Vegatopia Forum

Dieren voor de slacht te koop op marktplaats

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #20 Gepost op: 04 februari 2007, 18:00:56 »
Maar je doet alsof het onbegrijpelijk is dat men dat anderen dat wel doen, dat terwijl het rationeel gezien niet onlogischer is om een paard uiteindelijk te slachten voor vlees dan op dat te doen met een koe die daar speciaal voor gekweekt is.

Maar een koe heb je om te laten slachten (de meeste boeren dan, een enkeling heeft het als 'huisdier'.) en een paard heb je als rijpartner, vriend, etc. Daar bouw je een veel hechtere band mee op. Daarom snap ik het nooit dat mensen dat hun dier aandoen.

Citaat
Ik heb er mijn twijfels bij dat de dieren de geur van bloed dan ook herkennen als de geur van bloed en daar specifiek op reageren.

Ik twijfel er niet over: waar mijn pony eerder stond, hadden ze ook schuren vol met 'scharrel'kippen. Eens in de zoveel maanden werden die in kratten geladen om ze doodskistjes te laten aanmeten, maar enkele werden door de vangers ter plekke onthoofd. Ze deden dat achter de paardenstal en de paarden stonden buiten. Geloof maar niet dat ze 's avonds naar binnen wilden; bij de stal aangekomen roken ze het bloed en werden helemaal bang en opgefokt.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2007, 18:01:32 door Hizikigrrrl »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #21 Gepost op: 05 februari 2007, 10:12:05 »
Spreken over 'de geur van bloed' klinkt sentimenteel heel erg mooi, maar past binnen de 'dieren voelen dat ze gaan gedood worden en worden daarom onrustig-praatjes'.  Het klinkt voor sommigen aannemelijk, maar er is niets van aan.
Het lijkt mij vrij logisch dat als een dier uit zijn routine geplukt wordt en naar een industriële lokatie gebracht wordt om daar geslacht te worden dat daar best wel flinke stress optreedt, of zo'n dier nou wel of niet kan beseffen dat het gedood gaat worden, het moet wel door hebben dat er iets grandioos (in de orde van leven-of-dood) niet klopt. Want zoiets blijft toch anders dan een verplaatsing naar een wedstrijd ofzo. De geuren bij een wedstrijd zijn gegarandeerd anders, de mensen vriendelijker, je baas gedraagt zich anders.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2007, 10:15:15 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

slmh

Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #22 Gepost op: 03 maart 2007, 16:10:51 »
Echt vet zielig.. Ik vind het echt belachelijk hoe mensen zo met dieren kunnen omgaan..  >:( Dieren zijn ook levende wezens

proud-veggie

Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #23 Gepost op: 08 maart 2007, 16:00:07 »
Zo zie je maar dat veel mensen nog steeds barbaren zijn :(.
Wie verkoopt nu dieren voor de slacht op marktplaats :o :-\

slmh

Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #24 Gepost op: 03 april 2007, 22:48:39 »
Dat zou echt verboden moeten worden!! Ik vind het echt heel erg zielig als je zoiets doet, zet je zelf ff lekker te koop aan ofzo.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
« Reactie #25 Gepost op: 03 april 2007, 22:55:31 »
Ik vind, refererend aan de eerste post, het niet zo slim om zulke dingen te gaan opzoeken en vervolgens te gaan ontploffen van woede.
Dat doe je dan wel een beetje jezelf aan, me dunkt.