Vegatopia Forum

Het begint eindelijk te lukken..

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Het begint eindelijk te lukken..
« Gepost op: 26 juni 2010, 14:37:49 »
Toen ik hier, ik geloof, 9 maanden geleden op het forum kwam, stelde ik mezelf voor als "flexitariër".
Ik ben steeds meer en meer vegetarisch gaan eten, en nu al ruim 2 weken straight achter elkaar.  ;D
Ik dacht echt dat ik het verrot moeilijk zou vinden, maar nu dus ruim 2 weken later.. Nee, totaal geen moeite mee eigenlijk.
Ik eet nog wel kaas en eieren, maar wel altijd biologische eieren, sowieso. Melk is inmiddels standaard soyamelk geworden. (vooral de "chocolade light" begint een regelrechte verslaving te worden xD)
Ik durf(?) mezelf nog geen vegetariër te noemen, want ik weet niet wat de toekomst brengt verder..
En ik wil ook eigenlijk mezelf niet "dwingen" tot iets. Dwang roept altijd een soort afkeer op bij mij.
Maar ik voel me er echt heel erg goed bij. Ook het koken gaat me steeds makkelijker af, en ik vind het een uitdaging om het vleesschap knalhard voorbij te lopen (behalve als ik een vleesvervanger haal, dan sta ik er wel naast xD).
Maar ja goed.. Dat wou ik gewoon even kwijt.  :D
Ik blijf wel lekker alle receptjes enzo meelezen hier, want ik kan nog wel genoeg hulp en inspiratie gebruiken.  :)

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2010, 14:56:51 »
Sorry voor verkeerd plaatsen. :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2010, 17:01:19 »
Don't worry, hebben wij mods ook weer eens wat te doen ;).

Fijn dat het vega leven je bevalt!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2010, 20:14:45 »
Duizenden mensen zijn je voor gegaan...
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2010, 20:18:16 »
Hulde!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2010, 21:53:01 »
Ole! Welkom bij de club ;)

Ride

Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2010, 22:58:47 »
Hoe meer zielen hoe meer vreugd...ik ben het al een tijdje maar het bevalt me nog steeds vreselijk goed  ;D

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2010, 12:06:49 »
Bedankt voor de reacties allen.  :D
Gelukkig heb ik nog meer dan genoeg uit te proberen!

Tania

Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2010, 15:28:26 »
Gefeliciteerd! Ik weet maar al te goed hoe moeilijk het kan lijken om compleet te stoppen met het eten van vlees, mooi dat het toch gelukt is =)

Nog heel veel plezier met je voortaan vegetarische leven, dat het je maar mooi mag smaken - voor mij zelf was het in ieder geval een hele opluchting, aangezien het diner eerst gepaard ging met tegenzin en schuldgevoelens.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2010, 23:30:44 »
Dank je. :)
Het gaat nog steeds prima, moet ik zeggen. ^^

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #10 Gepost op: 02 juli 2010, 07:37:52 »
hartstikke goed!!
Fijn dat het je zo goed bevalt!

Waarom durf je jezelf nog geen vegetariër te noemen? Bang voor een "terugval" (dat klinkt ernstiger en negatiever dan ik bedoel hoor) of zijn er andere dingen die je tegen houden?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #11 Gepost op: 02 juli 2010, 11:42:53 »
Waarom durf je jezelf nog geen vegetariër te noemen? Bang voor een "terugval" (dat klinkt ernstiger en negatiever dan ik bedoel hoor) of zijn er andere dingen die je tegen houden?

Dank je. :)
Inderdaad dat ja..  >:(
Tegenhouden laat ik me verder niet zo snel (ik lig er bijv. niet wakker van wat "andere mensen ervan zouden kunnen vinden").
Maar inderdaad eerder een beetje bang dat het ineens weer omslaat ofzo.
Bijv. afgelopen dinsdag was ik boodschappen doen, en er kwamen, wat leek, moeder en dochter naar buiten met zo'n bakkers broodje frikandel. En ik dacht: "Oeh, lekker." En meteen erachteraan: "Eh.. Valkyrie? Das dood beest he... Ohja.."
Maar als ik dan in de supermarkt langs het vleesschap loop, begint de trek me wel weer te vergaan.
Misschien is dat wel de "gewenning" van jarenlang vlees eten, of misschien ook wel het "onherkenbare" van vlees. Ik bedoel, je weet dat een frikandel dood beest is, maar het ziet er allesbehalve uit als dood beest..
Nu ik het opschrijf klinkt het dom, maar goed ik weet even niet hoe het anders te verwoorden.
Verder ben ik ook het type dat qua eten werkelijk waar álles (nou ja.. BIJNA alles. :P) wil proberen.. En ik heb de afgelopen paar jaar dan ook wel wat "vreemde" (voornamelijk dieren) dingen naar binnen geschoven. En dan denk ik weleens, stel er komt weer iets voorbij wat ik nog nooit op heb, en het betreft weer een dood beest...
En verder.. Ik heb gemerkt dat zolang ik de "het MOET niet" optie open hou, het prima gaat, eigenlijk. Ik denk al steeds minder aan vlees/vis bij de maaltijd als onmisbaar component. Maar kaas en eieren schrappen, en al op E-nummers letten is nog een tikje te ver op dit moment.
Hm heel verhaal...  :P

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2010, 23:20:04 »
Bijna 5 maanden later gaat het nog steeds lekker!  :D
Af en toe een beetje moeite gehad, maar tegen mezelf blijven zeggen dat niets MOET, en dan waaide de bui vanzelf weer over. :D

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #13 Gepost op: 25 november 2010, 09:41:50 »
Goed zeg!  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2010, 18:12:44 »
Fijn he! Goed hoor!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #15 Gepost op: 25 november 2010, 18:19:58 »
 :thumbsup:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #16 Gepost op: 25 november 2010, 18:28:26 »
Woehoe!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2011, 23:01:42 »
Zo, even reageren in mijn oude topic. :P

Inmiddels een jaar verder en nog steeds vega. :)
Het enige waar ik nog steeds, na een jaar, moeite mee heb, is vis.  :-X
Ik kom er alleen niet uit of ik wel weer vis ga eten en zo ja, hoe vaak dan..
Het probleem is dat het tegen mijn principes indruist om het te gaan eten, terwijl aan de andere kant ik ook weleens denk van ja, maar aangezien ik er zo'n moeite mee heb, moet ik het mezelf dan zo moeilijk maken?
Omdat ik er nog niet uit ben, heb ik het nog niet gegeten, maar hier kan ik wel echt wakker van liggen af en toe.  :-\

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2011, 23:05:34 »
Je vindt het inconsequent van jezelf, maar je hebt veel zin om af en toe een via te eten?
Je kunt het eens proberen en kijken hoe vervelend je je na de tijd voelt. Misschien was het wel eens, maar nooit weer  ;)

Noem je jezelf intussen wel vegetariër?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2011, 23:16:47 »
Ja, dat is me ook al eens gezegd, maar als ik dan richting het visschap kijk voel ik me alweer schuldig. xD
Ik voer mijn katten rauw vlees en vis volgens het BARF-principe en heb daardoor vaak zalm (vond ik lekker) in mijn handen en dan denk ik weleens ik kán een klein stukje doen een keer.. Maar doe het dan toch niet. Met het vlees heb ik totaal geen moeite. Ik walg ervan de slager binnen te lopen en kan de geur soms al niet eens meer uitstaan, lol.
Maar ik heb sowieso altijd al een voorkeur gehad voor alles wat uit de zee komt. Laatst heb ik nog zeewier gegeten, ook in de hoop dat het zou helpen geen trek te krijgen in vis, maar eigenlijk werd het erger. -_-
Ik ben mezelf inmiddels wel vegetariër gaan noemen ja, hoewel dat soms nog verwarring oproept bij anderen die me dan vragen of ik wel vis eet (en eieren en kaas enz.) en ik zeg dan ook gewoon dat ik geen vis eet. De rest wel.