Vegatopia Forum

Australië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter B

Australië
« Gepost op: 19 juni 2005, 16:25:49 »
Ik ben in juli in Sydney en wil graag weten wat de beste, geheel vegetarische, restaurants zijn. Kan iemand me helpen?

Graag een persoonlijke en bruikbare tip, aan de gebruikelijke "kijk eens op die site" of "in de buurt van het centrum heb ik ooit een goeie pizza gegeten" heb ik niet zoveel.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 11:00:23 door Sander »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2005, 15:55:54 »
Een tip waar je waarschijnlijk niets aan hebt :): In Australie kun je in bijna elk restaurant een goede vegetarische maaltijd krijgen, ik ben daardoor nooit op zoek gegaan naar volledig vegetarische restaurants.
In Australie kun je beter een appartementje nemen ipv een hotelkamer, scheelt niet veel in prijs en je kunt je eigen potje koken! Not Bacon is mijn grote favoriet voor bij mijn ontbijt, met baked beans en toast, vegetarische bacon. Het assortiment in de supermarkten is erg goed, ik heb me klem gegeten aan de groente en het verse fruit, ook veel noten, daarnaast hebben ze verschillende soorten melk: geit, soja, rijst is standaard bijvoorbeeld.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Pieter B

Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2005, 16:31:32 »
Jammer genoeg heb ik deze raad opgevolgd.  Bij gebrek aan tijd om mijn reis een beetje voor te bereiden ben ik in Sydney in 'gewone' restaurants geweest waar inderdaad altijd wel wat vegetarisch op het menu stond.

Resultaat:
- 1 keer varkensvlees in mijn 'vegetarische' tofu-schotel (Aziatisch restaurant, zijstraat van George Street)
- 1 keer een baggergerecht waarbij de kok, die duidelijk geen benul had van hoe je vegetarisch eten smakelijk maakt, dan maar al zijn groenten en kruiden bijeen had gegooid (restaurant Amo Roma, The Rocks)
- 1 keer een geheel smakeloze en inspiratieloze pastaschotel (Nick's, King Street Wharf)

Toch 1 keer in puur vegetarisch restaurant kunnen eten: Pitt Street Vegetarian Restaurant (Pitt Street, centrum): wat een verademing, eindelijk eens wat te kiezen, lekkere vegetarische dim sum, mooi uitgebalanceerde smaken, beter (en goedkoper, overigens) heb ik niet gegeten in Sydney.

Moraal van het verhaal: klein beetje voorbereiding/zoekwerk maakt het verschil tussen genieten van je eten op reis of genoegen moeten nemen met middelmatig of slechte vega-excuushappen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:43:00 »
Of je hebt gewoon slechte restaurants getroffen... Ik heb er nu drie keer drie weken gezeten, zowel Sydney als Brisbane, en de lekkerste dingen gegeten, en nog nooit vlees ergens in aangetroffen. De straten waar jij gegeten hebt zijn wel de toeristenfuiken van Sydney overigens.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Pieter B

Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2005, 13:49:22 »
Citaat
Of je hebt gewoon slechte restaurants getroffen...

geloof het of niet maar dat was eigenlijk de reden waarom ik tips vroeg, om slechte restaurants te vermijden  :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2005, 05:20:38 »
Ik zit weer voor 2,5 week in Australie. De eerste week in Sydney, of liever gezegd in een voorstad van Sydney, Parramatta. Ik zal geen restaurant adressen doorgeven want je komt hier echt alleen als je moet werken :) Ervaringen van de afgelopen week weer helemaal positief: grieks gegeten (perfecte hoofdschotel van allerlei kleine griekse hapjes, een soort tapas zeg maar), geserveerd op een apart bord voor de vegetarier, terwijl de rest een heel groot gezamenlijk plateau hadden. Ook gegeten in een Thais/Maleisisch restaurant, perfecte gebakken groentenoedels met veel groente en geen spoortje vissaus, ze vroegen zelfs of ik wel ei at of dat ze dat er uit moesten laten. Verder heeft het hotel (Pacific International) in het zeer beperkte roomservice menu van 5 gerechten ook 1 vegetarisch gerecht. Lunches zijn perfect: foccaccia, turks brood, gewone broodjes, allemaal in verschillende vegetarische varianten. Het enige nadeel is dat je altijd wel moet zeggen dat je er geen krootjes/bietjes op wilt want dat is een van de favoriete belegsoorten hier (en ik vind het smerig op mijn sandwich!)
Vanaf nu in Brisbane tot zondag. Grote aanrader op South Beach (het strand in het centrum van de stad): The River Canteen. Ze hebben een apart vegetarisch menu en het eten is er ongelofelijk lekker, en ze hebben de beste desserts die ik ooit ergens gegeten heb. Je moet wel reserveren voor het diner want het is er altijd druk. Als je buiten wilt lunchen dan moet je ook even reserveren.

Vanmiddag gewoon in een shopping mall lunch gehaald: van de 12 soorten sushi zijn er 3 vegetarisch.

Ik ben zo happy met het eten hier. Vanmiddag nog even een supermarkt plunderen op zoek naar mijn favoriete vegetarische bacon :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 19:16:19 »
Vegetarisch en vegan pizzarestaurant in Melbourne: http://www.plushpizza.com.au/
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2009, 15:31:04 »
Indiaas Restaurant Jaipur in Sydney (niet ver van CS): voor onder de vijf euro al een maaltijd! Goed, lekker, en natuurlijk veel keuze voor vegetariers.

Bat

Re:Hoe zit het in Australië met vegetarisch eten?
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2010, 12:20:38 »
Misschien een kleine tip. de meeste indiaanse restaurants in Oz zijn geheel vegetarisch. In Byron Bay bv. zit er een.

In elke stad hebben ze er wel een paar.

Voor Sydney:

www.happycow.net/australia/new_south_wales/sydney/