Mei 24, 2012, 06:58:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Durf jij je nog vegetariër te noemen...  (gelezen 4870 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
andrez
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: April 23, 2004, 12:08:25 »

Tja. De eerste reactie is natuurlijk: stel je niet zo aan, NVB. Maar toch... stel dat er een zestal Negers stussen de stinkpopjes had gezeten: eentje ruikt naar zweet, eentje naar asafoetida, eentje naar crack... Nederland zou te klein zijn.

Zeker waar. Zo blijkt maar dat er nog heel wat schort aan de emancipatie van- en de beeldvorming rondom vegetariërs.  
Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #21 Gepost op: April 23, 2004, 15:36:32 »

Het probleem is een beetje dat van de 6 groepen poppetjes er slechts 1 refereert aan een bestaande groep in de samenleving. De rest (scheeters, stinkers) dus niet.

Nou, één van de zes groepen heet 'de natuurclub'. Geen idee wat voor lekker luchtjes ik me daar bij voor moet stellen.

Zie het bericht van de NVB.

Het voorstel van Bart kennen ze trouwens ook al.
« Laatste verandering: April 23, 2004, 15:37:30 door An Teater » Gelogd

Satan called.
He wants his weather back.
Marie
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #22 Gepost op: April 23, 2004, 20:17:00 »

Ik vind het wel grappig... Is diegene die naar knoflook ruikt een vegetarier? Want dan klopt het wel volgens mijn huisgenoten...

't Is dat ik niet van stinkende dingen hou, anders had ik er vast een gekocht.

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Antwoord #23 Gepost op: April 24, 2004, 01:06:51 »

De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) wil dat speelgoedketen Intertoys, die deze zogenoemde Stinkers op de markt bracht, stopt met de verkoop van de verzamelpoppetjes.

Dat kan ik uit hun eigen berichtgeving daarover niet opmaken. Op de NVB-site zie ik tenminste niks dat riekt naar eisen om met de verkoop te stoppen.

Citaat
De NVB heeft Intertoys verzocht om de opbrengsten van de 'Veggie stinkers' toe te laten komen aan een door de NVB te kiezen goed doel dat strijdt tegen dierenleed in de intensieve veehouderij. Tevens heeft de NVB gevraagd – want vegetariërs hebben ook gevoel voor humor – om de natuurlijke "vijanden" van de vegetariërs als poppetjes in deze zelfde serie op de markt te brengen, te weten; de vleesstinkers bestaande uit Simon Slager, Tinus Transporteur, Melle Mester en Sjaak Slachter.
Kiwi
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: April 24, 2004, 16:03:19 »

Gelukkig zijn er geen veganistische stinkpoppetjes. Maar ja, het is nou eenmaal een imago dat vegetariërs stinken, las ik soms boven de wc hang geloof ik dat trouwens graag Smiley

Ik heb toch liever de ontlasting van een vegetarër dan van een carnivoor! (Vgl. konijnenkeutels en hondenpoep!)
andrez
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: April 24, 2004, 16:19:31 »

Gelukkig zijn er geen veganistische stinkpoppetjes. Maar ja, het is nou eenmaal een imago dat vegetariërs stinken, las ik soms boven de wc hang geloof ik dat trouwens graag Smiley

Vooroordelen zijn hardnekkig, zeker als het mensen goed uitkomt.
Kwipsel
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: April 27, 2004, 00:01:08 »

Nou, ik snap het hele speelgoed al niet. Had het al in winkels zie liggen en dacht dat slaat toch niet aan?!? das toch niet leuk. Wat is er leuk aan zo`n poppetje. Maar om nou een groep de vegetariers te noemen vind ik eigenlijk wel beledigend. DIe kinderen krijgen inderdaad een verkeerd beeld. En arme vega koters, die krijgen het nu natuurlijk op hun bordje.

Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!
Jasper
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 10, 2004, 20:09:20 »

Ik vind het wel grappig... Is diegene die naar knoflook ruikt een vegetarier? Want dan klopt het wel volgens mijn huisgenoten...

Naar knoflook stink je harder als je het in sausvorm hebt gegeten dan als het in gehakte vorm door het eten gaat. Ik vind tenminste mensen die rechtstreeks van de shoarmatent vandaan komen altijd het opmerkelijkst naar knoflook ruiken.
animal lover
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #28 Gepost op: Mei 11, 2004, 12:36:46 »

Het moet niet gekker worden hoor.
Marie
Mega-forummer

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 26, 2004, 09:37:48 »

Ik heb het knoflookmannetje geroken. Rook erg vies, zo'n rubberplasticgeur met een vleugje knoflook. Dat vleugje was alles behalve overheersend.

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
Sedna
Bekende op het forum
**

« Antwoord #30 Gepost op: December 02, 2011, 14:52:11 »

Ja! Ik heb nooit van die poppetjes gehoord namelijk en in mijn omgeving hoor ik er ook niemand over. Heeft blijkbaar niet zo veel indruk gemaakt. Ik voel me juist trots om te zeggen dat ik vegetariër ben.

Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: