Vegatopia Forum

Texel

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Texel
« Gepost op: 15 juli 2005, 11:11:39 »
Heeft iemand nog aanbevelingen voor Texel?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Texel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2005, 11:17:49 »
Sander en Selly

En dit museum is wel leuk. Er is ook nog een andere maar daar ben ik niet geweest.

En veel gaan fietsen he!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2005, 11:43:38 »
Sander en Selly

En dit museum is wel leuk. Er is ook nog een andere maar daar ben ik niet geweest.

En veel gaan fietsen he!
Dank en uiteraard hebben we fietsen mee. :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2005, 22:26:17 »
Door het uitje in Leiden, misschien sommigen ontgaan. Nog suggesties? Positief én negatief?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus 2005, 14:16:44 »
We hebben gekampeerd, gefietst, in natuur gewandeld.
De camping, Loodsmansduin, heeft een restaurant met zowaar 3 vegetarische gerechten.
De Koog hebben we niet bezocht, dus ook het Indiase restaurant niet. Was ons veel te toeristisch. Zelfs kraampjes met braadworst, deed me veel te veel denken aan de (overigens gezellige) TT in Assen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2006, 22:55:11 »
Zoals gezegd in de blacklist niet bij de Taveerne in de Koog gaan eten als je vegetarier bent.
Indier Taj Mahal in de Koog had wat leuke dingen, maar zat vol.
Familiechinees De Lange Muur was een typische familiechinees. Het ging. Bij afwezigheid van vegetarische voorgerechten waren ze zo vriendelijk een vegetarische loempia te maken die wel lekker was (nadat de ober eerst de lolbroek uit moest hangen door te suggeren dat de vegetariers pindasaus als voorgerecht namen). Bij de vegetarische hoofdgerechten heb ik de 'groenten met oestersaus' maar gelaten voor wat ze waren en de Chinese paddo's met bamboe genomen, die okee waren, hoewel vettig en erbij veggie mihoen, die ook okee was.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2006, 22:55:50 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2006, 23:05:53 »
De Indier Taj Mahal in De Koog schijnt okee te zijn

Beaam, al is het alweer bijna 2 jaar geleden dat ik daar gegeten heb.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2006, 23:08:14 »
De Indier Taj Mahal in De Koog schijnt okee te zijn

Beaam, al is het alweer bijna 2 jaar geleden dat ik daar gegeten heb.


Ja ik bedoel: ik had van jou begrepen dat die okee was  :heehee:
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Texel
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2007, 22:15:08 »
Dinsdag heb ik gegeten bij Rebecca op Texel. Ze hebben niets vegetarisch op de kaart staan, maar iets maken is geen enkel probleem.

Jammer dat ik nog niet helemaal beter was, want het was lekker!

Voorgerecht: carpaccio van komkommer en nog wat en basilicumijs. Jum!

Tussengerecht: mosterdsoep. Zonder te vragen zei de man dat het helemaal vegetarisch was dus met vegetarisch bouillon.

Hoofdgerecht: tarte tartin met witlof en zomergroenten en kruidenbrie.

Toen trok ik het niet meer maar het nagerecht schijnt ook heerlijk te zijn geweest (iets met citroengrasijs?). Balen dat ik nog een beetje ziek was. Of we nu gematst werden of niet maar de 22 jaar oud whiskey die we mijn vriends vader kado deden was ook nog eens super goedkoop. Nee, echt goed. Aardige mensen ook.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2007, 22:15:26 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #9 Gepost op: 08 juni 2007, 15:23:19 »
Ik at afgelopen zaterdag ook op Texel, in de 12 Balken. Niet duur, ook eigenlijk niks bijzonders (hoewel: voor de veggies hadden ze quiche met rooktofu, eigenlijk is dat best bijzonder. Bijzonder lekker was het niet, maar wel te doen). Ze zijn hier wel geweldig aardig.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Texel
« Reactie #10 Gepost op: 08 juni 2007, 15:34:02 »
Het tussengerecht zorgde nog voor hilariteit. Ik kreeg namelijk een mooi wit bord met bieslook. En dat was het.

Natuurlijk werd daar nog de soep overheen gegoten even later, maar dit deed het vegetariers-imago weer eer aan. :)

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Texel
« Reactie #11 Gepost op: 08 juni 2007, 15:37:54 »
Fantastisch!  :D
Misschien een leuke tip voor een familiefeestje!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

brenda_lelie

Re:Texel
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2007, 16:55:04 »
Ik weet niet of deze vraag hier wel mag (of dat het alleen over de restaurants mag gaan) maar weet iemand een leuke accomodatie voor een weekendje op Texel?
We willen in november gaan maar ik kan weinig leuks vinden via de VVV. Liefst een huisje, liefst ook met bad  :) andere suggesties uiteraard ook welkom

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2007, 17:50:27 »
Ik heb wel eens in een huisje van Landal Greenparks gezeten in de Cocksdorp. Beviel best goed.
Forumkenner 2007 8)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2007, 18:10:43 »
Ik weet niet of deze vraag hier wel mag (of dat het alleen over de restaurants mag gaan) maar weet iemand een leuke accomodatie voor een weekendje op Texel?
We willen in november gaan maar ik kan weinig leuks vinden via de VVV. Liefst een huisje, liefst ook met bad  :) andere suggesties uiteraard ook welkom


www.campsilver.nl lijkt me erg cool, stond een stukje over laatst, ik heb een hekel aan kamperen, maar dit lijkt me wel weer gaaf, maar in november niet meer open helaas.
Deze vind je wellicht leuk: http://www.depastorie.nl/
Of wellicht bij de vegetariers: http://www.herbergdeaanleg.nl/Nederlands.html

,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Texel
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2007, 18:36:33 »
www.campsilver.nl lijkt me erg cool, stond een stukje over laatst, ik heb een hekel aan kamperen, maar dit lijkt me wel weer gaaf, maar in november niet meer open helaas.
Deze vind je wellicht leuk: http://www.depastorie.nl/
Of wellicht bij de vegetariers: http://www.herbergdeaanleg.nl/Nederlands.html

Dat Campsilver is echt supercool, wel vrij duur (170 voor 3 nachten per persoon) Maar die gaat wel tussen de bookmarks!
Bij die andere vind ik de inrichting echt vreselijk. Dat maakt mijn zoektocht ook wel wat moeilijker, maar ik vind het echt niet fijn in zo'n vreselijk ouderwets of kil ingericht huisje. Ik denk dat Landal daarom ook afvalt qua optie.
Wat ik trouwens ook heel cool vond is http://www.texelyurts.nl/index.htm maar ook te duur voor ons (350 voor 3 nachten)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2007, 21:47:18 »
Oeh die steppentent is ook gaaf.
Ja ik snap wel wat je bedoeld, die inrichtingen zijn vaak of 'oergezellig of 'kaal en saai' en als dat het niet is, is het weer erg duur. November is wel een tijd waarin er een beetje plek zou moeten zijn, dat scheelt weer.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Texel
« Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2007, 07:52:34 »
In juni zaten we in een heel leuk huis. Maar dat is te groot voor je denk ik. Er pasten met gemak 8 mensen in. Maar het had een bad en een geweldige tuin. Het was ook een verbouwd oud huis. Maar goed, misschien hebben die ook andere huizen. Ik zal eens navragen van wie dat was.

Ik wil zelf ook weer. We zitten aan begin januari te denken.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2007, 10:28:46 »
In Den Burg heb je tegenover de AH een huisje achter een reisbureau. Geschikt voor 2 personen en niet duur. Waalderstraat 25a.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

brenda_lelie

Re:Texel
« Reactie #19 Gepost op: 01 september 2007, 10:12:27 »
Nou Nou, we hebben wat gevonden hoor:
http://www.texelvakantiehuisje.com/index.html
Leuk dorpje en ik geloof dat ik met de inrichting wel kan leven. Ik vind vooral het roze bad met bloemetjes wel gaaf (hoewel ik dit nooit in mn eigen huis zou willen!!)