Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8780 Gepost op: 02 september 2014, 19:01:20 »
Pasta-spinazie-brie. Gisteren feta uit de oven, gegrilde courgette en paprika, en pasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8781 Gepost op: 02 september 2014, 22:16:36 »
Gisteren baldorijst met dille, gegrilde halloumi met munt-marinade, salade van radicchio, komkommer, wilde kerstomaatjes, paprika.
Vandaag snijnbonen/sperziebonen en toverbonen met roseval-aardappels en een Goodbite groenteburger en appelmoes.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8782 Gepost op: 03 september 2014, 09:42:07 »
gisteren geluncht met soep, salade en brood, s'avonds simpel een grote bak rauwkost met noten en avocado. yoghurt met mango, perzik en sinaasappel toe.

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8783 Gepost op: 03 september 2014, 13:32:31 »
Daar hebben wij ook een paar blikjes van op voorraad. Van Tesco eigen merk. De worstjes smaken letterlijk nergens naar, ze hebben kennelijk niet eens een poging gedaan daar wat kruiden doorheen te roeren of zo. Verder vind ik het jammer dat ik hier nergens baked beans zonder tomatensaus, oftewel gewone witte bonen kan vinden. Ik kan die zoetige troep missen als kiespijn, en verwerk die bonen liever ergens anders door.
Volgens mij zijn witte bonen haricot beans (niet te verwarren met haricots verts), en die hebben ze bijvoorbeeld bij Sainsburys's, daar hebben ze heel veel soorten bonen in blik. Moet je wel een echt grote supermarkt hebben, en misschien heeft Tesco ze niet.

Helaas, de naam kwam me al niet bekend voor en ik heb gisteren nog even gezocht - niet gevonden dus. Wel een of twee andere witte soorten, (in ieder geval butter beans). Ik kan natuurlijk baked beans kopen en de saus uitspoelen, maar dat is ook weer zo wat...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8784 Gepost op: 03 september 2014, 13:39:37 »
Citaat
Vandaag snijnbonen/sperziebonen en toverbonen met roseval-aardappels en een Goodbite groenteburger en appelmoes.

Ik moest even opzoeken wat toverbonen zijn. Wat grappig!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8785 Gepost op: 03 september 2014, 15:33:01 »
Gisteren in een Chileens restaurant dat ook (vooral) bij de locals geliefd is: humitas met schijfjes (reuzen-)tomaat. Erg lekker. Erbij natuurlijk Chileense wijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8786 Gepost op: 04 september 2014, 21:05:35 »
Is eten uit de mode tegenwoordig?

Gisteravond conferentiediner in Santiago de Chile. Vooraf empanadas gevuld met (verse) artisjok, bijzonder lekker. Het hoofdgerecht viel wat tegen: twee linzenburgers (zoals ook mijn schoonmoeder ze zou maken) met tomatenrijst. Toe een soort mangotaartje in aardbeiensaus.

En vanmiddag als lunch een 'pizza' - eerder een ontzettend dikke panpizza, belegd met tomaat, ui en champignons. De serveerster wilde me in eerste instantie het schaaltje pepertjes niet geven en was oprecht verbaasd dat ik ze allemaal heb opgegeten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8787 Gepost op: 04 september 2014, 21:08:32 »
Hier falafel, pita, bloemkool in tahinsaus, snijbonen met chili, komkommersalade en knoflooksaus. Ik zit nu en beetje vol.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8788 Gepost op: 04 september 2014, 22:03:38 »
Is eten uit de mode tegenwoordig?

Er is nu een app voor...

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8789 Gepost op: 04 september 2014, 23:34:07 »
Is eten uit de mode tegenwoordig?

Er is nu een app voor...

Een hap-app?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8790 Gepost op: 05 september 2014, 00:05:19 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8791 Gepost op: 05 september 2014, 08:22:08 »
Tajine met pompoen, wortel, tomaat, paprika, koolrabi, meiraap en kikkererwten.

Aiko

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8792 Gepost op: 05 september 2014, 12:08:02 »

Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8793 Gepost op: 05 september 2014, 12:47:52 »

Happie-Appie, dacht ik zelf eigenlijk meer aan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8794 Gepost op: 05 september 2014, 21:37:03 »
Macaroni met paprika en tomatensaus en een beetje geraspte kaas. Een kokosijsje toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8795 Gepost op: 06 september 2014, 20:39:31 »
Weer thuis en na een lange dag reizen zin in comfort food: een hartige pannenkoek met ui, courgette, paprika, gedroogde tomaat, pepertje, salie en tijm.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8796 Gepost op: 07 september 2014, 00:12:16 »
Gisteren voorafgemaakte pastasalade in de trein, tussen twee werkdingen door.
Vandaag bloemkoolcurry, paneer in yoghurtsaus met doperwten en champignons. Met naan en komkommerraïta
Morgen simpel indonesisch; eieren in tomatensaus, tofu in satésaus, gemengde groenten sajour met rijst.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8797 Gepost op: 07 september 2014, 18:43:25 »
Er is een soort minestronesoep in de maak. Met courgette uit de baas zijn tuin.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8798 Gepost op: 07 september 2014, 20:34:55 »
Bandnudeln met pompoensaus (lekker op smaak gebracht met scheutje citroensap, salie, tijm, pepertje, knoflook en nootmuskaat).

Tussen de middag in een uitspanning een kommetje wortel-gembersoep (het toefje slagroom uit de bus hadden ze beter achterwege kunnen laten, en ook verder was het niet veel soeps).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #8799 Gepost op: 08 september 2014, 14:35:14 »
Wat voor zooi de rest van de sollicitatie-commissie gaat bestellen weet ik niet, maar ik heb een heerlijke pastasalade met boontjes van de tuin en een bolletje mozzarella. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken