Vegatopia Forum

Vakantie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roger

Vakantie
« Gepost op: 01 juli 2005, 02:08:44 »
Hallo,  ik wil graag met mijn gezin (totaal 4 personen) een weekje vegetarisch kamperen  met de fiets in de buurt van mijn woonplaats  (Simpelveld )voor een schappelijke prijs.

Liefst héél rustig en alternatief... Helemaal Veggie ...

Alle suggesties zijn welkom....

Bedankt,

Roger

Marietje

Re:Vakantie
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2005, 09:22:30 »
Misschien een rare vraag, maar wat bedoel je met vegetarisch kamperen? Kamperen is toch in een tentje bivakeren en je eigen potje koken? Dat kan je dus zo vegetarisch maken als je zelf wilt.
Maar waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd. Ofzo.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vakantie
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2005, 09:39:13 »
Ik denk ook niet dat er speciaal campings voor vegetariers bestaan in Nederland, laat staan in de buurt van Simpelveld.

Maar je wilt barbecues met vleesgeuren vermijden of zo Roger?

Roger

Re:Vakantie
« Reactie #3 Gepost op: 01 juli 2005, 09:40:57 »
 :D ja, je hebt eigenlijk wel gelijk... mag je als vegetarisch kampeerder wel "haringen"in de grond slaan... ;) maar wat ik bedoel is dat je als je gaat kamperen zo min mogelijk met "niet-vegetarisme" wordt geconfronteerd en inderdaad zoveel mogelijk je eigen gang kunt gaan. Een soort equivalent van vrij kamperen/kamperen bij de (vegetarische?) boer, of een particulier die een plekje ter beschikking stelt... 'k hoop dat je een beetje begrijpt wat ik misschien nogal omslachtig probeer te beschrijven...
Roger

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vakantie
« Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2005, 09:50:33 »
Kijk hier eens, misschien staat er wat tussen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Marietje

Re:Vakantie
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2005, 10:09:31 »
Het begint mij nu ook te dagen ('k heb wat koffie gedronken.....). Hmm, geen idee of zoiets bestaat. Ik zit te denken aan van die natuurcampings ofzo. Er staat me iets van bij dat je ook iets van biologische campings hebt, volgens mij heb ik vrienden daar wel eens over gehoord.
Misschien als je daar eens mee googled dat er iets voorbij komt wat je aanspreekt?

Roger

Re:Vakantie
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2005, 12:46:46 »
Oké, bedankt voor de tip. Heb al een paar leuke dingen ge-googled...

Roger

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vakantie
« Reactie #7 Gepost op: 01 juli 2005, 12:53:33 »
Hallo,  ik wil graag met mijn gezin (totaal 4 personen) een weekje vegetarisch kamperen  met de fiets in de buurt van mijn woonplaats  (Simpelveld )voor een schappelijke prijs.

Liefst héél rustig en alternatief... Helemaal Veggie ...

Alle suggesties zijn welkom....

Bedankt,

Roger
Ik heb wel gekampeerd op een NIVON(natuurvrienden)-camping in de buurt. In Wijlre. Er wordt weinig gebarbecued. Redelijk betaalbaar. http://www.nivon.nl/
Daarnaast heb je een uitgebreide lijst van kampeerterreinen waar je ook met een NIVON-kaart met korting kunt kamperen waaronder de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer. Daarvan is er in de buurt van Vaals één. Ook daarop kampeer ik veel. Rustig publiek en weinig of geen barbecue. http://www.natuurkampeerterreinen.nl/
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2005, 13:47:56 door willem »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken