Vegatopia Forum

Tarwe, couscous, freekeh, bulgur en dergelijke

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Tarwe, couscous, freekeh, bulgur en dergelijke
« Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2015, 09:31:53 »
Hier ook standaard bij de toko, o.a. Naz (gele zak met pluktafereeltje op de voorkant), Pamir (oranje met pluktafereeltje), Super (long) basmati, aged basmati e.d. in van die grote witte zakken. Gewoon even ruiken of het door de verpakking heen komt.
Akash en Scheherazade inderdaad ook prima, maar die zitten in een soort plastic verpakking dat je het minder makkelijk in de winkel kan ruiken als ik het me goed herinner.
Hier laatst weer eens Tilda geprobeerd, maar we vonden het niet zo'n meerwaarde hebben ten opzichte van de anderen eigenlijk. Al wil ik hun bruine rijst ook nog een keer proberen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tarwe, couscous, freekeh, bulgur en dergelijke
« Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2015, 17:05:42 »
Thanks voor de tip!
Ik vind de rijst van Tilda het lekkerst.

Vegatopia

[Koken] Couscous met 'zeven' groenten
« Reactie #42 Gepost op: 29 juli 2015, 13:00:39 »
Couscous met 'zeven' groenten

Marokkanen geloven dat een maaltijd met zeven groenten geluk brengt. En daar hebben ze gelijk in: van deze maaltijd word je erg gelukkig, zelfs als er niet precies zeven groenten worden gebruikt. Dit recept is sinds jaar en dag vast onderdeel van mijn kookrepertoire. Meestal uit de losse pols. Dit keer heb ik de ingrediënten precies afgewogen.

Source: Couscous met 'zeven' groenten
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2015, 14:06:30 door Eelco »

Vegatopia

[Koken] Rode parelcouscous met biet, gegratineerde geitenkaas en stoofpeertjes
« Reactie #43 Gepost op: 21 december 2015, 13:00:12 »
Rode parelcouscous met biet, gegratineerde geitenkaas en stoofpeertjes

Een heerlijk, feestelijk gerecht voor wie nog niet weet wat te maken de komende kerst: rode parelcouscous met in granaatappelsiroop gestoofde bietenblokjes, en gegratineerde geitenkaas met hazelnootcrunch. Bij dit gerecht worden mini-stoofpeertjes geserveerd. Dat ziet er niet alleen mooi uit, maar is ook erg lekker in combinatie met de gegratineerde geitenkaas en de bieten-parelcouscous.

Source: Rode parelcouscous met biet, gegratineerde geitenkaas en stoofpeertjes

Vegatopia

[Koken] Farro met geroosterde spruiten, pastinaak en hazelnoten
« Reactie #44 Gepost op: 21 januari 2016, 13:00:03 »
Farro met geroosterde spruiten, pastinaak en hazelnoten

Door groenten te bereiden in de oven, maak je van Hollandse wintergroenten doordeweekse haute cuisine. Geef er nog een mooie naam aan, zoals farro met 'choux de Bruxelles' in plaats van graan met spruiten, en je zet zomaar iets chiques op tafel. Dit gerecht lijkt op een winterse versie van een doordeweekse bulgursalade. Door de groenten te roosteren krijgen ze wat meer bite en behouden ze al hun smaak. Als het je lekker lijkt, kun je de salade rijker maken door er halloumi bij te serveren of er een schapen- of geitenkaas aan toe te voegen. Ook lekker als lunch!

Source: Farro met geroosterde spruiten, pastinaak en hazelnoten

Vegatopia

[Koken] Kısır: taboulé op Turkse wijze
« Reactie #45 Gepost op: 23 september 2016, 13:00:45 »
Kısır: taboulé op Turkse wijze

Eergisteren plaatsten we een recensie van Recepten Uit Istanbul van schrijfster Pomme Larmoyer, dat van Moniek vier sterren kreeg. Vandaag mogen we een recept uit dit boek plaatsen voor kısır. Dit is taboulé bereid op Turkse wijze. Er gaan onder andere rode bieten en granaatappelmelasse in.

Source: Kısır: taboulé op Turkse wijze
« Laatst bewerkt op: 23 september 2016, 18:40:32 door Eelco »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koken] Kısır: taboulé op Turkse wijze
« Reactie #46 Gepost op: 23 september 2016, 13:06:12 »
Kısır: taboulé op Turkse wijze

Eergisteren plaatsten we een recensie van Recepten Uit Istanbul van schrijfster Pomme Larmoyer, dat van Moniek vier sterren kreeg. Vandaag mogen we een recept uit dit boek plaatsen voor kısır. Dit is taboulé bereid op Turkse wijze. Er gaan onder andere rode bieten en granaatappelmelasse in.

Source: Kısır: taboulé op Turkse wijze

Eelco ;D

Re: [Koken] Kısır: taboulé op Turkse wijze
« Reactie #47 Gepost op: 23 september 2016, 14:54:38 »

Het is niet aardig zo'n recept te posten op het moment dat Eelco nét onderweg is.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.359
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: [Koken] Kısır: taboulé op Turkse wijze
« Reactie #48 Gepost op: 23 september 2016, 16:10:27 »
Kısır: taboulé op Turkse wijze

Eergisteren plaatsten we een recensie van Recepten Uit Istanbul van schrijfster Pomme Larmoyer, dat van Moniek vier sterren kreeg. Vandaag mogen we een recept uit dit boek plaatsen voor kısır. Dit is taboulé bereid op Turkse wijze. Er gaan onder andere rode bieten en granaatappelmelasse in.

Source: Kısır: taboulé op Turkse wijze

Eelco ;D
Is er geen mod die dat kan veranderen? Ik ben onderweg :-P. Edit: Zojuist zelf in de trein tussen Braunschweig en Hildesheim veranderd.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2016, 18:42:08 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Vegatopia

[Koken] Sushi van couscous
« Reactie #49 Gepost op: 24 augustus 2017, 13:00:16 »
Sushi van couscous

Echte sushi maak je van rijst, dat klopt. Toch hoeft dat jou niet tegen te houden om te gaan experimenteren met andere ingrediënten. Dat hebben we zelf ook gedaan. Het resultaat van de sushi met couscous in plaats van rijst was meer dan geslaagd. Daarom delen we dit recept met jullie.Couscous is ook nog eens veel gemakkelijker te bereiden dan de traditionele sushirijst. We geven onze versie van de sushi nog een extra Midden-Oosters tintje door er een tahinsaus als dressing bij te serveren. 

Source: Sushi van couscous