Mei 23, 2012, 20:13:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pompoenentijd  (gelezen 3519 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
haantje
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #60 Gepost op: Oktober 10, 2011, 21:50:21 »

Ik word wel nieuwsgierig naar de pompoentaart. Ik neem aan dat het ook in niet-vegan versie moet lukken. Gewoon met ei en wat voor meelsoort dan ook?
Zijn ground cloves kruidnagels?

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #61 Gepost op: Oktober 10, 2011, 21:52:28 »

Ja. maar dan wel gemalen.

Satan called.
He wants his weather back.
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #62 Gepost op: Oktober 10, 2011, 22:28:55 »

Kruidnagel groeit niet als pinda.

"Never lift more than you can eat."
chinoiseries
Gevorderde forumgebruiker

Chinoiseries
« Antwoord #63 Gepost op: Oktober 11, 2011, 08:06:50 »

Doen Haantje! Ik heb rijstbloem gebruikt (bij elke toko verkrijgbaar, de niet-glutinous soort) maar Calimero heeft tarwebloem gebruikt. 2 eieren moet ook lukken en gewone melk ipv soja werkt vast ook.

Hier foto's van mijn taart:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150911551015145&l=54ab703f52

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150911785355145&l=f684ee16ed
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #64 Gepost op: Oktober 11, 2011, 17:20:58 »

Thanks, Chinoiseries, hij ziet er geweldig uit  Cheesy

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
cal¡mero
Forumkenner 2004/5/7
Super-forummer

« Antwoord #65 Gepost op: Oktober 11, 2011, 23:48:13 »

Wat is er mis met het woord kruiden? Is dat een enorme faux-pas? :S
Jaha, je wil toch namelijk niet suggereren dat je peterselie, basilicum of oregano in je pompoentaart wil doen. Laat staan koriander!

=__= Kwartje valt.

@Calimero: hij is inderdaad superlekker, dit is een blijvertje! Ik had misschien de pompoenpuree nog wat uit moeten knijpen (?) of minder sojamelk moeten gebruiken, want hij is ietsje vloeibaarder dan pudding. Wel gaar.
Cheesy
Heb je zelf van een pompoen de puree gemaakt? Of had je een blikje ofzo?
Ik heb een stuk pompoen in stukjes gesneden en gekookt, daarna afgegoten, nog even laten staan (vocht eruit of eraf laten lopen) en nog een keer afgegoten. Toen gepureerd in zo'n keukenmasjienachtige. Bij mij is hij meestal iets steviger dan nu bij jou, maar hij is er ook wel eens een beetje vloeibaar uitgekomen.
Hij ziet er wel goed uit, wel iets anders dan de mijne van laatst! Ik weet het niet precies, ik denk ook donkerder ofzo.
« Laatste verandering: Oktober 11, 2011, 23:52:25 door cal¡mero » Gelogd

quoque erachter = ook ervoor
chinoiseries

Chinoiseries
« Antwoord #66 Gepost op: Oktober 12, 2011, 09:23:42 »

@Calimero: hij is inderdaad superlekker, dit is een blijvertje! Ik had misschien de pompoenpuree nog wat uit moeten knijpen (?) of minder sojamelk moeten gebruiken, want hij is ietsje vloeibaarder dan pudding. Wel gaar.
Cheesy
Heb je zelf van een pompoen de puree gemaakt? Of had je een blikje ofzo?
Ik heb een stuk pompoen in stukjes gesneden en gekookt, daarna afgegoten, nog even laten staan (vocht eruit of eraf laten lopen) en nog een keer afgegoten. Toen gepureerd in zo'n keukenmasjienachtige. Bij mij is hij meestal iets steviger dan nu bij jou, maar hij is er ook wel eens een beetje vloeibaar uitgekomen.
Hij ziet er wel goed uit, wel iets anders dan de mijne van laatst! Ik weet het niet precies, ik denk ook donkerder ofzo.

Kunnen w in NL pompoenpuree uit een blikje halen dan? Smiley Ik heb een pompoeneke geroosterd in de oven. Duurde ook dik een uur, maar dan heb je ook wat.
Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #67 Gepost op: Oktober 12, 2011, 17:11:24 »

Ik heb gisteravond pompoen uit de oven gemaakt. Redelijk dunne plakken op een ingevette ovenplaat.
Ik vond het lekker, het werd lekker zoet en de structuur werd er ook veel lekkerder van. Voor herhaling vatbaar.
chinoiseries

Chinoiseries
« Antwoord #68 Gepost op: Oktober 12, 2011, 20:14:40 »

Ik heb gisteravond pompoen uit de oven gemaakt. Redelijk dunne plakken op een ingevette ovenplaat.
Ik vond het lekker, het werd lekker zoet en de structuur werd er ook veel lekkerder van. Voor herhaling vatbaar.

En wat heb je erbij gegeten?
cal¡mero
Forumkenner 2004/5/7
Super-forummer

« Antwoord #69 Gepost op: Oktober 13, 2011, 01:59:09 »

Kruidnagel groeit niet als pinda.
Wow.
Hoe verzin je deze opmerking nu zomaar hiertussendoor?

quoque erachter = ook ervoor
Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #70 Gepost op: Oktober 13, 2011, 08:51:04 »

En wat heb je erbij gegeten?
Volkoren macaroni, peultjes en tofugehakt.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #71 Gepost op: Oktober 13, 2011, 13:18:45 »

In mijn groentepakket zit een kleine kastanjepompoen. En dat is voor mij de eerste keer. Kan ik er precies hetzelfde meedoen als wat ik met andere pompoenen doe? (Niet vragen wat dat dan allemaal is hoor, dat wil je niet weten Wink)
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #72 Gepost op: Oktober 21, 2011, 19:38:58 »

Ik was vandaag weer bij de Ekodis en ondanks dat ik zelf pompoensoep gewoon niet zo lekker vind, vind ik het wel heel leuk om te maken. Dus daarna doe ik de soep wel in een potje, net als tomatensaus en kan ik het eens uitdelen en kan ik mn voorraad tomatensaus voor mezelf bewaren.
Ik heb een kleine oranje hokkaido en weer zo'n groen ding, wat volgens de meneer van de Ekodis toch een Delicata was. Kan de delicata gewoon als soep bij de hokkaido, of smaakt zo'n ding meer naar courgette en kan ik hem zelf opeten?

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
Temari
Super-forummer

« Antwoord #73 Gepost op: Oktober 26, 2011, 20:53:36 »

Het is bijna Halloween en... Had ik al verteld over de Great Pumpkin? "On Halloween night, he rises up out of the pumpkin patch with his bag of toys, and flies through the air..."

Wink
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: