Vegatopia Forum

Oostenrijk?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Oostenrijk?
« Gepost op: 19 juni 2001, 09:41:00 »
Weet iemand hoe het in Oostenrijk zit met vega-eten???
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2003, 12:22:35 door Sander »

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
En Oostenrijk???
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2001, 10:08:00 »
In Wenen is het niet zo'n probleem. Daar heb je ook wel verschillende vegetarische restaurants. Maar ik weet niet of je daar naartoe gaat?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Danielle

En Oostenrijk???
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2001, 13:23:00 »
Nee, naar Tirol en Karinthie
Nouja, ik red me er wel uit hoop ik. Ik ben alleen erg bang geworden toen iemand tegen me zei dat de Oostenrijkse keuken vooral bekend stond om z'n snitzels.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
En Oostenrijk???
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2001, 14:52:00 »
Quote:

vooral bekend stond om z'n snitzels.



Daar zit wel een kern van waarheid in, vrees ik. Maar Oostenrijkers zijn niet allemaal vleesetende achterlijke boertjes die hun koeien paars verven, hoor . Ook daar hebben ze wel van vegetariërs gehoord, al moet je oppassen dat ze niet toch ham of worst door je eten gooien (is mij wel eens overkomen). Goed duidelijk maken wat je wel en niet wilt, is altijd het devies, ook in Oostenrijk.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
En Oostenrijk???
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2001, 14:59:00 »
Quote:

Op 2001-06-20 13:23, schreef Danielle:
...naar Tirol...


Ik ben voor m'n werk enkele keren in Tirol geweest. Het eten was geen enkel probleem, zelfs niet voor mij (ik eet zuiver plantaardig). Men kombineerde voor mij de groenten van verschillende gerechten (waar normaal gesproken vlees of vis bij geserveerd werd) met rijst, pasta of gebakken aardappeltjes tot een "nieuw" gerecht.

Je bent wel aangewezen op de bereidwilligheid van vooral de ober; in de keuken ligt het probleem meestal niet. Het is gewoon een kwestie van heel netjes (en duidelijk) vragen, is mijn ervaring.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Marcello op 2001-06-20 15:02 ]

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
En Oostenrijk???
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2001, 17:28:00 »
2 jaar geleden was ik met een georganiseerde reis even in Karinthië. In het hotel waar we gingen eten hadden ze niet doorgekregen dat ik vegetariër was. Geen nood, mijn bord met hesp, worst en kaas werd verwijderd en 5 minuten later had ik een bord met verschillende salades en mozarella. Het was eigenlijk veel beter dan de vleesmaaltijd. Dus, geen kwaad woord over het eten daar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Danielle

En Oostenrijk???
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2001, 16:29:00 »
Bedankt allemaal! Ik red me vast wel. Gelukkig ben ik gek op brood, dat heeft ieder land wel.

xTank_girlx

En Oostenrijk???
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2001, 14:48:00 »
Hier is nog een adres van een vegetarisch restaurant in Wenen. Vegetasia:ungargasse 57, 1090 Wenen. Hier serveren ze enkel taiwanese vegetarische gerechten en ook veganistische gerechten. Zeer lekker en je mag voor een bepaalde prijs zoveel bijnemen als je wilt. Groetjes

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
En Oostenrijk???
« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2001, 17:17:00 »
Over Wenen gesproken. Een van de betere vegetarische restaurants is Siddharta en dat zit aan de ... Fleischmarkt!
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
En Oostenrijk???
« Reactie #9 Gepost op: 04 juli 2001, 17:21:00 »
Quote:

Op 2001-06-20 13:23, schreef Danielle:
Nee, naar Tirol en Karinthie
Nouja, ik red me er wel uit hoop ik.



Je zou nog eens hier kunnen kijken:

http://www.vegan.at/restaurants/restaurants.html

of hier:

http://www.vegetarier.at/gf.htm

"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
En Oostenrijk???
« Reactie #10 Gepost op: 04 juli 2001, 17:28:00 »
Quote:

Vegetasia:ungargasse 57, 1090 Wenen.



Ik las net dat ze sinds enige tijd ook een filiaal hebben in het 7e Bezirk aan de Kaiserstraße 45 (in de buurt van het Westbahnhof).

"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Danielle

En Oostenrijk???
« Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2001, 00:54:00 »
Ben inmiddels al weer terug.
Jammer genoeg zijn we niet in de buurt geweest van Wenen.. Alleen voor die goed klinkende restaurants zou ik er al heen gaan...
Ik heb me goed gered. In Oostenrijk eet men veel Knodels, niet alleen Leberknodels maar ook heerlijke Spinazieknodels.
Verder wat Kaiserschmarren gegeten, maar wat echt fantastisch was, was dat er in de buurt waar wij zaten ontzettend veel biologische zuivelproducten waren. Met melk van koeien op een alpenweide. Heel vaak heerlijke kaas gegeten.

wil2609

Vegetarisch boodschappen doen in Oostenrijk
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2002, 14:51:00 »
Wij gaan dit jaar weer naar Oostenrijk, voor een kampeer/fietsvakentie. Voor het eerst als vegetariër. Wie kan mij vertellen of je in de supermarkten goede vleesvervangers kan kopen?

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Vegetarisch boodschappen doen in Oostenrijk
« Reactie #13 Gepost op: 09 juli 2002, 22:46:00 »
Ga je licht misschien eens opsteken bij Veggielove, de Oostenrijkse tegenhanger van Vegatopia.


[ Dit Bericht is bewerkt door: Sven op 2002-07-09 22:47 ]
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

wil2609

Vegetarisch boodschappen doen in Oostenrijk
« Reactie #14 Gepost op: 19 juli 2002, 19:47:00 »
Bedankt voor je tip Sven. Ik kon op veggielove geen info hierover vinden, alleen postorderbedrijven. Maar via een e-amil kreeg ik direct antwoord: Merkur supermarkten hebben een grote keus aan vegetarische producten. Ook bij DM drogisterijen zijn enkele producten te koop.

piet

Vegetarisch boodschappen doen in Oostenrijk
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2002, 15:59:00 »
Juist in Oostenrijk kun je goed terecht. Aparte schappen in supermarkten.
Zelf zoeken wij Pensions en restaurants op waar volgens dr. Bruker wordt gekookt. Is Duitse tegenhanger van Moerman.
We zijn al drie jaar achter elkaar naar Lofer gegaan. Daar hoef je je echt geen zorgen te maken over wat je eet.
Ik zou dat pension graag bij vele websites willen plaatsen, maar weet nog niet bij welke ik terecht kan.

Wie o Wie?

Piet

Pieter B

Re:En Oostenrijk???
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2003, 22:01:02 »
Nog even terugkomen op Wenen. Het beste vegetarische restaurant van Wenen, ook nog eens midden in het centrum gelegen (Bauernmarkt), is Wrenkh. Leuk ingericht, beetje trendy, vooral erg lekker en inventief. Mag je niet missen als je in Wenen bent!

Ook super: Cantinetta Antinori, in de straat die uitkomt op de hoofdingang van de Stephansdom, een geweldige Italiaan, met verschillende vegetarische gerechten op de kaart, en met de allerbeste Italiaanse wijnen (Brunello, Barolo, superToscanen, Chianti Classico etc) die je bijna allemaal zomaar per glas kan proeven

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Oostenrijk?
« Reactie #17 Gepost op: 08 september 2007, 02:13:34 »
In Wenen is het misschien goed geregeld, maar dan wil ik toch de rest van Oostenrijk op de blacklist zetten. Als je het zelf niet voor het uitzoeken hebt, tenminste. Bij Austrian Airlines meldde de stewardess bits dat ze niet aan vegetarisch eten doen ('dan neemt u toch een extra droog broodje'). De catering van de conferentie had de vegetariër ook allesbehalve hoog in het vaandel staan, en had daar ook niet zoveel problemen mee ('de aardappelen zijn vegetarisch, hoor'). En het label 'vegetarisch' bij de polenta werd ook maar snel doorgekrast, toen ze merkten dat er spek in zat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oostenrijk?
« Reactie #18 Gepost op: 02 januari 2008, 22:34:51 »
Paar dagen in Oostenrijk geweest om nieuwjaar te vieren. Erg naar mijn zin gehad, maar qua eten viel het toch een beetje tegen.

Er was een vegetarisch restaurant waar ik graag naartoe wilde, maar dat bleek op zondag gesloten. Toen gegeten in 'Palmenhaus'. Een geweldig mooi restaurant gesitueerd in een oude kas. Helaas, maar één vegetarisch gerecht op het menu.

Op oudjaarsavond was bijna alles vol, dus moesten we genoegen nemen met het eerste de beste restaurantje waar ruimte was. Ook hier maar één vegeterich gerecht.

Ook de eerste dag, zaterdag, hetzelfde verhaal: één vegetarisch gerecht. Pasta met spinazie leek in elk restaurant de vegetarische hit. Dat heb ik voorlopig dus wel even genoeg gezien...
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Oostenrijk?
« Reactie #19 Gepost op: 09 mei 2008, 04:02:54 »
Wij gaan dit jaar naar Oostenrijk. Aangezien wij vrijwel altijd zelf koken zal het geen probleem zijn in Oostenrijk. Sleep wat voorraden mee en de rest kopen wij in de winkel. Ik neem altijd mijn veganpasport mee voor het geval wij een vegetarische restaurant induiken, maar die zullen er niet veel van zijn.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.