Vegatopia Forum

Thailand

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2015, 19:14:46 »
Ik ga voor een conferentie naar Chiang Mai begin juni, en plak er nog een week aan vast. Ik zou graag een jungle tocht willen maken (bijv. 2 dagen) maar niet in een (te) grote groep, zoals iedereen (en ook reisgids) aanraadt te kijken naar kleinere organisaties/beetje alternatief. Iemand tips?? Ik vlieg uit Bangkok terug en blijf daar ook nog een paar dagen. Hoor graag tips!
Za Zemiata!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2015, 20:19:26 »
Ik heb wel wat trekkings gedaan in Chiang Mai en het is echt aan te raden om na te gaan of het een beetje een diervriendelijke organisatie is.
Bij een tweedaagse trekking waarbij we het eerste stuk op de rug van een olifant reisden viel de zogenaamd diervriendelijke organisatie bij ons echt door de mand. De beesten werden goed behandeld, maar het kon overduidelijk beter.
Verder zijn bijna alle trekkings om en nabij Chiang Mai te gek. Zorg voor heel goede bergschoenen en een knappe conditie en je zal je prima vermaken.
Veel plezier!

NB. Je kan ter plekke alles boeken, als je vanuit Nl boekt betaal je minimaal het dubbele.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2015, 20:21:36 door LelleL »

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2015, 22:38:57 »
bedankt! heb je nog een/meerdere namen van organisaties die - wel- aan te raden zijn? hoe lang van te voren zijn die trekkings te boeken?
Za Zemiata!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #43 Gepost op: 12 mei 2015, 14:07:09 »
De meeste guesthouses daar hebben trekkings nog voor dezelfde week. Hoe ver van te voren je kan boeken weet ik niet.
Welke organisaties werkelijk aan te raden zijn weet ik niet, wel weet ik dat de meeste organisaties uiteindelijk toch groepen samenvoegen. Ze laten daar nooit twee halve groepen vertrekken, wat ze ook beloven. Je wordt dan (bijna) altijd samengevoegd met een andere groep ook al is het een andere organisatie.
Wij hebben destijds geboekt vanuit Julie Guesthouse, de organisatie weet ik niet meer.
Later hebben we nog wel meer excursies en kookcursussen geboekt daar waar we wel de enige deelnemers waren.

Voor goede organisaties kan je nog even wat ervaringen nagaan op Lonely Planet achtige fora bijvoorbeeld.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #44 Gepost op: 13 mei 2015, 11:26:30 »
Ga liever niet op een olifant rijden! http://www.piepvandaag.nl/olifantenritjes-geen-goed-idee/.

Verder heb ik een supertoffe boomtoptopcht gedaan via deze organisatie: http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g293917-d1021770-Reviews-Flight_of_the_Gibbon-Chiang_Mai.html. Echt supertof om te doen!

Een driedaagse trekking in een ander deel van Chiang Mai vond ik minder mooi, minder groen en eigenlijk gewoon een 'bos'.

Verder is Thailand gewoon fantastisch! Lekker eten, heerlijk weer, mooie omgeving. We namen de nachttrein terug naar Bangkok, ook een belevenis op zich (supergoed georganiseerd). Dit moet je ruim van tevoren reserveren.

En het eten....zucht...zo lekker.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #45 Gepost op: 13 mei 2015, 22:20:53 »
bedankt!! Ik heb Julie's guesthouse gemaild maar ook nog rondgevraagd bij bekenden die er zijn geweest, dus ik wacht nog even. - heb ook nog een paar week :)
Nachttrein, wow.
ik vlieg uiteindelijk terug vanaf Bangkok.. zal eens kijken naar die nachttrein.. vrees dat dat niet een paar dagen van te voren kan?
Za Zemiata!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #46 Gepost op: 12 juni 2015, 09:17:48 »
Paar dagen van tevoren moet misschien ook wel lukken, je hebt daar veel van die boekingsbureautjes, die kunnen dat voor je boeken. Zodra je weet wanneer je wilt gaan, loop je zo'n bureautje binnen.
Wij zijn heen gevlogen van Blangkok naar Chiang Mai (ca 50,-) en terug met de nachttrein (weet niet meer wat het kostte). Je kunt eten in de trein, maar neem voor de zekerheid koekjes ed mee.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thailand
« Reactie #47 Gepost op: 13 juni 2015, 20:20:23 »
Dank; ik ben net terug, en ben met de nachttrein dd gegaan, gewoon ticket gekocht op het station zelf een paar dagen ervoor. Online lukte dat niet meer. Prima verbinding, lekker geslapen zelfs. Bangkok complex, hectisch, ..
Ik had Indiaas eten op het station gehaald, in de trein bleek ook wel zeer prijzig..
Za Zemiata!