Vegatopia Forum

Getest op dieren

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Getest op dieren
« Gepost op: 08 oktober 2005, 11:09:18 »
De volgende vraag stel ik niet zozeer voor mezelf, omdat ik geen make-up gebruik, maar voor een tante.
Ze is geen vegetarier, maar eet wel vaak vegetarisch en is erg begaan met dieren.

Wie kan me vertellen welke make-up merken en/of producten niet op dieren getest zijn?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #1 Gepost op: 08 oktober 2005, 11:18:35 »
Kijk maar eens in de cosmeticagids!

De goedkope huismerken (Kruidvat, Etos, Hema) zijn dierproefvrij, net als de Bodyshop. Duurdere merken weet ik niet, die koop ik niet vanwege geen geld, dus daar heb ik me niet in verdiept.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Monique

Re:Getest op dieren
« Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2005, 13:11:32 »
Dank! :)

Petra

Re:Getest op dieren
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2005, 20:52:03 »
Peta heeft ook een hele lijst die kun je uitprinten via peta.com

pietstra

Re:Getest op dieren
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2005, 18:37:05 »
Oriflame is ook dierproefvrij,
volgens mij zijn het vooral de duurdere bekende merken die nog steeds deze walgelijke methode toepassen..

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #5 Gepost op: 03 november 2005, 19:15:15 »
ja want die doen aan product ontwikkeling, goedkopere merken niet, dus die hoeven geen neiuwe stofjes/mengsels te testen aangezien ze die niet maken, dat maakt ze ook goedkoper denk ik.
Zo.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Getest op dieren
« Reactie #6 Gepost op: 03 november 2005, 19:38:00 »
ja want die doen aan product ontwikkeling, goedkopere merken niet, dus die hoeven geen neiuwe stofjes/mengsels te testen aangezien ze die niet maken, dat maakt ze ook goedkoper denk ik.

Inderdaad.  Dan is de vraag of die merken wel 'beter' zijn.  Wat ze immers doen is wachten tot dat duurdere merken een getest product op de markt brengen om het dan zo snel mogelijk te kopiëren.  Ze doen dus weliswaar zelf geen tests maar 'laten de test doen door duurdere merken'.

Ik denk dat de producten van de Bodyshop en merken die je in natuurvoedingswinkels kan kopen (Weleda, ...) uitzonderingen op de regel zijn.  Zij vernieuwen wel, maar zonder te testen op dieren.

Marga

Re:Getest op dieren
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2006, 14:18:28 »

Vlinder

Re:Getest op dieren
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2006, 01:11:46 »
Hema is geheel proefdiervrij en de producten van de tuinen

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re:Getest op dieren
« Reactie #9 Gepost op: 08 april 2006, 15:37:21 »
Waarom is er nog steeds zo'n enorm verschil tussen de Peta lijst en de NL lijst? Op de Peta lijst staan Clinique, Origins, Clarins, Estee Lauder en Revlon als OK, op de NL lijst kom ik ze niet tegen. Is Peta minder strikt? Die indruk krijg ik niet van hun website. Accepteert de nederlandse lijst alleen bedrijven waarvan de nederlandse vestiging een verklaring van niet-testen heeft afgelegd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Getest op dieren
« Reactie #10 Gepost op: 08 april 2006, 21:28:06 »
Volgens mij is het wel zo dat Proefdiervrij veel stricter is dan Peta. Maar wat er nou ook al weer precies stricter was...

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 08 april 2006, 21:28:25 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #11 Gepost op: 09 april 2006, 13:38:24 »
Nou ben ik er nog steeds niet helemaal uit wat nou precies de criteria zijn. Een merk dat tot voor een paar jaar op dieren testte en nu niet meer, is die dan proefdiervrij of niet? Technisch zijn de producten op dieren getest, maar dat zijn ze vroeger allemaal.
Zwitsal kan ik trouwens nooit ergens vinden, ook niet bij gifvrij van Greanpeace!

En natuurlijk niet vergeten, er zijn ook leveranciers die uit principe niet meedoen met dit soort onderzoeken. Compleet ben je dus nooit.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2006, 13:40:08 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

toine

Re:Getest op dieren
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2007, 13:15:43 »
http://www.pandgkills.com/boycott/index.html

op deze link staat er een groot aantal producten die werden getest op dieren( o.a. head and shoulders, herbal escences, pringles,...)

proud-veggie

Re:Getest op dieren
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2007, 15:09:44 »
http://www.pandgkills.com/boycott/index.html

op deze link staat er een groot aantal producten die werden getest op dieren( o.a. head and shoulders, herbal escences, pringles,...)

Pringles ook? :o

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2007, 15:22:22 »
http://www.pandgkills.com/boycott/index.html

op deze link staat er een groot aantal producten die werden getest op dieren( o.a. head and shoulders, herbal escences, pringles,...)

Pringles ook? :o

De producent van Pringles (Proctor&Gamble) maakt gebruikt van dierproeven voor hun andere producten. De gemiddelde Pringle zal wel niet op dieren zijn getest.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2007, 12:18:26 »
Inderdaad.  Dan is de vraag of die merken wel 'beter' zijn.  Wat ze immers doen is wachten tot dat duurdere merken een getest product op de markt brengen om het dan zo snel mogelijk te kopiëren.  Ze doen dus weliswaar zelf geen tests maar 'laten de test doen door duurdere merken'.

Bij dierproefvrije producten gaat het er ook om dat de ingrediënten vanaf een bepaalde datum niet meer op dieren zijn getest, dus het is niet zo dat huismerken de duurdere merken 'kopiëren'. Ze mogen alleen ingrediënten gebruiken die op de dierproefvrije lijst staan en natuurlijk hun eindproducten niet op dieren testen.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

ANGGGII

Re:Getest op dieren
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2007, 13:46:27 »
the body shop
chanel
Christian Dior
Clinique
Donna Karan [estée lauder]
M.A.C. cosmetics
Nivea
Revlon
hier ene paar echt bekende dierproefvrijemerken. maarhier heb je het hele lijstje.
http://www.animalfrontline.nl/vivisectie/testneenl.php
 ;)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Getest op dieren
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2007, 16:45:35 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2007, 12:42:05 »
Nivea heeft producten met creatine, kan nie zo achterhalen waar het vandaan komt maar volgens mij niet uit plantjes.
('t is dan niet getest op dieren maar dat hoeft niet te zeggen dat er geen dode dieren aan te pas komen .. )

Patrick

Coca-cola ice tea
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2007, 20:46:19 »
Wis je dat?.
(((((((((((((DIERPROEVEN))))))))))))) *rammel*.

Iedereen kent het wel, de zusjes onderneming, Unilever, maar wisten de meeste mensen dit ook?. dat de meeste producten van Unilever getest zijn op dieren. hier onder staat een klein deel van de producten die getest zijn op dieren.

coca-cola
ice tea lipton
pepsico
oceanspray
adez. je kent het wel die nieuwe soya fruit drink.
andrélon
axe. die action deo.
becel
bertoli
blue band
boursin
calvé
cif
conimex
croma
glorix
hertog jan
kalgon
lipton
coca-cola
omo
rexona
robijn
slim-fast
sun
sunil
unox. rook worts.
vaseline.


dis is vast een klein deel van wat wij weten.


(draad is gemaakt door sunny baby)
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2007, 08:12:44 door Patrick »