Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

<< < (6/175) > >>

Kiwi:
Voor de verandering maar weer eens positief dierennieuws:

Vogels zijn niet zo dom als ze eruit zien, zo blijkt uit Brits onderzoek. Zo kunnen zangvogels tot 2.000 diverse melodieën leren en zijn duiven in staat tot 725 verschillende visuele patronen te onthouden.                                                            
Wat het consortium neurowetenschappers het meest verbaasde is de ontdekking dat duiven niet alleen steeds hun weg naar huis kunnen vinden, maar dat ze ook een Picasso van een Monet weten te onderscheiden. De duiven kregen de respectievelijke werken te zien en slaagden er in om steeds de twee stijlen, impressionisme en kubisme, te onderscheiden.      

Tamara:
Gistermiddag heeft het programma Dierennieuws het een en ander uitgezonden, het ging over een dierenbeul die actief is in Enschede.
Diverse paarden, een geit en een koe zijn op brute wijze om het leven gekomen, ik heb de foto's en het filmpje bekeken op het Internet en ben diep geschokt, ik heb hier maar 1 ding op te zeggen:" Ik hoop dat ze die klootzak hard aanpakken als ze hem te pakken krijgen want, zoiets flik je gewoon niet!

Je kunt het filmpje en de Foto's bekijken via de Website: Stichting zinloos geweld dieren, meerdere informatie is verkrijgbaar bij de Website: Dierenleed in het nieuws.
Maar pas op!! Beelden zijn zeer schokkendl

Kiwi:
Ik heb van de week ook een man op tv gezien, volgens mij bij Vara Live, die over deze websites vertelde. En over z'n paard wat verkracht was, en andere paarden waar nog veel ergere dingen mee gebeurd waren. :'(

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 03 februari 2005, 14:26:12 ---Ik heb van de week ook een man op tv gezien, volgens mij bij Vara Live, die over deze websites vertelde. En over z'n paard wat verkracht was, en andere paarden waar nog veel ergere dingen mee gebeurd waren. :'(

--- Einde van citaat ---
Dat was Henk ten Napel van Zinloosgewelddieren.nl. Sinds kort ook online met dierennieuws.tv

Tamara:
Ik wil nog even op het volgende terug komen, ik heb een verkeerd adres doorgegeven i.v.m de dierenbeul in Enschede, ik heb dat verbeterd (zie mijn vorige bericht), en wil nu even de volgende link doorgeven.

Mijn excuses voor het ongemak.

Voor de foto's klik op het dossier

zinloosgewelddieren.nl

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie