Vegatopia Forum

Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #60 Gepost op: 06 juni 2008, 22:03:50 »
Okee, weten we dat ook weer ;)

In Nederland mag je gewoon thuis bevallen en is een ziekenhuisbevalling al een indicatie dat er moeilijkheden verwacht worden.
In Canada heb ik begrepen bij je niet verzekerd bij een thuisbevalling en dus gaat iedereen naar het ziekenhuis.
Dit is oude info, of dit nu nog zo is weet ik niet.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #61 Gepost op: 23 juni 2008, 19:42:10 »
Sprak vandaag een collega, een alleseter. Hij kwam er mee dat melk eigenlijk een gif is voor het lichaam. Hij kwam er achter dat ik veganist ben en had het er over dat ik dan ook geen zuivel en eieren eet. Ik vroeg waarom hij daar zo bij kwam de melk een gif is, dat soort uitspraken verwacht ik niet zo snel van een alleseter namelijk.
Dat melk een gif was had hij van zijn alternatieven genezer van zijn kind.
Zijn kind was ernstig ziek en was bijna overleden. Nu gaan ze naar een alternatieve genezer en het gaat weer redelijk. Geen melk in ieder geval voor zijn kind. Wanneer het moment was dat het beter ging weet ik niet, het gesprek was maar kort.
Ik zal het er nog eens over hebben, hoe het nu zit. Zelf geloof ik niet snel in het alternatieve gedoe. Daarom des te nieuwsgieriger.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2008, 19:58:45 door Dick »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #62 Gepost op: 27 juni 2008, 20:53:21 »
Ik heb het vermoeden van (geen zin om mij er in te verdiepen e.d., dus ik sta zwak) dat men elkaar ook loopt na te wauwelen.
Het is algemeen bekend dat niet iedereen melk goed verdraagt(genenkwestie) en dat melk soms (mede)verantwoordelijk is voor o.a. eczeem. Oke......en legio mensen hebben nergens last van.
Ik denk dus dat veel alternatieve genezers elkaar maar wat nawauwelen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2008, 20:56:58 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #63 Gepost op: 03 juli 2008, 11:16:17 »
Ik geloof wel in Bach Bloesem remedie omdat ik gezien heb hoe dat bij mijn kat gewerkt heeft, en bij dieren komen geen placebo effecten voor, voor zover ik weet ten minste.

Toen ik diergeneeskunde studeerde kregen we op een gegeven moment een vak waarbij alternatieve therapie voor huisdieren werd besproken. Ze hadden vastgesteld dat het in sommige gevallen daadwerkelijk werkte maar ze geloofden niet dat het door de middelen zelf kwam. Ze dachten toch aan een soort placebo effect maar dan via de baasjes.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #64 Gepost op: 06 juli 2008, 23:42:17 »
Ik heb het vermoeden van (geen zin om mij er in te verdiepen e.d., dus ik sta zwak) dat men elkaar ook loopt na te wauwelen.
Het is algemeen bekend dat niet iedereen melk goed verdraagt(genenkwestie) en dat melk soms (mede)verantwoordelijk is voor o.a. eczeem. Oke......en legio mensen hebben nergens last van.
Ik denk dus dat veel alternatieve genezers elkaar maar wat nawauwelen.
Dat nawauwelen zal best kunnen, alleen waarom komt de gewone arts daar dan vaak zelf niet mee?
Of wordt deze arts dan inneens ook een alternatieve arts?   :)
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #65 Gepost op: 06 juli 2008, 23:50:20 »
Ik "alternatieve arts"   ;) heb een tijdje geleden ooit aan een oudere vrouw geadviseerd, zij heeft last van reuma, om suiker zoveel mogelijk te vermijden. Een half jaar later kwam ik haar weer tegen en ze vertelde mij dat haar pijn een duidelijk minder was geworden.
Waarom komt de gewone arts daar niet mee?? Snap ik echt niet. Wat is daar nu alternatiefs aan.

Jaren geleden kwam ik op mijn werk iemand tegen die vegetarisch, biologisch en suikerloos at.
Van haar weet ik dat zij dat deed vanwege haar reuma en dat ze daarmee haar pijn kon bedwingen. Met deze kennis heb ik bovenstaande dame een dienst bewezen.
Wat ik gewoon niet snap is dat dit uit de alternatieve hoek moet komen.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2008, 23:51:10 door Dick »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #66 Gepost op: 07 juli 2008, 10:03:25 »
omdat de link reuma-suiker (reuma-voeding in het algemeen...) langs geen kanten bewezen is?

http://www.reumaliga.be/vrlivoed.htm

waarmee ik dus niet wil zeggen dat deze voorbeelden niet geholpen zijn, natuurlijk.
maar sommige artsen raden wél zo'n dingen aan,hoor,maar dan in de vorm van probeer het eens, baat het niet...

ach ja, reuma kan zo invaliderend werken. kan je beter maar ineens bewezen dingen tegenaan gooien.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #67 Gepost op: 07 juli 2008, 11:39:43 »
omdat de link reuma-suiker (reuma-voeding in het algemeen...) langs geen kanten bewezen is?

Artsen passen anders behoorlijk wat 'niet-alternatieve' medicijnen toe waarvan de werking (ook) niet door gerandomiseerd dubbelblind onderzoek is bewezen.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2008, 19:18:57 »
omdat de link reuma-suiker (reuma-voeding in het algemeen...) langs geen kanten bewezen is?

Artsen passen anders behoorlijk wat 'niet-alternatieve' medicijnen toe waarvan de werking (ook) niet door gerandomiseerd dubbelblind onderzoek is bewezen.



over welke geneesmiddelen hebben we het nu dan?

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #69 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:21:21 »
Ik ga morgen naar een osteopaat met mijn dochtertje. Ik heb er nog geen ervaring mee.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #70 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:30:26 »
Is dat zo'n bottenkraker?

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #71 Gepost op: 21 augustus 2008, 10:27:05 »
Is dat zo'n bottenkraker?

Nee hij heeft niet gekraakt (zou ik geloof ik ook niet hebben kunnen aanzien bij mijn kleine krummeltje), hij voelde min of meer aan haar gewrichten. Ik weet natuurlijk niet wat hij tijdens de volgende behandelingen gaat doen. Over twee weken hebben we weer een afspraak.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

versekokosnoot

Re:Alternatieve geneeswijzen, jullie mening en ervaringen?
« Reactie #72 Gepost op: 01 november 2008, 12:50:29 »
Ik ben van plan de Alexander techniek te gaan proberen wegens nekhernia. Bij de alexander techniek leer je je lichaam zonder onnodige spanningen te gebruiken. De mind-body connectie is ook belangrijk hierbij, je probeert met je gedachten oude gewoontes los te laten. Hiernaast ben ik ook begonnen met yoga oefenen.