Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #700 Gepost op: 20 januari 2012, 19:02:45 »
Ik vind tofu bij de Chinees juist meestal ontzettend lekker. Heerlijke structuur, heerlijk zacht maar wel stevig genoeg, en vaak heeft het zo'n heerlijke smaak van de saus in zich opgenomen (vooral bij tjaptjoi). Veel lekkerder dan alle tofuvarianten die ik zelf maak of bij anderen wel eens geproefd heb. Of het verse tofu is, weet ik niet. Ik ben er wel altijd vanuit gegaan omdat het zo ontzettend niet lijkt op tofu die je in de winkel vindt, maar ik geloof niet dat ik zelf zijdetofu gekocht heb, dus misschien is het dat ook wel.

Ik begrijp overigens niet helemaal hoe mensen kunnen discussiëren over hoe goed of slecht een gerecht met "spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi is". Behalve de persoon die het geproefd heeft, kunnen wij toch niet weten of het een lekker gerecht was of niet? Zelfs één losse groente met wat saus kan gemaakt door de ene kok saai zijn, en gemaakt door de andere kok het heerlijkste ter wereld waarbij je bord helemaal wil aflikken van puur genot. Als je niet weet hoe het bereid is en welke smaakmakende ingrediënten er in die 'zooi' zitten, weet je toch helemaal niks?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #701 Gepost op: 20 januari 2012, 19:14:17 »
Dat zompige vind ik dus niet zo lekker en ik herinner me meer de supermarktachtige kwaliteit dan dat ik silken tegen kwam bij de 'gewone' Chinees zeg maar. Misschien moet ik het er maar weer eens op wagen. Dat ene recept uit Comfort Food van Janneke Vreugdenhil voor silken tofu leek me ook erg lekker.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #702 Gepost op: 20 januari 2012, 19:46:35 »
Ik begrijp overigens niet helemaal hoe mensen kunnen discussiëren over hoe goed of slecht een gerecht met "spruitjes, asperges, gebakken aardappeltjes en nog wat zooi is".

Mijn gebruikelijke voeding is eenvoudig doch voedzaam. En dat zet ik door bij de duurdere restaurants. Ik denk niet dat ik het proef als een kok ontzettend zijn best heeft gedaan en het duurste van het duurste ingrediënt heeft gebruikt. En als dat niet veel meer is dan een overdreven amuse, ben ik ongelukkig als ik de rekening krijg.

Laatst bij een griek: een flinke hoeveelheid aardappeltjes, een flinke hoeveelheid rijst, een flinke hoeveelheid sperciebonen (of zoiets) en een flinke hoeveelheid grote witte bonen. En een schaaltje rauwkost. Ik was gelukkig.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #703 Gepost op: 22 januari 2012, 11:29:41 »
Maar grieken hebben de neiging om dat alles dan ook heel lekker klaar te maken, met veel lekkkere olie en zo.
De dag na Grieks eten gaat mijn spijsvertering steeds vlotjes :)
Ik heb ook al in chique restaurants dingen gekregen waarvan ik dacht  :nooo: Zo kreeg ik ooit eens op een trouwfeest, terwijl al de anderen foie gras waren aan het eten :-\, een stukje rauwe bloemkool, rauwe ongeschilde komkommer en tomaat, overgoten met een beetje olijfolie en een gigantische hoeveelheid zout. Maar ooooh zo mooi gepresenteerd, jah, hoor, in mooie  roosjes gelegd. Maar dat het niet eetbaar was door omdat het té zout was, was niet in hun opgekomen. En dat was gang 1 van de 8, de rest werd niet veel beter, lange avond. Ach ja. Dan liever jou eenvoudige doch voedzame kost, Arno, veel veel liever.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #704 Gepost op: 28 februari 2012, 16:37:28 »
Ik vier op 2 april mijn 12,5jarig jubileum, en er komt een borrel. Ik vroeg of dat veganistisch kon, maar dat doet de keuken niet. Gelukkig de management assistente die de organisatie doet nog wel wat voor me maken, anders is het wel een beetje triest, niets kunnen eten op je eigen borrel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #705 Gepost op: 28 februari 2012, 19:54:38 »
Ik vier op 2 april mijn 12,5jarig jubileum, en er komt een borrel. Ik vroeg of dat veganistisch kon, maar dat doet de keuken niet. Gelukkig de management assistente die de organisatie doet nog wel wat voor me maken, anders is het wel een beetje triest, niets kunnen eten op je eigen borrel.

Hm raar en jammer. Die cateraar kan toch wel iets vegans maken? Wel fijn dat de management assistent het nu doet.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #706 Gepost op: 28 februari 2012, 20:18:24 »
Ik blijf ook nog wel even zeuren, maar normaal is er nooit iets wat ik kan eten, op onbelegde broodjes in de kantine na, dus ze zullen wel niet heel veel ervaring hebben met vegan bitterballen.

Maar hee, die miniloempia's in die zwarte doosjes die sommige AH's wel, maar Albert niet, hebben, die mag ik gewoon. Dat moet toch te regelen zijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #707 Gepost op: 28 februari 2012, 20:21:18 »
Ik blijf ook nog wel even zeuren, maar normaal is er nooit iets wat ik kan eten, op onbelegde broodjes in de kantine na, dus ze zullen wel niet heel veel ervaring hebben met vegan bitterballen.

Maar hee, die miniloempia's in die zwarte doosjes die sommige AH's wel, maar Albert niet, hebben, die mag ik gewoon. Dat moet toch te regelen zijn.

Ja als iemand kan regelen dat er iets niet van hun in de frituur mag dan moeten vega bitterballen of miniloempia's toch te halen zijn door iemand? Of misschien kunnen ze ook hummus bestellen als je dat kunt eten?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #708 Gepost op: 28 februari 2012, 20:35:33 »
Ja hummus kan ik ook eten, ik moet even nadenken over wat er gegeten kan worden bij een borrel wat zonder al te veel moeite (zelfgemaakte vegan bitterballen dus niet) geregeld kan worden. Maar ik eet normaal niets bij borrels, dus daar heb ik even voor nodig.

Maar chips en dip is toch ook borrelig? En guacomole moet de keuken toch wel kunnen maken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #709 Gepost op: 28 februari 2012, 20:47:44 »
Of prefab kopen... Moet toch wel te krijgen zijn in een AH, nee?
Ik vergat eventjes, kan je tegen (borrel)nootjes tegen?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #710 Gepost op: 28 februari 2012, 21:39:39 »
Borrelnootjes niet, pure noten wel. Prefab guacamole bevat waarschijnlijk dingen die ik niet mag, nooit geprobeerd, zelfs ik kan guacamole maken, maar volgens mijn vrienden smaakt de mijne heel anders dan de prefab versie, dan doen ze er vast rare dingen in.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #711 Gepost op: 28 februari 2012, 21:56:40 »
Een bakje amandelen en/of andere nootjes kan niet zo moeilijk zijn, toch? En guacemole is is inderdaad helemaal anders als je het zelf maakt. Maar je zit wel met het probleem dat avocado's heel moeilijk zijn om nét rijp genoeg te krijgen...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #712 Gepost op: 28 februari 2012, 22:15:23 »
Ja hummus kan ik ook eten, ik moet even nadenken over wat er gegeten kan worden bij een borrel wat zonder al te veel moeite (zelfgemaakte vegan bitterballen dus niet) geregeld kan worden. Maar ik eet normaal niets bij borrels, dus daar heb ik even voor nodig.

Maar chips en dip is toch ook borrelig? En guacomole moet de keuken toch wel kunnen maken.

Ja zeker borrelig.

Olijven ook en reepjes groenten met mosterdyoghurtdip.
Zoute stengels.
Ik bedoelde trouwens kant en klaar bitterballen van Vetara, maar dat was meer omdat ik dacht dat jij die bedoelde.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #713 Gepost op: 01 maart 2012, 20:22:31 »
Vorige maand ook een bedrijfsetentje gehad. Er was niets gevraagd wat betreft dieetwensen, dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen.
Want als ze er wel naar zouden vragen, dan zou dat verontrustend zijn ofzo? :cow:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #714 Gepost op: 01 maart 2012, 20:55:42 »
Hé! Jij bent er weer! :D

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #715 Gepost op: 07 maart 2012, 21:08:55 »
Vorige maand ook een bedrijfsetentje gehad. Er was niets gevraagd wat betreft dieetwensen, dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen.
Want als ze er wel naar zouden vragen, dan zou dat verontrustend zijn ofzo? :cow:

Nee, maar de vorige keer werd er wel netjes geinventariseerd. Eigenlijk vind ik dat wel een vereiste met zo'n diverse club mensen, zeker als je een enorm beperkt aanbod van eten hebt.

En wat Temari zegt :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #716 Gepost op: 13 maart 2012, 19:59:46 »
Ik lunchte vandaag met collega's bij Wonders in Zaandam. Ongeveer een week geleden mijn allergenen doorgemaild, en reactie gekregen dat het prima was en of ik het bij binnenkomst nog even aan wilde geven.

De vorige keer dat ik met collega's lunchte had het restaurant zelfs gebeld om het een en ander na te vragen en kreeg ik een glutenvrije boterham met vlees, dus ik was voorbereid op dat er niets eetbaars of een salade met gestoomde tofu zou komen.

Maar de kok kwam meteen naar me toe, zei dat hij er even over na had moeten denken, maar dat het uiteindelijk toch niet zo moeilijk was. Ik kreeg een salade met gebakken paddestoelen, avocado en truffelolie, en wat geroosterd brood. Salade was erg lekker en het was een prima lunch.
(Maar ik heb geen idee of ik het gewone vega's zou aanraden, want ik heb niet op de kaart gekeken. Maar als je toch vantevoren weet dat je in Zaandam moeilijke dieetwensen hebt, is het prima.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #717 Gepost op: 03 april 2012, 11:14:55 »
Gisteren dan mijn borrel en tegen meerprijs (haha, wat zou er nu duurder zijn? Vlees of groenten?) konden we toch ook vegan borrelhapjes krijgen. En de vegan miniloempia's waren ook gekocht.

Mijn collega's vonden het ook leuk dat er eens andere dingen waren dan de obligate bitterballen, en toastjes met beest (al waren die er ook). Het was nog best simpel, wat gevulde tomaatjes, cruditées met houmous en iets baba ganusherigs, en groentespiesjes. (Misschien was er meer, maar het stond op de tafels en daar was het een beetje krap, dus ik heb gewoon gegeten wat iemand langs kwam brengen ;)), maar dat was wel prima.

En er was bier en wijn, en dat terwijl er in de handboeken toch duidelijk staat dat er bij borrels/recepties op de werkplek géén alcohol geserveerd wordt, in de winkel doen we dat ook echt niet. (Maar daar zijn er of 16jarigen aanwezig, of het wordt tijdens de koffie/lunch gevierd of allebei.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #718 Gepost op: 03 april 2012, 16:20:41 »
Tof dat het gelukt is er ook veganistische dingen bij te krijgen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #719 Gepost op: 03 april 2012, 20:17:48 »
Ja en  leuk dat je collega's het ook leuk vonden!
,,,,فلافل