Mei 24, 2012, 05:39:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 15 16 17 [18]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eten aan boord van vliegtuig  (gelezen 72941 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #340 Gepost op: Oktober 12, 2011, 19:38:12 »

De eerste az-veg maaltijd van KLM die ik kreeg zag er niet az-veg uit. Wel als kip met mosterd, en dat was het ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Op zich vind ik az-veg lekker, maar drie warme maaltijden op een vlucht was wat veel, ik had wel een broodje kaas gelust.

Ik ben om die reden over gestapt op de Europese veg, omdat je altijd een extreem Aziatisch ontbijt krijgt, normaal vind ik dat niet erg, maar in het vliegtuig heb ik liever een westers ontbijt. En de westerse avondmaaltijd is ook vaak erg lekker.

,,,,فلافل
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #341 Gepost op: Oktober 12, 2011, 19:45:07 »

Ik geloof dat ik het voor de terugvlucht niet kan wijzigen ("U kunt dit eenmalig doen en wijzigen is niet mogelijk.") maar voor de volgende keer is dat wel een goed idee ja.

Lelle
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #342 Gepost op: Oktober 12, 2011, 22:27:15 »

Aziatisch, gok ik.

Ahh ik snap. Ik vond het niet echt lekker, vorige keer. Dus ik zou ook voor europees gaan. Voorgaande keer wist ik niet dat er een keuze mogelijkheid was.

@Poek, ik heb met een belletje naar de luchtvaartmaatschappij (EVA air) in NL de terugreis gewoon kunnen wijzigen hoor. Misschien even telefonisch proberen?

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #343 Gepost op: December 17, 2011, 10:41:20 »

Vorige week bij KLM. Ik had weer Westers vegetarisch. Op de heenweg was dat helemaal niet Westers, maar wel erg lekker: Indische tempeh, lekkere rijst en een bloemkool-kerriegerecht. Er zat een wat gekke salade met o.a. kokos, mango en 1 lekkere olijf en een lekker appeltaartje bij. Later keuze uit een snack (die iedereen kreeg): cake of pizzapunt. De pizzapunt was veggie volgens de stewardess en was best oke.
Op de terugweg eerst ontbijt: 2 gepocheerde-stijl eieren (maar de dooier dan wel hard, maar dat is in een vliegtuig natuurlijk wel logisch en ook prima), erbij erg lekkere aardappels en spinazie met tomaat. Erbij salade zonder dressing en een zomerfruit-broodpuddinkje.
Later nog lunch, maar ik ben een beetje vergeten wat dat was, in elk geval een broodje sla dat ik niet heb gegeten en nog iets erbij dat ik wel weer lekker vond.
Prima tevreden.

,,,,فلافل
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #344 Gepost op: Mei 02, 2012, 16:03:23 »

Turkish Airlines: ontbijt voor iedereen: broodje met kaas, wat tomaat en komkommer, olijven. Plakje cake.

Verder had ik gebeld dat ik graag vega wilde. Dat was vegan, maar dat maakt niet uit. Groenteprutje met rijst, salade en fruit toe. (Ik vind het dan meteen wel jammer dat ik dan ook niet een lekker vet toetje krijg). Saai, maar prima dus.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #345 Gepost op: Mei 14, 2012, 12:14:47 »

Lufthansa München-Athene: ik had eigenlijk een snack/broodje verwacht, maar het was een heuse vliegtuigmaaltijd. En wel vegetarisch: tagliatelle met spinazie-roomsaus en stukjes gedroogde tomaat. Goed op smaak gebracht.

Erbij ook een standaard-afbakbroodje met boter. Het Amerikaanse echtpaar naast me verzuchtte: "Mjam, er gaat toch niets boven een echt Duits broodje."

This is between me and the vegetable.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #346 Gepost op: Mei 16, 2012, 11:59:56 »

Lufthansa München-Athene: ik had eigenlijk een snack/broodje verwacht, maar het was een heuse vliegtuigmaaltijd. En wel vegetarisch: tagliatelle met spinazie-roomsaus en stukjes gedroogde tomaat. Goed op smaak gebracht.
Ik trek alle lof voor Lufthansa weer in. En wel omdat de maaltijd op de terugweg dus niet vegetarisch was. En dat was nog niet eens het ergste: na mijn vraag of ze ook iets vegetarisch hadden, waren de stewardessen in een lichte paniek. Vervolgens rent een van de twee naar de voorraadkast, vindt 'godzijdank' een banaan en een gebakje, werpt me dat toe en vergeet me ook wat te drinken te geven. Hoogst onprofessioneel.

Statistisch gezien zaten er in het vliegtuig zo'n zes vegetariërs. Als luchtvaartmaatschappij kun je dus:
1) standaard een stuk of wat vegetarische alternatieven incalculeren
2) besluiten dat je geen rekening met de doelgroep houdt en de stewardessen instrueren hoe ermee om te gaan
Een indianendans en vervolgens een banaan in mijn schoot geworpen krijgen: nee, dank u.

This is between me and the vegetable.
Pagina's: 1 ... 15 16 17 [18]   Omhoog
  Print  

Ga naar: