maar aan de receptuur te zien duidelijk een van de betere vegetarische kookboeken.

Sam, heb je al een idee wat je wilt maken?
Sam
Mega-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 23, 2011, 22:23:46 »

Ah, ik had op de engelse naam gezocht en de review niet gevonden. Bedankt voor het linken Selly!

We waren een beetje ongeduldig en hebben vandaag DRIE gerechten gemaakt: vooraf de rode linzensoep met sinaasappel, als hoofdgerecht de halloumi met papadoms en raita, en als bijgerecht salade met watermeloen en ciabatta. Veel te veel natuurlijk maar allemaal verschrikkelijk lekker. Eigenlijk had elk gerecht op zich al een avondmaaltijd kunnen zijn, zowel qua lekkerte als (bijna) qua hoeveelheid.

Ik vind de recepten niet moeilijk, maar er zijn wel veel ingredienten en stappen in de bereiding. Je moet ook wel een goede basis voorraad kruiden, specerijen, azijnen etc. hebben. Wijnazijn van een bepaald type wijn is voor mij nog een stapje te ver.

Ik vind de smaken perfect gebalanceerd, gebeurt niet vaak dat ik zelf niet knutsel aan recepten. Ook de hele kleine beetjes die je van iets nodig hebt (dadel in jullienne reepjes) hebben duidelijk toegevoegde waarde.

Ik vind het echt een prachtig boek, en het eten erg lekker. Ik ga hier heel veel meer uit maken, het is echt het eerste kookboek in jaren waar ik zo enthousiast over ben.

Sam
Mega-forummer

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 01, 2011, 09:38:36 »

Dit weekend heeft H. de dal gemaakt met raita, allebei ongelofelijk lekker. Voor van de week staat de feta met watermeloen en rozijnendressing op het menu. Ik vind het echt een heel fijn kookboek, krijg er zo veel inspiratie van!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: