Vegatopia Forum

Uit eten met Kerst

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Uit eten met Kerst
« Gepost op: 30 november 2007, 13:25:09 »
Al jaren ga ik met mijn ouders en aanhang enzo naar een of ander Twents schnitzelparadijs met kerst en hoewel mijn ouders het altijd ruim van te voren doorgeven heb ik er al de wonderlijkste creaties gehad, van 2 nepschnitzels tot omeletten, niet zo feestelijk vind ik zelf.

Vorig jaar kregen we zelfs mijn eten gratis omdat mijn zusje had gezegd dat er voldoende sites en kookboeken zijn en dat zij zelf als vleeseter haar gasten iets beters voorschotelt.

Mijn ouders snappen steeds meer dat het voor mij niet zo leuk is en daarom proberen ze het wel hoor. Dit jaar gaan we ergens eten waar een buffet is. Eerst wilden ze niks vegetarisch maken, maar nu krijg ik zelfs iets aan tafel. Omdat mijn moeder zegt dat ik wel eens voor een site schrijf voor vegetariers... Ben benieuwd ... ;)

Hoe lossen jullie dit op?
« Laatst bewerkt op: 30 november 2007, 13:40:47 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2007, 13:31:04 »
Al jaren ga ik met mijn ouders en aanhang enzo naar een of ander Twents schnitzelparadijs met kerst en ik heb er al de wonderlijkste creaties gehad, van 2 nepschnitzels tot omeletten, niet zo feestelijk vind ik zelf.

Vorig jaar kregen we zelfs mijn eten gratis omdat mijn zusje had gezegd dat er voldoende sites en kookboeken zijn en dat zij zelf als vleeseter haar gasten iets beters voorschotelde.

Mijn ouders snappen steeds meer dat het voor mij niet zo leuk is en daarom proberen ze het wel hoor. Dit jaar gaan we ergens eten waar een buffet is. Eerst wilden ze niks vegetarisch maken, maar nu krijg ik zelfs iets aan tafel. Omdat mijn moeder zegt dat ik wel eens voor een site schrijf voor vegetariers.... Ben benieuwd... ;)

Hoe lossen jullie dit op?

Op de Vegatopia kerstsite (6 dec online) komt een lijst van resto's die met kerst ook lekker veg willen koken :D. Compleet met voorbeeld menu's!
« Laatst bewerkt op: 30 november 2007, 13:31:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2007, 13:31:55 »
Kijk, zo hoort het! Zit er iets in Twente bij?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2007, 17:58:52 »
Kijk, zo hoort het! Zit er iets in Twente bij?

Hm Twente was nogal lastig  >:(
,,,,فلافل

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2007, 00:09:51 »
Balen is dat, buiten de randstad kan je het al snel vergeten, heb ik soms zo het idee. De meest bedroevende restaurantervaringen die ik heb gehad, waarom allemaal in gehuchten in Brabant....  >:(
Succes, ik hoop dat het deze keer wel een succes wordt met het buffet!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2007, 10:47:29 »
Kijk, zo hoort het! Zit er iets in Twente bij?

Hm Twente was nogal lastig  >:(
Hoe zit het met Het Paradijs (Nicolaas Beetstraat 48, Enschede) ? Leuke locatie en compleet vegetarisch (veganistisch zelfs?) en biologisch. Website lijkt helaas offline te zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #6 Gepost op: 03 december 2007, 10:52:27 »
Bij mij werkt de site wel en ze hebben op tweede kerstdag een diner. Ziet er wel leuk uit!

Wij gaan op eerste kerstdag en de rest van de familie wil niet vegetarisch eten. :(
« Laatst bewerkt op: 03 december 2007, 10:56:36 door LL de Ling »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2007, 19:15:51 »

 compleet vegetarisch (veganistisch zelfs?)

Nee, moet je speciaal aanvragen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2007, 18:04:58 »
wij zijn een aantal keren in belgie (rekem geloof ik) gaan eten met kerst en de kok daar had zich heel veel moeite gedaan iets vegetarisch te maken. het was heerlijk en het geld meer dan waard!

ik vind het schandalig als je ergens wordt afgescheept met een vega-burger en dan toch de normale prijs betaald voor het menu.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2007, 18:43:13 »
ik vind het schandalig als je ergens wordt afgescheept met een vega-burger en dan toch de normale prijs betaald voor het menu.

Ja, dat vind ik ook, toch is het me dus al een paar keer voorgekomen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2007, 20:28:30 »
En heb je al een alternatief restaurant gevonden? Ik weet het niet zeker, maar het Chinees-Indische restaurant China-Tuin aan de Oldenzaalsestraat in Hengelo schijnt een goed buffet te hebben (maar dit heb ik dus niet van een vegetariër gehoord).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2007, 09:21:20 »
Nou, ik pas me weer gewoon aan hoor. We zitten nu ergens in Rijssen meen ik, en ze hebben dus beloofd iets te regelen nadat mijn moeder er 2 keer over heeft gebeld en heeft laten vallen dat ik bij een terroristische vega-organistie op internet zit.

Ik geloof dat de drank bij de menuprijs inzit, dus het zal wel goed komen. We zijn bij elkaar, dat is het belangrijkste.

En als het slecht is, heb ik  hier tenminste weer wat te vertellen.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2007, 09:22:31 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #12 Gepost op: 26 december 2007, 12:15:52 »
Wat een lol!

We waren in Het Schwarzwald in Rijssen, all-inclusive buffet en drinken. Zelf tappen. En omdat je de mensen wel uit de horeca kunt krijgen maar niet de horeca niet uit de mens stond mijn vader meteen te serveren en af te ruimen. Soit, nu het eten,

Er was behoorlijk wat vegetarisch eten (nasi, quiches, camenbert, champignons, salades etc), maar ik at niet zo veel omdat we er al om half vier waren. Dan heb ik meestal nog niet zo veel trek. Omdat ik nogal afgevallen ben, leidde dat tot commentaar en rare blikken maar ja, daar gooi ik dan graag wat grappen tegenaan.  

Gelukkig was er nog een toetje. Ik weet niet of jullie wel eens naar een zaak gaan met een toetjesbuffet. Neen? Nou, denk aan de beelden van het begin van de uitverkoop in de VS, maar dan nog erger. Inhalige mensen die niet eens doorhebben dat de chocoladesaus in hun mouw terechtkomt, mensen die al jaren niet hebben gesport maar nu een sprintje trekken, schelden, duwen en trekken voor een hapje vieze fabriekspudding.

Ik stond daar met de Geschwester lekker wat uit te kiezen toen een vrouw (waarvan ik wist dat ze al voor de tweede keer kwam) vroeg: "Mag ik er ook even bij". Ik flapte er zo uit:" jawel hoor, als ik klaar ben." Vond ze niet zo leuk geloof ik.  Wat ik helaas wel wist, was dat ze dicht bij ons zat. Toen haar moeder dan ook zei dat het weer ouderwets gezellig was, moesten wij moeite doen het allemaal binnen te houden. Wat gore moppen en nog een biertje erbij en toen was het tijd om af te rekenen.

Nog geen 40 euro pp, een paar Warsteiner-glazen mee in de tas en een hoop lol, wat wil je nog meer!
« Laatst bewerkt op: 26 december 2007, 12:41:42 door LL de Ling »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #13 Gepost op: 26 december 2007, 19:49:15 »
Klinkt heerlijk ;)

Ik heb vandaag friet gehaald met groentekroketten, ook een beetje uiteten. De friet zat in een afgesloten zakje en was daardoor helemaal slap geworden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #14 Gepost op: 27 december 2007, 12:27:40 »
Gelukkig was er nog een toetje. Ik weet niet of jullie wel eens naar een zaak gaan met een toetjesbuffet. Neen? Nou, denk aan de beelden van het begin van de uitverkoop in de VS, maar dan nog erger. Inhalige mensen die niet eens doorhebben dat de chocoladesaus in hun mouw terechtkomt, mensen die al jaren niet hebben gesport maar nu een sprintje trekken, schelden, duwen en trekken voor een hapje vieze fabriekspudding.

 :schater:
Ik zie er van die greedy slow-motion beelden bij.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #15 Gepost op: 27 december 2007, 20:12:24 »
En van die vrouwen in van die grote zwarte blouses, bezaaid met lovertjes, met zwarte pantalons met wortelpijpen. En net te kleine zwarte pumps.

Of ga ik nu te ver?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2007, 08:19:27 »
Ook, maar ook heel casual. Zo noem ik dan maar de spijkerbroek met trui, grote gymschoenen en bovenop kort en achter matje look.

Voor jong en oud, mannen en vrouwen ;)

Re:Uit eten met Kerst
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2013, 14:42:02 »
Ook, maar ook heel casual. Zo noem ik dan maar de spijkerbroek met blouses, grote gymschoenen en bovenop kort en achter matje look.

Voor jong en oud, mannen en vrouwen ;)

Die blouses zorgen inderdaad voor een goede casual look :).
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2013, 15:28:45 door MaartjeH »