Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14100 Gepost op: 19 juni 2017, 21:22:40 »
Artisjok met tzatziki-dipsausje, flatbread gevuld met falafel (van garden gourmet), gegrilde aubergine, courgette en paprika, olijven en auberginepickles. Nectarine en blauwe bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14101 Gepost op: 19 juni 2017, 21:34:22 »
Zelfgemaakte salade (komkommer, tomaat, olijven, zilveruitjes) met daarbij "rijst met 5 specerijen" uit het bedrijfsrestaurant.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14102 Gepost op: 19 juni 2017, 21:48:33 »
Pastasalade met feta, tomaat, komkommer, wortel en perzik uit blik. Mijn vriend kookte weer  :D
Morgen aardappels met kaasburger, met voor mij asperges en voor m'n vriend bloemkool.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14103 Gepost op: 19 juni 2017, 22:08:24 »
Warm, ietsje drukkend weer, dus weinig trek en al helemaal niet in wat warms. Het werd dus een salade van bindsla, koolrabi, paprika, radijs en kidneybonen met citroen-mosterd-honingdressing. Erbij en erover zelfgemaakte knoflookcroutons en halloumi. Daarnaast ook een kleine salade van kerstomaatjes, verse oregano en goede balsamico, gewoon voor de lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14104 Gepost op: 19 juni 2017, 23:17:08 »
Gazpacho, ideaal voor dit warme weer, met zelfgemaakte knoflook croutons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14105 Gepost op: 20 juni 2017, 13:05:40 »
Wij hebben gisteren gazpacho gegeten, met een restant quiche met blauwe kaas/ broccoli. Was heerlijk! Er is nog een beetje voor vanavond. Daarbij iets van pasta met tomatensaus en een grote salade.

Op dit moment lunch ik ook met een lekkere salade van komkommer, wortel, linzen en zonnebloempitten, met een dressing met tahin/ yoghurt en citroen. Jummie! Toch veel lekkerder dan een boterhammetje met zweetkaas uit je trommeltje?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14106 Gepost op: 20 juni 2017, 21:07:21 »
Salade, dit keer koolrabi, radijs, puntpaprika, kidneybonen en bindsla met een yoghurt-mosterddressing en geroosterde zonnebloempitjes. Erbij een baguette uit de oven met hummus, kruidenboter, smeerkaas, kerstomaat, oregano en komkommer om er op te doen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14107 Gepost op: 20 juni 2017, 22:20:41 »
Gebakken aardappeltjes met champignons, bloemkool en ui. Erbij een MC2burger. Aardbeien toe.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14108 Gepost op: 21 juni 2017, 07:32:10 »
Gisteren een maaltijdsalade met oa sugar snaps uit eigen tuin (heerlijk!), ijsbergsla en rucola, plakjes quornworst, etc.

Vanavond pasta met tomaten-citroen-spinaziesaus en gegrilde groentes (ipv gisteravond).

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14109 Gepost op: 21 juni 2017, 19:47:07 »
Gisteren ravioli met tomatensaus, groenten en vegaballen. Vandaag pannenkoeken met zoet beleg.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14110 Gepost op: 22 juni 2017, 01:14:34 »
Eind van de middag geëxperimenteerd met loempiaatjes van rijstvelletjes te vouwen. Gevuld met dunne staafjes komkommer, wortel en paprika, met verkruimelde pindaatjes, heel klein beetje sojasaus en sesamzaad. Ai, dat vergt toch wel wat handigheid. Beginnersfout 1: te veel vulling. Beginnersfout 2: niet alle staafjes netjes recht naast en op elkaar, zodat de groente door het vel heen prikte. Beginnersfout 3: eerst de zijkanten vouwen voordat je de eerste slag om de groenten vouwt. Daarna een paar loempia s weten te vouwen waarbij de vulling wel netjes in het pakketje zat, maar nog lang niet zo strak als je in de filmpjes op YouTube ziet. Conclusie: dat zie ik me komende week nog niet doen voor een hele lading loempiaatjes voor bij mijn afscheidsfeestje (ca. 40 personen).

Later op de avond een bakje kerstomaat met verse oregano en goede balsamico en een paar gepaneerde jalapeño-kaasdingetjes van de Duitse Aldi (in het kader van vriezer langzaam leegkrijgen). Best lekker, die gepaneerde dingetjes, en er zit inderdaad een flink stuk milde jalapeño in, maar geen snack waar je van achterover slaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14111 Gepost op: 22 juni 2017, 08:44:09 »
Eind van de middag geëxperimenteerd met loempiaatjes van rijstvelletjes te vouwen. Gevuld met dunne staafjes komkommer, wortel en paprika, met verkruimelde pindaatjes, heel klein beetje sojasaus en sesamzaad. Ai, dat vergt toch wel wat handigheid. Beginnersfout 1: te veel vulling. Beginnersfout 2: niet alle staafjes netjes recht naast en op elkaar, zodat de groente door het vel heen prikte. Beginnersfout 3: eerst de zijkanten vouwen voordat je de eerste slag om de groenten vouwt. Daarna een paar loempia s weten te vouwen waarbij de vulling wel netjes in het pakketje zat, maar nog lang niet zo strak als je in de filmpjes op YouTube ziet. Conclusie: dat zie ik me komende week nog niet doen voor een hele lading loempiaatjes voor bij mijn afscheidsfeestje (ca. 40 personen).
Mijn beginnersfout was dat ik te kleine rijstvellen had (na een half jaar zag ik in de supermarkt grotere en toen viel dat kwarte pas).
Verder maak ik dit soort met glasnoodles en groentetjes die ik heel fijn knip met een schaar/ mes. Dan prikt het niet door het vel. Maar daar worden ze weer slap van.
Wél heel lekker!

En hulde voor je poging, met deze hitte.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14112 Gepost op: 22 juni 2017, 08:45:48 »
Gisteren toch geen tomatensaus gegeten maar een maaltijdsalade op een terras. Was redelijk prima, ik had een vreselijk foute maaltijdsalade met geitenkaas besteld in de hoop dat dit een heel lekkere was, maar helaas. Nouja F heeft wel zitten smullen van zijn angusburger. En ik mocht zomaar van mezelf een wit wijntje op een doordeweekse dag.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14113 Gepost op: 22 juni 2017, 12:36:00 »
Mijn beginnersfout was dat ik te kleine rijstvellen had (na een half jaar zag ik in de supermarkt grotere en toen viel dat kwarte pas).
[/quote]
Zo kun je het inderdaad ook bekijken - mijn rijstvellen (van de toko) zijn ook nogal klein.
Citaat
En hulde voor je poging, met deze hitte.
In de keuken is het lekker koel  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14114 Gepost op: 22 juni 2017, 14:45:34 »
BBQ vanavond, met falafel, halloumi, champignons met blauwe kaas. Heel milde knoflooksaus ivm morgen werken en heul veul zweten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14115 Gepost op: 22 juni 2017, 19:38:20 »
Gisteren heel lekker: salade van linzen, avocado, ui en citroensap; eentje met kikkererwten, munt en citroensap; pasta met tomaat; gegrilde courgette en 1 biet (biet van de tuin.) De feta was helaas bedorven, dus er was alleen een hapje ricotta, en ook nog wat zaziki als eiwitbron (naast de bonen dan).

Vandaag foe jong hai in Overvecht.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14116 Gepost op: 22 juni 2017, 20:15:49 »
Pasta met pesto en tomatensalade.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14117 Gepost op: 22 juni 2017, 20:45:14 »
Dunne hartige pannenkoekjes, aan tafel gevuld met peterseliekwark en groente naar keuze (bospeen, gele paprika, koolrabi, radijs, komkommer, sjalotje, kerstomaten, Spaans pepertje, verse oregano).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14118 Gepost op: 23 juni 2017, 11:21:45 »
Gisteren een lekker ovenschoteltje met aardappel, kerstomaat, ei, kaas en crème fraiche.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14119 Gepost op: 23 juni 2017, 21:59:10 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, bestrooid met verse kruiden uit de tuin. Erbij een salade van bleekselderij, bospeen, gele paprika en ijsbergsla met een yoghurt-mosterddressing, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch