Mei 24, 2012, 05:28:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Frankrijk  (gelezen 34952 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
greet
Super-forummer

« Antwoord #60 Gepost op: Juli 28, 2008, 11:03:33 »

juist terug Smiley
ik verbleef in de dordognestreek in een huisje (oké, huis) met nog 20 andere vleeseters, familie van mijn vriend.
ik wist op voorhand dat er veel gebbq't ging worden, en dat daar geen veggieburger te vinden is, dus ik had wat quornfilets en worstjes en halloumi mee.
er is nog steeds niets te vinden, maar ik heb mij fijn gered met de meegebrachte dingen, wat gegrilde groenten en gevulde champions.
de dingen die bij de bbq werden geserveerd waren wel altijd lekker, dus ikke tevreden.

enige écht grote nadeel: foie gras is een streekproduct. en laat die familie nu dol zijn op streekproducten. Undecided
vanHofweegen
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #61 Gepost op: Januari 23, 2011, 23:37:34 »

Toch nog een reactie van mij, geboren vegetarier en daarmee dus al 68 jaar lang geen vlees gegeten.
Rondzoekend in supermarkten, vooral hele groten, vind je meestal redelijk wat toevoegingen, vleesvervangers of hoe je ze noemen wilt. Maar het wordt de laatste jaren minder gemakkelijk, dat is waar. Deze herfst een week in hotels verbleven, met groep. Het ging voortreffelijk. Tijdig melden en nog een of twee keer herhalen en alles verloopt prima.
tav kazen weet ik dat de zachte kazen tegenwoordig met biochemisch, dus veggie stremsel worden  gemaakt, ook in het buitenland.
Maar ik ben hard core vegetarier met een voorkeur voor veggie stremsel. Ik weet dat je niet tot het uiterste consequent kunt zijn, immers in de meeste snoepjes zit gelatine en in de meeste graanprodukten zitten vetten. Ik let er wel op als ik ze koop, maar weiger geen koekje of boterham bij anderen om die redenen, wel vlees en vis natuurlijk.
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: