Vegatopia Forum

Veggiestan

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Veggiestan
« Gepost op: 09 april 2012, 14:35:22 »
Ik las de recensie op de voorpagina en het klinkt als een fijn boek. Maar even voor de zekerheid, is het ook geschikt voor mensen die min of meer vegan eten of zit over kaas en melk doorheen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veggiestan
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2012, 10:41:22 »
Ik las de recensie op de voorpagina en het klinkt als een fijn boek. Maar even voor de zekerheid, is het ook geschikt voor mensen die min of meer vegan eten of zit over kaas en melk doorheen?

Ha, volgens mij weinig kaas enzo.
Ik kijk het vanavond nog even na.
,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2012, 23:16:28 »
Ik heb het aan een vriendin cadeau gedaan. Ze was er, geloof ik, wel blij mee. Ze klonk in ieder geval blij verrast  ;)
Ik had het graag even bij de boekhandel bekeken, maar dat zat er nu even niet in, dus lang leve bol.com.

Hé, was daar niet een koppelingslinkje van? Bestaat dat nog?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veggiestan
« Reactie #3 Gepost op: 07 mei 2012, 21:47:36 »

Hé, was daar niet een koppelingslinkje van? Bestaat dat nog?

We gaan ws. een nieuwe krijgen.

@Fem: nee niet zoveel kaas (sorry was t vergeten eerder door te kijken)
,,,,فلافل

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2012, 19:00:00 »
Ik heb het aan een vriendin cadeau gedaan. Ze was er, geloof ik, wel blij mee. Ze klonk in ieder geval blij verrast  ;)
Ik had het graag even bij de boekhandel bekeken, maar dat zat er nu even niet in, dus lang leve bol.com.

Hé, was daar niet een koppelingslinkje van? Bestaat dat nog?

http://www.bol.com/nl/p/veggiestan/1001004011817611/
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2012, 13:50:22 »
Ik heb het aan een vriendin cadeau gedaan. Ze was er, geloof ik, wel blij mee. Ze klonk in ieder geval blij verrast  ;)
Ik had het graag even bij de boekhandel bekeken, maar dat zat er nu even niet in, dus lang leve bol.com.

Hé, was daar niet een koppelingslinkje van? Bestaat dat nog?

http://www.bol.com/nl/p/veggiestan/1001004011817611/

Haantje doelt op een link waarmee Vegatopia wat geld kan verdienen als mensen via die link wat kopen bij Bol.

We zijn er mee bezig, Haantje!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2012, 10:19:40 »
Inmiddels twee heerlijke dingen hieruit bereid: Yoghurt met knoflook (heel veel knoflook), munt, koriander en warme aubergine/tomatenprut en een yoghurt/komkommersoep. Allebei erg lekker, maar vooral de eerste was super!

Offline zrtx

  • **
  • 26
Re:Veggiestan
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2012, 12:05:17 »
staat op de verlanglijst!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2012, 15:22:06 »
Net besteld, ben heel benieuwd!!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veggiestan
« Reactie #9 Gepost op: 16 november 2012, 17:05:45 »
Net besteld, ben heel benieuwd!!

Via onze bollink?
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #10 Gepost op: 17 november 2012, 11:17:35 »
Bollink?  ???
Ben hier nog redelijk nieuw, dus die ken ik niet?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veggiestan
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2012, 11:07:14 »
Bollink?  ???
Ben hier nog redelijk nieuw, dus die ken ik niet?

Als je op Bol bestelt en je gebruikt het hier genoemde linkje http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11617.0.html dan verdient Vegatopia er ook iets aan  :D Onder onze recensies staan vaak ook links naar Bol, zo'n link kun je ook gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2012, 20:10:59 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veggiestan
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2012, 19:31:06 »
Oh, jammer dat ik dat niet eerder wist! Ga het onthouden voor volgende keer, ik bestel heel vaak bij bol.

Het boek is inmiddels binnen en ik ben er heel blij mee. Behalve de bekende recepten voor houmous, baba ganoush en falafel, staan er veel (voor mij) verrassende dingen in. Er is ook een hoofdstuk met broodsoorten, eentje met pickles e.d. en met sauzen. Mooi foto's, en het water liep me in de mond bij het bladeren. Volgend weekend als ik wat tijd heb maar eens een turkse winkel zoeken hier in de buurt en een receptje uitproberen.

Offline zrtx

  • **
  • 26
Re:Veggiestan
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2012, 14:08:52 »
Inmiddels binnen en een paar gerechten gemaakt. Ziet er mooi uit, leuke wistjedatjes en op het eerste gezicht goede recepten. Verder vind ik het geen overzichtelijk boek en is het irritant dat hij niet open blijft liggen..

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veggiestan
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2017, 14:04:49 »
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.

Ik had al in de bibliotheek gespiekt om te zien of ik er ook uit zou koken, en het lijkt me een geweldig boek.

Ik meld het als ik wat heb uitgeprobeerd :D
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veggiestan
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2017, 08:26:00 »
Ik heb dit boek ook, het water liep me in de mond bij het doorbladeren, toch heb ik er nog nooit iets uit gemaakt (zoals bij meerdere van mijn kookboeken, echt heel erg. Maar ben er wel blij mee gek genoeg!).

Wat is echt lekker en moet ik zeker maken?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Veggiestan
« Reactie #16 Gepost op: 01 maart 2017, 11:28:46 »
Ik heb de pide en het olijfbrood gemaakt en vond die beide wel lekker, ik geloof de pide lekkerder. Ook zijn de gevulde tomaten met ei lekker, maar ik heb hier kleine tomaten voor gebruikt met kwarteleieren.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veggiestan
« Reactie #17 Gepost op: 04 maart 2017, 11:24:03 »
Ik heb dit boek ook, het water liep me in de mond bij het doorbladeren, toch heb ik er nog nooit iets uit gemaakt (zoals bij meerdere van mijn kookboeken, echt heel erg. Maar ben er wel blij mee gek genoeg!).

Wat is echt lekker en moet ik zeker maken?

Ik heb er nog niets uit gekookt  :-[

Doordat ik zo ziek ben geweest heb ik de laatste tijd weinig inspiratie gehad, maar ik heb nu twee aubergines liggen die ik van mijn Odin pakket heb en ik ga daar morgen denk ik de Baba Ghanou uit Veggiestan mee maken :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veggiestan
« Reactie #18 Gepost op: 04 maart 2017, 15:18:29 »
Ik heb het boek ook al 4 maanden liggen, maar nog niks uit gekookt. Binnenkort maar eens doen  :)

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veggiestan
« Reactie #19 Gepost op: 06 maart 2017, 15:31:33 »
En de Baba Ghanou is gelukt!

Wel met toegevoegde dadelsiroop en bladpeterselie, omdat mijn moeder het ook zo doet. Heel lekker geworden. Ga ik vaker doen :)
Nothing tastes like compassion feels