Ik at gisteren bij
Yeah. Twee keer per maand is er een buffet voor €15,95 en dat wilden we wel eens uitproberen.

We waren veel te vroeg (vroeger dan we hadden gereserveerd) maar we konden al wel alvast wat te drinken bestellen: er is keuze uit verschillende lekkere sapjes en thee, waarbij we een bakje vegetarische kroepoek kregen. In het restaurantgedeelte kun je leuk zitten en al snel konden we beginnen met een kopje soep die lekker pittig was met taugé, bamboescheuten en shiitake. Het buffet bestond uit ongeveer 10 verschillende gerechten waaronder Koe Lo Yuk, Tjap Tjoy met Tofu, Babi Pangang, Saté (stokjes en lekkere saus), een gerecht met bruine sojaplakjes en veel peper, iets van een omelet en loempiaatjes. Daarbij nasi, bami, sauzen, sla, mais en komkommer. We hebben heel lekker gegeten en lang gezeten. Het personeel is heel vriendelijk en zeker niet opdringerig. We waren in totaal €45 kwijt inclusief drankjes (thee, cola, manogsapjes) dus dat is zeker niet duur, vind ik.
Het idee van (Hollands) Chinees met soja- en glutendingen lijkt wel wat op De Oude Plek maar ik vond het eten bij Yeah gisteren minder vet en leek ook meer groente te hebben. Maar misschien moet ik binnenkort ook gewoon weer eens naar Rotterdam voor een echte vergelijking.