Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Bont!

<< < (9/12) > >>

Draek:

--- Citaat van: SPAWN op 06 november 2005, 14:44:19 ---Even reageren op een vorige reactie, leer wordt gewoon gebruikt van de koeien die toch al geslacht worden voor hun vlees,dus heb je een aantal produkten van een dier die je gebruikt,voor een veggie nog steeds een akelig iets,maar we moeten toch wat. Bij bont van nertsen is dat dus niet zo.

--- Einde van citaat ---

Zeg je nu het bekende argument: "leer is een bijproduct"?

Zolang je ook maar 1 ding van dieren afneemt, dan werk je gewoon mee aan dierenleed.
Of het nou bont of leer is... het is beiden fout!

Overigens worden meer delen van nertsen enzo gebruikt. Niet alleen de bont. En er is genoeg alternatief voor leer... alleen dan moet je wel daar voor wat willen doen. Het is al makkelijk gezegd dat er verder te weinig schoenen niet leer zijn.. en mensen kijken dan meer op of het mooie schoenen zijn... wat boeit dat dan weer... beter lelijke schoenen dan schoenen van dode dieren.

Sunshine:
Ik schrijf alleen neer zoals het is,vlees en huid van de koe worden allebei door de consumptie maatschappij gebruikt,mijn antwoord was in eerste instantie gericht aan pietstra,die vroeg hoe dat zat.
Ik draag zelf ook geen dierprodukten,tenminste voor zo ver ik weet,dus geen leren jassen of schoenen etc,en ik eet ook geen vlees dus.
Tegenwoordig heb je genoeg alternatieve voedingsprodukten die vlees aardig vervangen.
Ik heb vroeger wel vlees gegeten moet ik zeggen en kan nu dus wel een vergelijk maken tussen vlees en vleesvervangende produkten.

Eet jij ook geen eieren,Draakje?

Draek:

--- Citaat van: SPAWN op 06 november 2005, 15:01:13 ---Ik schrijf alleen neer zoals het is,vlees en huid van de koe worden allebei door de consumptie maatschappij gebruikt,mijn antwoord was in eerste instantie gericht aan pietstra,die vroeg hoe dat zat.
Ik draag zelf ook geen dierprodukten,tenminste voor zo ver ik weet,dus geen leren jassen of schoenen etc,en ik eet ook geen vlees dus.
--- Einde van citaat ---

Het kwam op me over alsof je argument gaf om leer te dragen. Maar goed... draag je ook geen wol?

--- Citaat ---Eet jij ook geen eieren,Draakje?
--- Einde van citaat ---

Nee, ben veganist.

Sunshine:
Ik heb nog wel een wollen trui,omdat die in de winter nog altijd warmer zit dan een hoop andere produkten en omdat ik in wol waarschijnlijk minder kwaad zie dan jij,wat je goed recht is,maar wat mijn goed recht is om toch wel wol te dragen.

remco:

--- Citaat van: SPAWN op 06 november 2005, 15:14:04 ---Ik heb nog wel een wollen trui,omdat die in de winter nog altijd warmer zit dan een hoop andere produkten en omdat ik in wol waarschijnlijk minder kwaad zie dan jij,wat je goed recht is,maar wat mijn goed recht is om toch wel wol te dragen.

--- Einde van citaat ---

Kijk hier maar eens naar http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=194813&pid=telegraaf&quality=2

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie