Vegatopia Forum

Dr Oetker Ristorante Pizza

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #40 Gepost op: 22 oktober 2009, 12:19:20 »
Ik ben lichtelijk verslaafd aan die spinazie pizza, ook al weet ik dat het troep is en zelf maken veel lekkerder, maar ik kan er niet afblijven  :-[ :-[

India

Pizza van Dr Oetker
« Reactie #41 Gepost op: 27 maart 2010, 12:52:43 »
Ik heb net een heel goed berichtje gekregen van Dr Oetker: Al hun pizza's bevatten microbiologisch gestremde kaas!
Vanavond dus lekker de big american onion....






 

Beste mevrouw,

 

Hartelijk dank voor uw bericht over onze Dr. Oetker pizza's.

 

U vroeg ons welke pizza's kaas bevatten die plantaardig gestremd is. Alle kaassoorten op al onze pizza's worden micro-biologisch gestremd.

 

Wij hebben uw opmerking (om op de verpakking te zetten dat het microbiologisch gestremde kaas bevat) doorgegeven aan onze afdeling Marketing.

 

Wij vertrouwen erop uw bericht hiermee voldoende beantwoord te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Dr. Oetker Consumentenservice

 

********* ********* *******

 

Tel: 0800 - 022 0770

www.oetker.nl
 
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2010, 16:07:03 door Hizikigrrrl »

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #42 Gepost op: 19 april 2010, 14:22:02 »
 :D :D :D :D :D :D snel naar de AH om de aanbieding pizza's te halen dan maar :)

Mohan

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #43 Gepost op: 20 mei 2010, 18:26:55 »
Laatst geloofde iemand dat maïskippen vegetarisch zijn en dus gewoon geschikt zijn voor veggies...
Was wel een grappig gezicht.

Ik eet zelf wel ei, maar verder niets wat ooit geleefd heeft. Al 22 jaar. En het bevalt me beter en beter ;)!

Sindskort iets nieuws ontdekt en bevalt me uitstekend.
Helaas is het van commerciële aard, dus laat ik het hierbij.


Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #44 Gepost op: 20 mei 2010, 19:08:48 »
En nou maak je ons nieuwsgierig.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #45 Gepost op: 20 mei 2010, 19:11:35 »

Mis ik iets?
Wat hebben maiskippen met Oetker pizza's te maken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #46 Gepost op: 21 mei 2010, 22:11:38 »
Mohan is hier nog niet zo lang. Waar kan hij "merkwaardige opmerkingen van mensen die vlees eten" plaatsen?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Mohan

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #47 Gepost op: 23 mei 2010, 13:20:41 »
En nou maak je ons nieuwsgierig.

Jouw en je smurfjes?

Mohan

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #48 Gepost op: 23 mei 2010, 13:25:22 »

Mis ik iets?
Wat hebben maiskippen met Oetker pizza's te maken?
Ik haal geen verband aan tussen maïskippen en pizza's.
In veel produkten wordt daarentegen ook kippenvet gebruikt.
Anders lees even opnieuw wat ik heb gepost. Dit keer begrijpend aub.
Het gaat namelijk over mensen die denken dat maïskippen ook onder vegetarisch eten vallen.
Ook verwarrend net wat Raj in zijn opening verwoord.

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #49 Gepost op: 23 mei 2010, 17:34:43 »

Mis ik iets?
Wat hebben maiskippen met Oetker pizza's te maken?
Ik haal geen verband aan tussen maïskippen en pizza's.
In veel produkten wordt daarentegen ook kippenvet gebruikt.
Anders lees even opnieuw wat ik heb gepost. Dit keer begrijpend aub.
Het gaat namelijk over mensen die denken dat maïskippen ook onder vegetarisch eten vallen.
Ook verwarrend net wat Raj in zijn opening verwoord.

Ik denk dat we allemaal begrijpen wat jij bedoelt. Zo moeilijk is het niet.
Het bizarre is dat je dit in een thread over dr Oetker pizza komt plaatsen ;)

Mohan

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #50 Gepost op: 30 mei 2010, 15:44:30 »

Mis ik iets?
Wat hebben maiskippen met Oetker pizza's te maken?
Ik haal geen verband aan tussen maïskippen en pizza's.
In veel produkten wordt daarentegen ook kippenvet gebruikt.
Anders lees even opnieuw wat ik heb gepost. Dit keer begrijpend aub.
Het gaat namelijk over mensen die denken dat maïskippen ook onder vegetarisch eten vallen.
Ook verwarrend net wat Raj in zijn opening verwoord.

Ik denk dat we allemaal begrijpen wat jij bedoelt. Zo moeilijk is het niet.
Het bizarre is dat je dit in een thread over dr Oetker pizza komt plaatsen ;)
Ja echt bizar dat ik dat doe hè? Blijklbaar kun jij ook niet lezen of je wilt het gewoon niet snappen en mij doen overkomen alsof het aan mij ligt. Misschien moet je mee gaan doen met drama's.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #51 Gepost op: 30 mei 2010, 15:45:25 »
Het ligt ook aan jou.

Ow damn, volgens mij ben ik net in een trol gestapt. Iemand een stokje zodat ik het van mn schoen af kan peuteren?
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2010, 16:07:29 door iLelle »

Sabmid

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #52 Gepost op: 01 juni 2010, 13:42:40 »
mm,
Nu hebben er toch diverse mensen gemailt met dr.Oetker maar eigenlijk nog geen duidelijk beeld gekregen. In het ene mailtje wordt het een gezegt en bij het ander weer iets anders?

Iemand die meer duidelijkheid heeft?

mamamoi

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #53 Gepost op: 02 juni 2010, 09:29:23 »
Ik kwam er wel achter dat de big amercan cheese  & onion pizza 135% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid verzadigde vetten bevat..... dat is toch gestoord? Een product op de markt brengen waarbij 1 portie al een derde meer vet bevat dan je op een hele dag zou mogen eten. :nooo:

Ryõsuke

Re:Pizza van Dr Oetker
« Reactie #54 Gepost op: 21 juni 2010, 15:05:54 »
Ik heb net een heel goed berichtje gekregen van Dr Oetker: Al hun pizza's bevatten microbiologisch gestremde kaas!
Vanavond dus lekker de big american onion....






 

Beste mevrouw,

 

Hartelijk dank voor uw bericht over onze Dr. Oetker pizza's.

 

U vroeg ons welke pizza's kaas bevatten die plantaardig gestremd is. Alle kaassoorten op al onze pizza's worden micro-biologisch gestremd.

 

Wij hebben uw opmerking (om op de verpakking te zetten dat het microbiologisch gestremde kaas bevat) doorgegeven aan onze afdeling Marketing.

 

Wij vertrouwen erop uw bericht hiermee voldoende beantwoord te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Dr. Oetker Consumentenservice

 

********* ********* *******

 

Tel: 0800 - 022 0770

www.oetker.nl
 

Vreemd.. Ik heb net deze mail gekregen:

Geachte Heer Verdonck,


We wensen u alvast te bedanken voor uw interesse in onze producten.

In bijlage geven we u graag een overzicht van al onze producten die geen dierlijke bestanddelen bevatten. Jammergenoeg bevatten alle pizza's wel kaas (stremsel) die van dierlijke afkomst is.


Voor meer informatie helpen we graag verder via ons gratis nummer 0800 / 90307.


Met vriendelijke groeten,

Consumer Service
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2010, 16:07:18 door Hizikigrrrl »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #55 Gepost op: 24 juni 2010, 10:29:58 »
Het wordt toch wel heel erg verwarrend.  :-\
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Ryõsuke

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #56 Gepost op: 24 juni 2010, 14:18:19 »
Inderdaad.. Tegen de ene zeggen ze dat ze microbiologisch gestremde kaas gebruiken en +/- 2 maand later zeggen ze tegen mij dat ze dierlijk stremsel gebruiken. Op hun website staat nochtans overal bij dat het om vegetarische pizza gaat, echt een schande.

Lin.

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #57 Gepost op: 24 juni 2010, 21:55:55 »
Ik vind het jammer dat nog zo veel producten met dierlijke dingen zijn onder andere stremsel in kaas, want ik at graag 'gewone' kaas en alle producten met kaas waaronder dus ook deze pizza's..
Ik ben 19 en ondertussen al 11 jaar veggie maar ik weet dit nog maar van dit jaar dat kaas gemaakt wordt van de dingen van een kalfje zijn lebmaag.. En ik ben niet de einge want heel veel mensen gaan er vanuit dat 'gewone' kaas vegitarisch is want zou heb ik zelf eens tegen gekomen dat ik naar een vegitarisch restaurant ging en dat ze daar de 'gewone' kaas gebruikten omdat ze zelf niet wisten dat dit niet vegitarisch is dusja er is nog veel werk aan de winkel!.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2010, 22:17:01 door Lin. »

mamamoi

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #58 Gepost op: 29 juni 2010, 17:59:13 »
Inderdaad.. Tegen de ene zeggen ze dat ze microbiologisch gestremde kaas gebruiken en +/- 2 maand later zeggen ze tegen mij dat ze dierlijk stremsel gebruiken. Op hun website staat nochtans overal bij dat het om vegetarische pizza gaat, echt een schande.

Heb je wel echt naar dr oetker gemaild en niet per ongeluk naar een andere pizzafabrikant?

Ik heb ze namelijk even geconfronteerd met de tegenstrijdige berichten en kreeg dit terug:

U vroeg ons informatie over de herkomst van het stremsel van de kaas van de Dr. Oetker pizza's. Alle kaassoorten op alle Dr. Oetker pizza's worden microbiologisch gestremd.

De overige reactie op de door u genoemde site zijn niet van Dr. Oetker Consumentenservice en gaan daarom niet over de Dr. Oetker pizza's.
 
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.
 
Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice

Ryõsuke

Re:Dr Oetker Ristorante Pizza
« Reactie #59 Gepost op: 29 juni 2010, 19:22:50 »
@mamamoi: Nee, want zoals je kan zien in mijn vorige bericht is de mail gewoon afgetekend door de Consumer Service van Dr. Oetker. Ik had hun ondertussen ookal een mail teruggestuurd met daarin dat ik het nogal vreemd vindt dat die pizza's dan als vegetarisch bestempeld worden en dat ik op een forum een mail gelezen heb van eind maart die verstuurd was door Dr. Oetker, waarin stond dat er microbiologisch gestremde kaas gebruikt wordt. Nu heb ik vandaag een mail teruggekregen met daarin:

Citaat
Geachte Heer Verdonck,

M'n excuses voor de onduidelijke formulering. Het is inderdaad zo dat het stremsel van micro-organismen gemaakt wordt; en dus geen dierlijke bestanddelen bevat.

Al onze kazen  (Edamer, Mozzarella, Cheddar, Emmentaler, Pecorino) worden gemaakt met microbieel stremsel.

De pizza's die worden vermeld op onze lijst zijn  geschikt voor ovo-lacto vegetariërs.  De dierlijke bestanddelen verwijzen niet naar het stremsel, maar naar het gebruik van melk.


Gelieve hierbij een aangepaste versie van onze lijst terug te vinden.


Nogmaals onze excuses voor de verwarring.


Met vriendelijke groeten,

Axel Van Der Hoeven
Consumer Service & Internet
Dr. Oetker Belgium

Ze bedoelden in hun vorige mail dus dat hun kaas/stremsel wordt gemaakt met behulp van dierlijke producten, maar zonder het enzym uit de lebmaag van een kalf. Ik vermoed dus dat zeiden dat hun stremsel van dierlijke afkomst is omdat ze melk gebruiken. Het enige wat ik dan weer vreemd vindt is dat hij in de vorige mail zei "Jammergenoeg bevatten alle pizza's wel kaas (stremsel) die van dierlijke afkomst is". Waarom zet hij er dan tussen haakjes bij dat het over stremsel gaat i.p.v. over melk?
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2010, 19:30:07 door Ryõsuke »