Mei 23, 2012, 20:20:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rosereijn - Amsterdam  (gelezen 447 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Gepost op: December 11, 2006, 20:47:22 »

Vrijdag bij Rosereijn een fijne burrito, gevuld met bonen en pittige groente met hele geweldige guacamole. Met goeie friet en witlof met kaassaus (ja, witlof met kaassaus ja, hoezo?)
Gisteren bij Toscana een spinaziepannekoekje met gorgonzola en tomatensaus en daarna een pizza met gegrilde groenten en gorgonzola (en L at champignons gevuld met gorgonzola en een tahoevervanger met gorgonzolasaus, er zat een soort thema in de maaltijd Wink)

This is between me and the vegetable!
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 05, 2007, 10:45:46 »

Nachos todos bij Rosereijn. Een stapel nachos, met kaas, groentesaus, guacamole en zure room. Lekker, maar niet echt een maaltijd (zoals een zak chips ook niet echt een maaltijd is). Thuis toe nog (matig) ijs met lekkere gebakken appel (met bruine suiker, kaneel en, experimentje, havervlokken, die ik beter apart had kunnen roosteren maar die toch een aangenaame (kleverige) bite hadden.

Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 26, 2007, 14:37:41 »

Bij Rosereijn. Altijd fijn.
(flensje met een spinazie-ricottavulling, met mozzarella gegratineerd; het geheel deed niet origineel of huisgemaakt (de vulling althans) aan, maar het is er wel gewoon erg fijn eten.)

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 24, 2008, 22:39:08 »

Gister bij Rosereijn in Amsterdam. Wat is dat toch een leuke tent, aardige mensen, simpel eten, maar wel alles vers. De gebakken camembert was er helaas niet, omdat er een probleem was met het kooktoestel en de gasaansluiting dat de Nuon weigerde te verhelpen. Ik had wel zin in salade, maar mozzarella-maaltijdsalade stond me wat minder aan zo midden in januari, dus nam ik de Aziatische groentepasteitjes met ketjapsaus. Ik verwachtte er rijst bij, maar het kwam met salade en friet, wat goed pastte. De pasteitjes waren bladerdeegflapjes, met goede vulling met o.a. tempeh die prima en niet overheersend smaakte. Tempeh in een Amsterdams eetcafe! Ketjapsaus was ook lekker. Kosten: 11,95. Erg leuk.

,,,,فلافل
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 24, 2008, 23:39:27 »

Shocked Daar heb ik gisteren ook gegeten, hetzelfde. Ik vond alleen de ketjapsaus niet echt lekker. En ik heb je helemaal niet gezien!

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2008, 23:59:16 »

Shocked Daar heb ik gisteren ook gegeten, hetzelfde. Ik vond alleen de ketjapsaus niet echt lekker. En ik heb je helemaal niet gezien!

Shocked Ik was er van 18.30 (toen zat ik aan de bar) tot 1935 (toen zaten we inmiddels helemaal achterin rechts). Jij?

,,,,فلافل
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 25, 2008, 00:04:51 »

Ik was veel later, ik denk tegen negenen. Vandaar. Toch jammer Cheesy

Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7 Gepost op: November 20, 2008, 19:13:18 »

Gisteren aten we weer eens bij Rosereijn. Wat zijn ze toch onwijs aardig daar, en wat en fijn huiselijk eten (twee pasteibakjes met spinazie-champignonragout). Echt, als ik een cafékat was, dan wilde ik bij hullie wonen!

Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #8 Gepost op: April 19, 2009, 12:20:24 »

Bij Rosereijn. Echt leuk, een eetcafé waar de vegetarische daghap altijd een beetje huiselijk is. Ik had gisteren een soort ovenschoteltje met courgette, aubergine, aardappelplakjes, pijboompitjes en kaassaus. Echt, als er niet het standaard Rosereijn-garnituur op het bord had gelegen (ik kom er al honderd jaar, en er ligt op je bord áltijd een zesde sinaasappel, twee zesden tomaat, ijsbergsla, wortelreepjes, twee plakjes komkommer en één zwarte olijf, met slasaus eroverheen, en frieten natuurlijk) had ik me bij Eelco thuis gewaand. Ondanks een duidelijk afwezige schep mosterd.

En het is toch fijn als je lievelingsserveerster (die was ook wel een hint dat ik niet bij Eelco thuis was) je met schat aanspreekt en bij binnenkomst vraagt of ze een jus moet persen en een chouffe tappen? Cheesy

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 30, 2009, 20:34:34 »

Ik had een bedrijfsuitje, bij Stout op de Haarlemmerstraat.

Aha.
Ik zat enkele meters verderop (of was het niet gisteren?), bij Rosereijn (Roserijn? Roserein?) gebakken kaas met salade, frietjes en witlof te eten. Ik zei nog: 'het zou me niets verbazen als Maartje! zo binnenkomt'.

,,,,فلافل
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #10 Gepost op: September 03, 2010, 12:55:55 »

Weer eens bij Rosereijn. Ik schrok me rot: andere salade (het stuk sinaasappel is vervangen door watermeloen, en er is ineens alfalfa (brr) bij) en een ander merk frietsaus.
Gelukkig was aan de fijnheid van de vega daghap niets veranderd, moussaka met linzen (jawel, linzen, in een Amsterdams eetcafé!), lekker kruidig, stevig, pittig, fijn!

Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #11 Gepost op: November 01, 2010, 12:09:05 »

Gisteren weer eens bij Rosereijn. Wat is dat toch een fijne tent!
Ze hebben een nieuwe menukaart, maar de vernieuwing gaat gelukkig niet verder dan dat de vaste kaart nu links staat en de wisselende rechts.

Ze hadden paddestoelenragout in filodeeg en dat was echt geweldig lekker, heel veel paddestoelen (veel oesterzwammen) in knoflokerige saus in een beetje filodeeg. Jummie!

LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #12 Gepost op: September 16, 2011, 13:22:34 »

Ik zat enkele meters verderop (of was het niet gisteren?), bij Rosereijn (Roserijn? Roserein?) gebakken kaas met salade, frietjes en witlof te eten. Ik zei nog: 'het zou me niets verbazen als Maartje! zo binnenkomt'.

Was gisteren bij Rosereijn. Gezellige plek wel. Verder ben ik niet zo enthousiast. De camembert werd een kaasoverstroming toen ik een stukje wilde nemen en de sla was ook niet erg vers. Het is natuurlijk niet duur, maar de volgende keer ga ik ergens anders naartoe.
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #13 Gepost op: September 16, 2011, 15:48:29 »

O, dan had ik toch even moeten herhalen dat ik altijd de daghap eet.
(En bij de camembert vragen ze meestal of je hem weleens gehad hebt, en dan gaan ze uitleggen dat je er geen stukje af moet snijden vanwege die overstroming, suf dat ze dat bij jou niet deden!)

LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #14 Gepost op: September 16, 2011, 15:52:54 »

O, dan had ik toch even moeten herhalen dat ik altijd de daghap eet.
(En bij de camembert vragen ze meestal of je hem weleens gehad hebt, en dan gaan ze uitleggen dat je er geen stukje af moet snijden vanwege die overstroming, suf dat ze dat bij jou niet deden!)

O ok. De daghap was de burrito, en op een of andere manier had ik wel zin in kaas.

Maar inderdaad stom dat ze dat niet zeiden trouwens. Vraag me dan wel af hoe je het dan moet eten?
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #15 Gepost op: September 16, 2011, 17:02:57 »

Maar inderdaad stom dat ze dat niet zeiden trouwens. Vraag me dan wel af hoe je het dan moet eten?

In het midden een kuiltje graven en de randen overeind houden.
Jammer dat het niet zo beviel. Maar de mensen zijn wel heel aardig he? Dat is in Amsterdam in eetcafe's helaas een uitzondering  Angry

,,,,فلافل
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #16 Gepost op: September 17, 2011, 08:15:19 »

In het midden een kuiltje graven en de randen overeind houden.
Jammer dat het niet zo beviel. Maar de mensen zijn wel heel aardig he? Dat is in Amsterdam in eetcafe's helaas een uitzondering  Angry

Oja, dat kan ook natuurlijk. Smiley Ja, vond de mensen wel aardig hoor. Ze excuseerden zich ook erg vriendelijk toen de nieuwe friet te laat kwam. Plek was ook prima en je kan er leuk zitten.
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 16, 2011, 21:49:31 »

Hee cool, ga ik even op vakantie, krijgt Rosereijn een eigen draad! Ik moet er dringend weer eens gaan eten!

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 17, 2011, 08:53:32 »

Hee cool, ga ik even op vakantie, krijgt Rosereijn een eigen draad! Ik moet er dringend weer eens gaan eten!

Dat was al wat langer zo! Maar hij is wat naar boven gekomen denk ik omdat recente reacties ernaar verplaatst zijn.

,,,,فلافل
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: