Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #440 Gepost op: 07 maart 2016, 09:57:03 »
Ik heb me ingeschreven voor de cpc-loop! (6 maart, in Den Haag). Twee jaar geleden voor de laatste keer die gelopen ivm blessures, dus heb er zin in  :D

En het ging super! Nieuw persoonlijk record van 1.50:25

Offline neleH

  • *****
  • 1.735
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #441 Gepost op: 09 maart 2016, 13:33:40 »
Welke afstand?

Ik heb zondag 1:02:40 gelopen (10km), loopje in Vorden. Blij mee! Onderweg ook nog geassisteerd met het uittrekken van een compressiekous van mijn loopmaatje, dus volgende keer kan het nog een half minuutje sneller.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #442 Gepost op: 09 maart 2016, 14:57:29 »
Ik ben sinds vorige week geblesseerd, ik heb niet eens iets bijzonders gedaan, ben me gewoon verstapt.
Ach ja, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #443 Gepost op: 09 maart 2016, 19:31:07 »
Ik ben sinds vorige week geblesseerd, ik heb niet eens iets bijzonders gedaan, ben me gewoon verstapt.
Ach ja, een ongeluk zit in een klein hoekje.
He, wat balen!
Wij moesten als huiswerk een rustige training doen: nou dat was echt langzaam en het voelde nog zwaar ook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #444 Gepost op: 10 maart 2016, 09:35:48 »
Welke afstand?


Halve marathon! En nu heb ik nog steeds spierpijn  :P

Offline neleH

  • *****
  • 1.735
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #445 Gepost op: 10 maart 2016, 09:47:02 »
Oeps! Maar gefeliciteerd!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #446 Gepost op: 28 maart 2016, 13:30:57 »
Vandaag de Paasloop in Pijnacker, ik deed 3 Engelse mijl (4,85 km). Ik liep het in 33.54 minuten, ben er blij mee!
Het lag niet aan mijn benen maar aan mijn ademhaling: iemand tips hoe je aan een betere conditie komt?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #447 Gepost op: 28 maart 2016, 14:39:23 »
Je bedoelt, je wil je tijd op deze afstand verbeteren?

Dan zou je in je training op een langere afstand kunnen lopen. Als dat je eenmaal gewoon is, loop je waarschijnlijk de kortere afstanden sneller. Zo werkt het in ieder geval bij het fietsen...

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #448 Gepost op: 28 maart 2016, 15:51:41 »
Verschillende soorten training afwisselen: intervallen, langere stukken rustig. Dat niet binnen een training doen, maar een soort training per keer. En als het echt alleen je ademhaling is heb je misschien inspanningsastma, en dan werkt ventolin.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #449 Gepost op: 28 maart 2016, 16:12:33 »
Verschillende soorten training afwisselen: intervallen, langere stukken rustig. Dat niet binnen een training doen, maar een soort training per keer. En als het echt alleen je ademhaling is heb je misschien inspanningsastma, en dan werkt ventolin.

Op zaterdag doen we altijd trainingen met intervallen. Toen ik dacht het meer aan kracht lag, was het idee om doordeweeks korte intervallen stevig te trainen; maar het lag m.i. niet echt aan kracht want ik had van mijn benen echt geen last, het was puur ademhaling.

Bij mijn allergietesten zaten ook longtesten, en als ik veel allergenen inademde, had ik net een beetje astma. Ik was alleen niet zo happig op allerlei medicijnen en het hoefde net niet.

Als ik er harder door ga lopen, is dat wel lekker natuurlijk. Maar ik vond het vies en naar spul, kreeg er volgens mij ook wat last van keel van. Ik neig dus toch naar zo min mogelijk medicijnen denk ik.

Dan de vraag, wat ik doordeweeks eens zal gaan trainen. Eerst morgen een rustdagje denk ik! :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.531
Re: Hardlopen
« Reactie #450 Gepost op: 29 maart 2016, 12:16:10 »
Mijn eerste gok is ook allergie, bomen zijn weer flink bezig geweest al, en de berken zullen er nu aankomen. Kan je niet met een soort pollenmaskertje oplopen?

Ik merk het zelf ook als ik ga fietsen, het voelt alsof je longen niet harder kunnen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #451 Gepost op: 05 mei 2016, 23:29:22 »
Vandaag 5 km in de stad gedaan bij een loopje: maar man, wat was dat heet en zwaar!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #452 Gepost op: 18 mei 2016, 13:45:06 »
Vandaag weer eens een stukje gelopen. Ik sta voor aanstaande zondag ingeschreven voor een loopje van 10 km, en dan lijkt het me toch wel handig om getraind te hebben. Dat inschrijven had ik gedaan voordat ik geblesseerd raakte. Ik kwam voor mijn gevoel niet vooruit en voelde overal pijntjes.
Wat hakt het erin als je een tijdje niet loopt, mijn hele loopconditie is weg. Dat wordt zondag nog wat. Ik denk dat ik vrijdag maar weer ga, ik hoop dat het dan iets makkelijker gaat.
Gelukkig is de blessure over, dat is dan wel weer fijn.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #453 Gepost op: 18 mei 2016, 19:20:56 »
Vandaag weer eens een stukje gelopen. Ik sta voor aanstaande zondag ingeschreven voor een loopje van 10 km, en dan lijkt het me toch wel handig om getraind te hebben. Dat inschrijven had ik gedaan voordat ik geblesseerd raakte. Ik kwam voor mijn gevoel niet vooruit en voelde overal pijntjes.
Wat hakt het erin als je een tijdje niet loopt, mijn hele loopconditie is weg. Dat wordt zondag nog wat. Ik denk dat ik vrijdag maar weer ga, ik hoop dat het dan iets makkelijker gaat.
Gelukkig is de blessure over, dat is dan wel weer fijn.

Loop je ook in Nijmegen? Ik was vandaag te koud/moe/lui/druk om te gaan :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #454 Gepost op: 18 mei 2016, 20:12:32 »
Nee, in Leiden.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #455 Gepost op: 22 mei 2016, 17:59:07 »
Zo. Ook weer overleefd. Net niet binnen het uur, maar ik kon niet de hele tijd mijn eigen tempo lopen omdat er iemand met een of andere hoelahoepwereldrecordpoging het doorlopen onmogelijk maakte. Ze blokkeerde met haar entourage het parcours, waardoor ik zeker een kilometer lang net niet lekker mijn eigen ding kon doen. Dat was wel jammer. Verder heb ik niet hoeven wandelen, daar ben ik dan wel weer trots op.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Hardlopen
« Reactie #456 Gepost op: 22 mei 2016, 19:15:15 »
Nee, in Leiden.
Dan ben je bij mij voor de deur langsgelopen :-)
Goed gedaan, net in een uurtje!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #457 Gepost op: 22 mei 2016, 19:32:29 »
Lekker! Ik de 5 in Nijmegen, in 34 minuten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #458 Gepost op: 30 mei 2016, 21:08:05 »
Net weer een rondje gehold. Precies voor de bui binnen. Het plenst en onweert. Goed gepland dus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #459 Gepost op: 30 mei 2016, 22:33:01 »
In plaats van hardlopen heb ik vandaag een klein uur (in drie etappes) flink gezwommen in de Middellandse Zee. Tussendoor telkens een minuut op tien in de (al wat lager staande) zon opgedroogd, opdat ik ook langzaam een kleurtje krijg. Rug, schouderpartij, nek, alles heerlijk ontspannen. Ideale ontspanning door sport tijdens een conferentie.
Gemüse ist mein Fleisch