Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas.v.r

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #740 Gepost op: 28 januari 2011, 19:07:32 »
Waarschijnlijhk leveren ze veel geld op of ze zijn mooi of lekker.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #742 Gepost op: 11 maart 2011, 16:00:19 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #743 Gepost op: 25 maart 2011, 23:13:52 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen


Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #746 Gepost op: 04 mei 2011, 10:30:06 »
23 jarige man uit Lwd krijgt proces verbaal, omdat hij zijn 11 jarige hond dood geslagen heeft  :'(

Je slaat je hond dood en als "straf" krijg je proces verbaal  >:(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #747 Gepost op: 03 juni 2011, 20:19:56 »
Het verbaasd mij eigenlijk wel dat dit nog niet is geplaatst; http://nos.nl/op3/archief/?s=slacht

Zeer terecht dat Austalie de export van vee naar Indonesie heeft stopgezet.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2011, 14:11:38 door Hega »

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #748 Gepost op: 06 juni 2011, 09:47:56 »
23 jarige man uit Lwd krijgt proces verbaal, omdat hij zijn 11 jarige hond dood geslagen heeft  :'(

Je slaat je hond dood en als "straf" krijg je proces verbaal  >:(

Honden zijn bezit voor de wet.

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #749 Gepost op: 09 juni 2011, 14:13:24 »
Je leest en hoort het vaker en het blijft triest;
www.nieuwslog.nl/2011/06/08/duizenden-varkens-vandaag-omgekomen-bij-brand-in-merselo/

Dat krijg je dus als je zoveel bij elkaar zet.
Dan zijn de gevolgen ook niet te overzien.

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #750 Gepost op: 09 juni 2011, 14:21:35 »
Die gevolgen hoeven ook niet te overzien te zijn, als je maar aan de voorwaarden van de verzekering voldoet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #751 Gepost op: 13 juni 2011, 12:28:17 »

Ik hoorde vanochtend op de lokale radio, dat het plotseling goed gesteld is (niet mijn woorden) met de kabeljauwstand in de Atlantische Oceaan.
Gevolg: De vissers dumpen vele tonnen kabeljauw, dood of halflevend, om de boete voor het overschrijden van de quota's te vermijden. (De presentator zei het maar liefst driemaal achtereen: quota's, quota's, quota's. Volgens mij leest hij hier mee op het forum. :P )
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #752 Gepost op: 17 juni 2011, 14:25:57 »
Een reportage over ritueel slachten; http://nieuwsuur.nl/ (zie donderdag 16 juni)


Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #754 Gepost op: 23 juni 2011, 01:25:19 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #755 Gepost op: 13 juli 2011, 23:09:51 »
Via de twitter van Wakker Dier kwam ik dit vreselijke en krankzinnige nieuws tegen;
http://rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News/Default/2011/juli/Acht%20varkens%20omgekomen%20in%20Streefkerk

En dan zijn er ook nog een paar figuren die flink wat olie op vuur gooien met hun reacties  :steam:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #756 Gepost op: 01 augustus 2011, 02:25:36 »
Aanstaande woensdag is rechtzaak rondom orka Morgan.

Ondanks dat internationaal erkende wetenschappers aangeven dat Morgan terug naar zee moet en ook europees/internationaal recht aangeeft dat alles gedaan moet worden om het dier terug te zetten negeert het ministerie en dolfinarium deze echte orka-experts tot nu toe gewoon. Wel luisteren ze naar aan Seaworld verbonden wetenschappers en naar iemand die zich voordoet als orka-expert, terwijl die een vogel-expert is. Hopelijk geeft de rechter Morgan in ieder geval een eerlijke kans met het mogelijk maken van onafhankelijk onderzoek.

Ik ben er zelf erg druk mee bezig afgelopen week. We kunnen nog donaties gebruiken https://www.4just1.com/project/45 omdat de kosten voor advocaat erg hoog liggen. De zaak is niet alleen belangrijk voor Morgan, maar ook voor andere dieren in de toekomst.

Stem op de Partij voor de Dieren


Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #758 Gepost op: 07 september 2011, 17:18:46 »
Meer biggetjes verwacht door muziek Jan Smit

Citaat
Een Osse varkenshouder kwam erachter dat zijn zeugen goed reageren op de liedjes van Jan Smit. Inseminatiezakjes met sperma zouden veel sneller door zeugen worden opgenomen,

...

Volgens Duijnhoven raakten zijn varkens opgewonden wanneer Jan Smit op de radio werd gedraaid,

Zegt dit eigenlijk meer over varkens, of over Jan Smit?
En gaat hij nu live optreden in varkensstallen?
Onk, onk... :pig:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner