Vegatopia Forum

Texel

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #20 Gepost op: 01 september 2007, 10:22:44 »
ziet er leuk uit !
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Texel
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2008, 20:04:31 »
Net terug van een weekendje Texel. Ik kan echt iedereen aanraden een keer een weekendje een Yurt te huren, het is echt heeeeerlijk. Perfecte combi van de luxe van een huisje en de charme van kamperen. De yurts zijn echt supermooi ingericht met heel goede spullen. Ik zet zo wel even wat foto's op mijn hyve zetten.
In het dorpje vlakbij (Den Hoorn, leuk dorpje trouwens) is een hele fijne supermarkt (met Texelse reuze aardbeien, mjam  :D ) en mooie groenten.
En de strandtent bij paal 12 is erg leuk, lekker olijvenbrood.
En de eigenaars van de yurts zijn ook nog eens heel erg aardig. (er staan bij aankomst een bloemetje en een flesje wijn op tafel en de bedden zijn opgemaakt).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Texel
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2008, 20:20:48 »
Die ziet er mooi uit!
Hier in het dorp staat er ook een ergens (of ze zijn al weer weg), van een stel alternatievelingen. Wel eens op tv geweest, maar lang niet zo mooi als deze.


Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2009, 17:57:28 »
Verbleven in hotel de 14 Sterren ten westen van Den Burg. Heel prettige, rustige kamers.
Het eraan verbonden restaurant De Worsteltent, dat je ook als niet-hotelgast kan bezoeken, is een gezellige verbouwde schuur. Er staan twee vrij ingenieuze vegetarische hoofdgerechten op de kaart en vooraf is er ook lekkere vegetarische tomatensoep. Je kan in je verblijfsarrangement ook een vegetarisch verrassingsmenu vragen, levert geen probleem op en je krijgt dan ook andere gerechten dan op de kaart (was onder andere een frisse sla met groenteblokjes en een met groentemousse gevuld koolblad met tomatensaus.)
Wat vreemd, maar het is een gewoonte die wel meer in Nederlandse middenklasse-restaurants voorkomt, is de standaard-toevoeging van enkele bijgerechten zoals frites of gebakken aardappelen, slaatje of groenten, en steevast appelmoes, en dit bij alle hoofdgerechten, ongeacht de samenstelling. More is less is dan soms wel van toepassing. De borden waren zeer mooi gedresseerd, met vele kleurschakeringen en streepjes saus, lust voor het oog. Een enkele keer had ik wat meer aciditeit of zoute afsmaak en minder zoetheid gewenst, zoals in een pompoentaart (al een zoete groente) met gorgonzola die ik niet proefde en wat te zoete paprikasaus.
Maar hoe dan ook, een prettig adres met vlotte, vriendelijke mensen, losse sfeer en
keuken met licht mediterrane toets die de middelmaat beslist overstijgt.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 17:59:27 door karl »

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Texel
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2010, 15:39:45 »
Wij gaan over een week een weekje naar Texel. We hebben een vrij simpel huisje gehuurd, http://www.duinrandtexel.nl/bungalows/bungalow_type4.php

We zijn daar als we een half jaar getrouwd zijn (dit is nog soort van onze huwelijksreis), iemand een tip waar we dit met een leuk diner kunnen vieren?
Na het lezen van dit topic zit ik aan Brasserie Rebecca te denken
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Texel
« Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2010, 18:44:22 »
Waarschijnlijk is dat wel de beste keuze, ik zou bij de reservering wel doorgeven dat het voor jullie een speciale dag is.
Je zou eens kunnen bellen naar Peek, die schijnen nu een resto met biologische producten te hebben (voorheen Het Vierspan) dat zou ook nog interessant kunnen zijn maar hun website is nog niet af.
,,,,فلافل

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Texel
« Reactie #26 Gepost op: 06 maart 2010, 19:48:54 »
We zijn naar Rebecca geweest afgelopen donderdag.
Het was echt geweldig. Het is nu ver buiten het seizoen, daardoor waren we helemaal alleen
Ze zijn er sowieso heel erg netjes en klantvriendelijk en het eten was heerlijk.
We hadden een 5 gangen verrassingsmenu en het was echt te veel om te onthouden (en ik zat daarna ook echt prop en prop vol), maar ik had o.a. een pastinaaksoep.
Ik had nog nooit pastinaak gehad, maar het was een super heerlijke fluweelzachte soep, met geroosterde paddenstoelen en bosuitjes er door wat het weer lekker fris maakte.

Nog bedankt voor de tips hier!

We aten ook nog een pannenkoek in het Pangkoekhuis in de Cocksdorp, niet bijzonder maar wel erg lekker ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Texel
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2010, 10:17:09 »
Den Hoorn, pannekoeken eten. Lekker en redelijk ruime keus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken