Mei 24, 2012, 06:30:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vegetarisch eten in Japanse restaurants  (gelezen 11736 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #40 Gepost op: Januari 05, 2011, 13:46:03 »

Nee.

This is between me and the vegetable!
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #41 Gepost op: Januari 05, 2011, 16:37:41 »

Dan hou ik het maar op Delicatessenhuis Zen  Smiley

,,,,فلافل
fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #42 Gepost op: April 28, 2011, 16:31:30 »

Volgende week komt er een vriendin van mij langs, en zij wil heel graag sushi eten, en het liefst van een lopende band. Weet iemand er een in Amsterdam/Amstelveen (zit daar niet ergens een megasushiplace?) die ook lekkere vegasushi heeft? Vriendin is ook vega.

Ik bestel altijd bij sushi world, omdat ze binnen 10 minuten bezorgen  Embarrassed en omdat van de sushidingen hier in de buurt zij de enige zijn die lekkere en komkommervrije vegasushi hebben. Of nee, ik heb sushi kings nog niet uitgeprobeerd, omdat ik na 3 keer slechte sushi heel blij was met sushi world.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #43 Gepost op: April 28, 2011, 16:43:51 »

Lopende banden zijn volgens mij echt hartstikke uit...

fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #44 Gepost op: April 28, 2011, 16:47:54 »

Het kind komt uit Groningen, mag zij ook eens.

In de tuin, want ik zelf altijd wel fijn vind, is ook niet echt een optie, omdat de tuin geruimd is, en dinsdag de electricien komt, en de stratenmaker daarna pas kan. (Of we moeten doen of het strand zijn, zonder zee en zeelucht enzo, maar met kniehoog zand, en rondpiesende katten)

Supercalifragilisticexpialidocious!
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #45 Gepost op: April 28, 2011, 17:15:30 »

Het kind komt uit Groningen, mag zij ook eens.
Dat mag zeker, ik bedoelde vooral dat ik geen lopendebandrestaurants meer ken.
« Laatste verandering: April 28, 2011, 17:30:31 door Maartje! » Gelogd

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #46 Gepost op: April 28, 2011, 17:15:44 »

Aan de Amstel (direct naast de Munt) zit Zushi nog, ik geloof de enige die nog een lopende band heeft. Zushi schijnt wel goed te zijn, met ook wel wat vega aanbod, maar hij is wel prijzig. Ik ga er vanuit dat zij niet vega is, hij heeft niet genoeg vega om er met 2 vega's te eten.
Kagetsu (zonder lopende band) is erg lekker en heeft ook andere dingen dan sushi (tempura, salade, gebakken noedels en aubergine), er zijn 2 vestigingen (of 3).
A fusion is misschien ook wat, maar die heeft meer dan sushi, en ik vind zelf z'n andere gerechten beter dan de sushi.

,,,,فلافل
Maartje!
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #47 Gepost op: April 28, 2011, 17:31:20 »

Hee, bestaat Zushi nog? Hij is me al tijden niet meer opgevallen (fiets er best vaak langs)...

LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #48 Gepost op: April 28, 2011, 17:35:10 »

Aan de Amstel (direct naast de Munt) zit Zushi nog, ik geloof de enige die nog een lopende band heeft. Zushi schijnt wel goed te zijn, met ook wel wat vega aanbod, maar hij is wel prijzig. Ik ga er vanuit dat zij niet vega is, hij heeft niet genoeg vega om er met 2 vega's te eten.

Ze is wel vega, zei Fem in haar post.
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #49 Gepost op: April 28, 2011, 19:40:38 »

Ze is wel vega, zei Fem in haar post.

Oh ja, zie het nu ook.
@Maartje, yep, Zushi is er nog. 

,,,,فلافل
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #50 Gepost op: September 17, 2011, 10:40:48 »

Kagetsu in de Hartenstraat (Amsterdam) is weer open na een jaar verbouwen. En het is nu veel minder leuk!
Er is wel meer ruimte en de stoelen zijn beter. Maar de aankleding is meer die van een ouderwetse Italiaan.
De bediening is niet meer Japans (wel aardige mensen trouwens).
Het brengen van de gerechten duurde lang (terwijl  er maar vier tafels bezet waren), het leek alsof ze steeds maar 2 gerechten tegelijk wilden brengen, maar het idee van dit restaurant is dat je de gerechten een beetje tapas-style eet.
En de menukaart is veranderd. Alles is een stuk duurder geworden. Er zijn ook set-menu's maar niet vega, sowieso staan er minder vegagerechten op de kaart dan voorheen (niet meer vega gebakken groente rijst en vega noedels, en ook niet meer zo veel vega-voorgerechten).

We namen omelet-sushi, koude aubergine (waar helaas bonito-op lag), groentesushi (beetje saai), groente tempura, rijst, misosoep, pickles en twee salades. Eén van die salades was heel goed, en ook waren de gebruikte ingredienten overal echt prima, vers en heel veel dingen zelf gemaakt.

Toch vond ik het een stuk minder leuk dan vroeger, denk dat ik er niet veel meer kom. We rekenden (inclusief twee drankjes de man) 75 euro in totaal af.

,,,,فلافل
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #51 Gepost op: Februari 18, 2012, 11:45:24 »

Ik at donderdag in Japan Inn in Amsterdam. Een tamelijk goedkope Japanner die al heel lang bestaat en in de buurt van de  toeristische restaurantjes van het Leidseplein zit. Maar de online kaart zag er best leuk uit.
Mijn tafelgenoot wilde ook vegetarisch eten en ontdekte dat er een vegetarisch setmenu was. Maar daar zat niet vegetarische sushi bij, dus ze vroeg om opheldering. Er kwam een warrig verhaal, dat er nog meer sushi bij zat die niet vega was, maar dat dit menu was voor vegetariers die wel vis aten, want die waren er ook. Waarop wij zeiden dat zulke vegetariers dan zowat alle setmenu's konden nemen, want aan vlees doen ze hier nauwelijks. Ons werd aangeraden gewoon van de kaart te kiezen, wat we ook prima vonden. Dat was het enige rare, want de bediening was verder enorm aardig en snel verder en het eten bleek ook lekker.

Omdat de tafels hier niet zo groot zijn krijg je niet alles in één keer. We kregen eerst zeewiersalade, lekker zoute edamame sojaboontjes en zure bloemkool, die meer Chinees smaakte en wat zoet was. Daarna prima sushi: avocado, komkommer, ei, rettich, zoete tofuzakjes. Naast gember, sojasaus en wasibi stond er ook pittig chilistrooisel op tafel, lekker. Toen stokjes van de grill, want die waren er ook en wij namen het hele vegetarische assortiment: aubergine, mixed groente, kwarteleitjes, shiitake. Heel erg lekker, met een fijn rokerig smaakje zonder dat de boel afgefikt was.
We rekenden 24 euro de man af inclusief voor één persoon warme sake en twee potten Japanse thee.
Prima als je in de buurt van het Leidseplein wilt eten.

,,,,فلافل
@rno
Super-forummer

Geslacht: Man

vegwijzer
« Antwoord #52 Gepost op: Februari 18, 2012, 16:39:24 »

maar dat dit menu was voor vegetariers die wel vis aten, want die waren er ook. Waarop wij zeiden dat zulke vegetariers dan zowat alle setmenu's konden nemen, want aan vlees doen ze hier nauwelijks.

In Volendam, Urk, en vrijwel alle vissersdorpen ter wereld is het merendeel van de inwoners "vegetariër".

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!
Bast
Super-forummer

« Antwoord #53 Gepost op: Februari 24, 2012, 23:17:48 »

Ik at donderdag in Japan Inn in Amsterdam. Een tamelijk goedkope Japanner die al heel lang bestaat en in de buurt van de  toeristische restaurantjes van het Leidseplein zit. Maar de online kaart zag er best leuk uit.

Een van de best bewaarde geheimen in die buurt. Aanrader vind ik de rijst met groenten. Die vind ik zelf altijd een beetje saai qua omschrijving, maar mijn carnivore tafelgenoot zweert erbij. Dus dat kwam op tafel en ik moet eerlijk bekennen dat ik het grootste gedeelte schaamteloos ingepikt heb.

Doorgaans is reserveren hier trouwens wel zo slim, want ze hebben redelijk vaak volle bak...

Geen betere buur dan moeder natuur
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: