Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ElisaDay

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #40 Gepost op: 14 februari 2002, 20:27:00 »
Bedrijfsuitjes? Ik ben onder de twee die ik bij mijn huidige werk heb gehad uitgekomen. Bij de tweede (aziatisch) werd voor het eetfestijn (niets voor mij) begon gevraagd naar de wensen; alleen vlees/vis, vegetarisch etc. Erg netjes en het scheen ook lekker te zijn.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2002, 11:51:00 »
Bwa, ik heb hier nog nooit veel last mee gehad. Als ze mij vlees of vis voorschotelen, geef ik het gewoon terug en vraag naar vegetarisch. De meeste collega's doen er niet moeilijk over. Maar je hebt er natuurlijk altijd die je 5 na elkaar vragen of je toch niet stiekem Zwan-worstjes eet...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2002, 21:37:00 »
Quote:

Op 2002-02-08 10:05, schreef Marcello:

Ik heb een tijd lang bedrijfsuitjes gemeden omdat ik het moe was steeds maar weer te moeten uitleggen wat ik wel en vooral wat ik niet at. Je geeft met zo'n houding echter een sterk negatief signaal af, nl. dat je je als veggie isoleert en niks meer (mee) kunt doen. Bepaald geen stimulans voor anderen om die richting op te gaan, toch?!? Ook zal er veel over gesproken worden in de trant van: "Gisteren een uitje gehad met de zaak, iedereen was erbij, behalve die veggie! Toch wel erg lastig en ongezellig als je zo eet! Nee, da's niks voor mij hoor!



Ik was ook bang dat het een negatief imgago zou versterken, maar vandaag kreeg ik te horen dat er ook veganstische alternatieven zijn. Jaja, bij van der Valk...
Eind maart staat het gepland, dus ik zal t.z.t. wel een verslag doen van dit avontuur

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2002, 22:59:00 »
Quote:

Op 2002-02-15 21:37, schreef yessica:
Jaja, bij van der Valk...



Laat me alvast raden wat je krijgt: patat, appelmoes, een bak sla, bloemkool en een vegaburger. Jummie!

Wat een ongelooflijk geboefte is dat vd Valk-concern trouwens. Maar dit geheel terzijde.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2002, 23:01:00 »
Quote:

Op 2002-02-15 22:59, schreef Jan:
Quote:

Op 2002-02-15 21:37, schreef yessica:
Jaja, bij van der Valk...



Laat me alvast raden wat je krijgt: patat, appelmoes, een bak sla, bloemkool en een vegaburger. Jummie!




Zeg Jan, je vergeet het kersje op de appelmoes

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #45 Gepost op: 21 maart 2002, 21:34:00 »
Quote:

Op 2002-02-15 22:59, schreef Jan:
Quote:

Op 2002-02-15 21:37, schreef yessica:
Jaja, bij van der Valk...



Laat me alvast raden wat je krijgt: patat, appelmoes, een bak sla, bloemkool en een vegaburger. Jummie!



Nou, het was een geweldige ervaring, de kookworkshop van Van der Valk...

We moesten dus zelf ons eten klaarmaken, en ondanks dat al weken van te voren was doorgegeven dat er een veganist mee zou komen, was daar niet echt rekening mee gehouden.
Toen ik vroeg wat mijn alternatief voor de tournedos was, zei de kok "oh,jij bent die veganist, jij eet toch niks? Jij leeft toch van lucht en de liefde?" Erg grappig...NOT.

Dus... ik mocht het voorgerecht maken (salade met gerookte kippeborst) en dan mocht ik bij mezelf de kip weglaten. Oké, dat was prima te eten.
Het hoofdgerecht werd door een ander groepje verzorgd, en toen ik eens voorzichtig informeerde naar mijn eten,zei de kok dat hij wel "een paar stukskes tofu zou bakken". Ik vroeg of hij niet vast met marineren kon beginnen en uiteindelijk werd er wat in de ketjap gelegd...Ik kreeg een courgette gevuld met kale witte rijst (hoe creatief) met daarnaast de stukjes tofu en wat worteltjes en snijboontjes. Het nagerecht was meringue (of zoiets) van dat opgeklopte eitwit met bolletjes ijs. Mijn nagerecht was een enorme bord fruit. Lekker en veel!

Jammer dat ze niet wat fantasievoller te werk zijn gegaan.

Oh ja, de prijs.... 45 euro...

[ Dit Bericht is bewerkt door: yessica op 2002-03-21 21:35 ]

TerrorTofuSojaSatan

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #46 Gepost op: 21 maart 2002, 22:28:00 »
flink genaaid dus



beetje jammer

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #47 Gepost op: 21 maart 2002, 22:31:00 »
Quote:

Op 2002-03-21 22:28, schreef TerrorTofuSojaSatan:
flink genaaid dus




Nou, dat druk je dan nog zacht uit. Daar kan ik verdomme een week van eten

TerrorTofuSojaSatan

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #48 Gepost op: 21 maart 2002, 22:33:00 »
Volgende keer niet meer doen dus, gewoon die tent boycotten

het zal ze waarschijnlijk verder jeuken maar goed

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #49 Gepost op: 21 maart 2002, 22:36:00 »
Quote:

Op 2002-03-21 21:34, schreef yessica:
Oh ja, de prijs.... 45 euro...




Inderdaad flink genaaid zeg, wat een oplichters.


[ Dit Bericht is bewerkt door: Dick op 2002-03-21 22:37 ]
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #50 Gepost op: 25 maart 2002, 21:12:00 »
Yessica misschien moet je voortaan een kopie van het kaartje wat je van de NVV krijgt naar het restaurant op sturen. Of van het paspoortje. Dan hebben ze de tijd en kunnen ze het op hun gemak doorlezen.
Bij mij heeft dit geholpen.
Of het zou helpen bij waar je net geweest ben betwijfel ik.
Ik was slechts 22 Euro kwijt.

Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #51 Gepost op: 25 maart 2002, 21:17:00 »
Daar heb ik nog even aan gedacht, maar toen mijn collega belde om door te geven dat er een veganiste bij was, werd gezegd dat het geen enkel probleem was.
Dus ik was ook wel wat benieuwd wat ze dan zouden verzinnen. Maar helaas, toen de lolbroek zei dat ik "toch alleen van de lucht en de liefde leefde" wist ik al dat het nooit veel soeps meer kon worden...

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #52 Gepost op: 25 maart 2002, 21:59:00 »
Quote:

Op 2002-03-25 21:17, schreef yessica:
, toen de lolbroek zei dat ik "toch alleen van de lucht en de liefde leefde" wist ik al dat het nooit veel soeps meer kon worden...



Goed voor hun imago. Kunnen ze goed gebruiken.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #53 Gepost op: 25 maart 2002, 22:00:00 »
Ach ja, ze hebben hun parkeergarages vast ook van lucht en liefde gebouwd

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #54 Gepost op: 25 maart 2002, 22:00:00 »
Quote:

Op 2002-03-25 21:12, schreef Dick:
Ik was slechts 22 Euro kwijt.


De zaak betaalde.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #55 Gepost op: 13 september 2002, 17:06:00 »
Quote:

Op 2002-09-13 13:25, schreef Cosmicgrl:
Was gisteren met mijn collega's uiteten.
Toen kwam er ter sprake dat ik vegetarisch ben. Kreeg ik als reactie o dan eet je als voorgerecht sla ,hoofdgerecht sla en nagerecht sla....zucht.....sommige mensen


Quote:

Op 2002-09-13 13:42, schreef Apraxia:
Herkenbaar!
Ik was een x in Portugal en we waren op jeep-'safari'. We gingen met de groep wat eten (chicken piri piri) in de bergen en de groepsleider vroeg of er nog vege's aanwezig waren. Ik als enige (en enigste) mijn hand opsteken waarna hij zei: dan neem ik je mee naar de weide, er is gras genoeg voor je!

De rest lachen, ik ook maar dan heeeeeel nep!


Quote:

Op 2002-09-13 15:30, schreef Muffy:
Heb je dan niet van tevoren aangegeven dat je vega was? En ook al heb je het niet opgegeven, dat is natuurlijk niet echt leuk voor de moraal in een groep. Zeker niet als je nep moet gaan zitten lachen terwijl je je tweemaal shit voelt.


Ik lachte nep in de zin van: sarcastisch lachen. Het was voor de grappenmaker heel lullig!

_________________
Ik eet niemand

[ Dit Bericht is bewerkt door: Sander op 2002-09-13 23:17 ]
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Amulya

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #56 Gepost op: 14 september 2002, 01:34:00 »
even over het oorspronkelijke onderwerp :
vandaag hadden we weer een vegetarische soep op het werk, maar daar bleek 'chicken broth'(klink vies he) in te zitten, gister zat er 'beef broth' in...... en bij de bieslook zitten altijd resten bacon, omdat er maar een lepel is....
We hebben geklaagd!

Cosmicgrl

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #57 Gepost op: 14 september 2002, 21:01:00 »
Van te voren had ik aan mijn collega gevraagd (die er vaker was geweest) of ze ook vegetarische gerechten hebben...
ja 2 dacht ze, moet je maar niet zo moeilijk doen hoor met eten...krijg ik als antwoord

zucht......

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #58 Gepost op: 23 december 2002, 10:02:00 »
Vorige week had ik een Kerstdiner op de bank (waarbij mijn veganistisch eten naar een zwangere collega ging want die vond dat toch wel een beter idee dan vlees, dus toen kwamen ze erachter dat ze voor mij niets meer hadden ) en tijdens dat kerstdiner hoorde ik dat er een afdeling is geweest die ook een kookworkshop hadden gehad, ter bevordering van de teamspirit, en zij hadden levende kreeften moeten koken. Ik bekijk die mensen nu heel anders. Als je in staat bent een levend dier te doden, en dan ook nog op die manier, dan zegt dat toch heel wat over je karakter. En naar mijn maatstaven is dat niet positief.

Janet

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #59 Gepost op: 01 januari 2003, 20:17:00 »
Wat betreft bedrijfetentjes..
Ieder jaar wordt er rond kerst chinees gehaald. Ik moet dan altijd degene die het regelt eraan herinneren dat ik vegetariër ben en dat ik ook géén vis eet!
"Er is ook voor jou vegetarisch besteld", wordt me dan altijd verzekerd. En ja hoor: witte rijst, satésaus en als ik geluk heb nog wat fruit??!!

Tip: bel even zelf naar het resataurant!