Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.623
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #760 Gepost op: 03 april 2018, 15:58:49 »
Ja, al weet ik niet of het klopt. Ik heb op Facebook gevraagd of ze de koers inderdaad wilden saboren en ze zeggen van niet (maar het persbericht waarnaar ze verwijzen kan ik niet vinden).

Online Sven

• 2.824
  • Geslacht: Man
« Reactie #761 Gepost op: 03 april 2018, 16:09:33 »
Ja, al weet ik niet of het klopt. Ik heb op Facebook gevraagd of ze de koers inderdaad wilden saboren en ze zeggen van niet (maar het persbericht waarnaar ze verwijzen kan ik niet vinden).

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/02/politie-haalde-dierenactivisten-van-brug-die-ronde-van-vlaandere/
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.533
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #762 Gepost op: 04 september 2018, 12:36:32 »
https://www.flickr.com/photos/148821443@N04/34639482104/in/album-72157682447153444/
Inmiddels heb ik een Flickr-account. Dus hierbij mijn lieve skatjes! Het wit-bruine konijn is Philippe en het oranjebruine is zijn vriendinnetje Sonja.
Zoals je ziet gaat het heel heel goed met hem! Hij is eigenlijk weer helemaal opgeknapt, af en toe is zijn oog nog een klein beetje prutterig maar kun je makkelijk weghalen met een tissue. Ik ben echt dol op hem.

Update: We hebben Philippe een paar weken geleden moeten laten inslapen. Echt heel balen. :'(

Nu zoeken we dus voor Sonja een nieuwe (gecastreerde) ram, uit de opvang (dus geen gefokt konijn). Iemand nog tips? Ik kom uit bij het asiel in Rijswijk, maar da's best een eind. Dichterbij zitten alleen heel kleine konijnen of juist te groot (vlaamse reus-achtig).

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #763 Gepost op: 04 september 2018, 19:17:29 »
https://www.flickr.com/photos/148821443@N04/34639482104/in/album-72157682447153444/
Inmiddels heb ik een Flickr-account. Dus hierbij mijn lieve skatjes! Het wit-bruine konijn is Philippe en het oranjebruine is zijn vriendinnetje Sonja.
Zoals je ziet gaat het heel heel goed met hem! Hij is eigenlijk weer helemaal opgeknapt, af en toe is zijn oog nog een klein beetje prutterig maar kun je makkelijk weghalen met een tissue. Ik ben echt dol op hem.

Update: We hebben Philippe een paar weken geleden moeten laten inslapen. Echt heel balen. :'(

Nu zoeken we dus voor Sonja een nieuwe (gecastreerde) ram, uit de opvang (dus geen gefokt konijn). Iemand nog tips? Ik kom uit bij het asiel in Rijswijk, maar da's best een eind. Dichterbij zitten alleen heel kleine konijnen of juist te groot (vlaamse reus-achtig).

Ik tag je ff her en der op FB

Offline neleH

• 1.533
« Reactie #764 Gepost op: 05 september 2018, 08:50:32 »
Thanks! Ik heb zelf ook al wel wat op het oog, er zittenin Rijswijk aardig wat gecastreerde rammen die voldoen aan de eisen (min of meer zelfde grootte als Philippe), waar ze ook koppelvakanties doen. Ik heb inmiddels me aangemeld (er is een wachtlijst van 2 mnd...) maar is natuurlijk handiger om wat dichterbij een leuke dude te vinden. Een konijn uit de opvang is wel een must (geen gefokt konijn of van iemand die te laks is om z'n ram te laten castreren).

Offline meisbaer

• 4.122
« Reactie #765 Gepost op: 16 februari 2019, 21:00:42 »
Hoe is het nog gelukt met het koppelen van een nieuw konijn?

Hier is mijn dwerghamstertje Vince gisteren overleden. Het was echt tijd, hij was blind en z'n pootjes werden steeds minder sterk. Hij viel vaak om. Gelukkig leek hij het verder nog naar z'n zin te hebben, het bakje werd elke keer leeggegeten, en meneer moest minstens drie keer per dag in de bol  ;).  Oh, ja, hij is dus twee jaar en negen maanden geworden, wat echt superoud is voor een dwerghamstertje!

Offline meisbaer

• 4.122
« Reactie #766 Gepost op: 31 mei 2020, 21:43:57 »
Ik zie nu dat ik helemaal vergeten wat te melden toen ik een nieuwe hamster had gekocht. Ik heb Ninja nu dus al sinds februari 2019 en het is een witte Russische dwerghamster. Hij is erg lening, lang voor een dwergje en kan heel geniepig in een hoekje zitten wachten of plots verdwenen zijn terwijl je twee seconden geleden nog hem in z'n radje hoorde lopen.  :heehee: