Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

Offline Eelco

• Admin
  • 17.776
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #880 Gepost op: 29 september 2019, 01:20:47 »
Ik probeer overigens nog steeds te achterhalen welke vegetarische bitterballen de Radboud Universiteit serveert. Het zijn in ieder geval oesterzwambitterballen. Lekker stevig, romig, proberen niet op vlees te lijken en juist daarom ontzettend lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

• 30.497
« Reactie #881 Gepost op: 29 september 2019, 09:34:46 »
Ik probeer overigens nog steeds te achterhalen welke vegetarische bitterballen de Radboud Universiteit serveert. Het zijn in ieder geval oesterzwambitterballen. Lekker stevig, romig, proberen niet op vlees te lijken en juist daarom ontzettend lekker.
Oesterzwambitterballen worden voor zover ik weet meestal door Gro geleverd.
,,,,فلافل

Offline Gerda

• *
  • 4
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #882 Gepost op: 29 september 2019, 12:15:01 »

https://www.rotterzwam.nl/bitterballen zou ook een mogelijkheid zijn.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl

Offline Eelco

• Admin
  • 17.776
    • Mijn Homepage
« Reactie #883 Gepost op: 01 november 2019, 16:42:32 »
Vandaag een symposium in Utrecht, op de huiselijke zolder van een verbouwde kerk in het centrum. De lunch was vegetarisch, zonder zo gelabeld te worden (met hummus, avocado, geitenkaas, dat werk). Tijdens de koffie- en theepauze werden chia- en cranberryrepen alsmede Tony'tjes aangeboden, en kon je ook voor gezonde, biologische, fairtrade fruitdrankjes met superingrediënten kiezen (maar dan wel met 35-40% suiker). Een erg hoog hipstergehalte dus, maar wel vega  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

• 3.954
« Reactie #884 Gepost op: 01 november 2019, 18:24:40 »
Klinkt leuk!

Offline Selly

• 30.497
« Reactie #885 Gepost op: 06 januari 2020, 17:39:26 »
Niet vegetariër, maar vleeseter moet eetwensen gaan doorgeven

Ik had dit artikel ook gezien en realiseerde me dat ik als ik een kantoorretentje organiseer ik ook iedereen standaard de vega etc opties laat doorgeven terwijl ik het ook kan omdraaien: mensen die niet-vega willen het laten doorgeven. Ik denk dat ik dat de volgende keer maar eens doe.  Schat in dat mijn team in elk geval dat wel prima vindt.
Werklunches probeer ik altijd te omzeilen als organisator, maar als het toch met lunch moet, laat ik het voortaan maar gewoon standaard vega bestellen, veel makkelijker.
Een van jullie ervaring ermee om de keuze om te draaien?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 17.776
    • Mijn Homepage
« Reactie #886 Gepost op: 06 januari 2020, 18:39:30 »
Ik had dit artikel ook gezien en realiseerde me dat ik als ik een kantoorretentje organiseer ik ook iedereen standaard de vega etc opties laat doorgeven terwijl ik het ook kan omdraaien: mensen die niet-vega willen het laten doorgeven. Ik denk dat ik dat de volgende keer maar eens doe.  Schat in dat mijn team in elk geval dat wel prima vindt.
Werklunches probeer ik altijd te omzeilen als organisator, maar als het toch met lunch moet, laat ik het voortaan maar gewoon standaard vega bestellen, veel makkelijker.
Een van jullie ervaring ermee om de keuze om te draaien?
Zoals ik eerder al schreef, gebeurt dat in mijn omgeving (o.a. Radboud Universiteit) zonder veel woorden en zonder enig probleem. Ook bij dat symposium in Utrecht in een horecagelegenheid was geen gesputter te horen - en dat terwijl daar niet eens een niet-vega-optie werd aangeboden. Bij pot lucks[/iu] gaat men er ook vaak vanuit dat mensen iets vegetarisch meebrengen (als het even kan vegan). Ik zou dus zeggen: gewoon doen en niet veel woorden aan vuilmaken  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

• 30.497
« Reactie #887 Gepost op: 06 januari 2020, 18:57:29 »
Ja had ik gelezen, heel goed, maar je was toen niet  organisator toch, of wel  :)? Was benieuwd of mensen  daar ervaring mee hadden.
,,,,فلافل